R1 och R6-tråden!

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Robban,

Ser att du går från R1 till R6, märker att de flesta gör tvärtom. Vad är det som gör att du väljer R6:an istället för R1:an?

/D.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Tja alla.. Köpte en ny R6:a idag och måste bara säga att fyyfan vilken hoj, smidag som fan men samtidigt rätt bra klös, snygg också hehe.. Glad som fan idag :) :yoparty körde iaf en 9-10 mil fast det var svinigt kallt ute och blåste massor, kommer bli en grym sommar dethär!! Skåål alla :fyllisar :öl

Robban

H_sson

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
Ingen
Tja alla.. Köpte en ny R6:a idag och måste bara säga att fyyfan vilken hoj, smidag som fan men samtidigt rätt bra klös, snygg också hehe.. Glad som fan idag :) :yoparty körde iaf en 9-10 mil fast det var svinigt kallt ute och blåste massor, kommer bli en grym sommar dethär!! Skåål alla :fyllisar :öl

Robban

göttans! den kommer du att vara nöjd med =)

en -07 va? =)

Henken

Guest

Robban

Skoj! :tummenupp
Själv fick jag dit nya däcken & drivpaketet på plats med hjälp av en polare. Hela hojjen känns som ny! Framdrevet var grymt sletet:näsblod

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*

Robban

Ah, 2006/07 R6, snyggare hoj finnas faen inte...

Sugen på och ta en tur?
PMa mig...

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Robban,

Ser att du går från R1 till R6, märker att de flesta gör tvärtom. Vad är det som gör att du väljer R6:an istället för R1:an?

/D.

Jaa man kan väl säga att jag började från fel ände :tungan .. Rettan var ju min första hoj, hade bara kört mc i 5 dagar (övningskörning + uppkörning) när jag fick kk och köpte retta direkt, tycker det är en kul och snygg hoj, men ledsnade lite då min låda började låta konstigt..

Bestämde mig lite snabbt för att köpa ny hoj och valde mellan R1 å R6, och kände att jag ville ha en mer lättsvängd, lättare, smidigare hoj osv.. Därför föll valet på R6:an och ångrar mig inte en sekund!!.. Iofs var min R1:a gammal å så, men det går inte att jämföra smidigheten mot R6:an, mer lättkörd hoj får man fan leta efter, sjukt kvickstyrd och rolig, och vilket chassi & bromsar, jag är toknöjd :yoparty

Så tyckte jag iaf.. Sen är det klart att en ny R1:a är ju mer smidig osv än min gammla var, men tror ändå R6:an passar mig bättre :)

Robban

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Jaa man kan väl säga att jag började från fel ände :tungan .. Rettan var ju min första hoj, hade bara kört mc i 5 dagar (övningskörning + uppkörning) när jag fick kk och köpte retta direkt, tycker det är en kul och snygg hoj, men ledsnade lite då min låda började låta konstigt..

Bestämde mig lite snabbt för att köpa ny hoj och valde mellan R1 å R6, och kände att jag ville ha en mer lättsvängd, lättare, smidigare hoj osv.. Därför föll valet på R6:an och ångrar mig inte en sekund!!.. Iofs var min R1:a gammal å så, men det går inte att jämföra smidigheten mot R6:an, mer lättkörd hoj får man fan leta efter, sjukt kvickstyrd och rolig, och vilket chassi & bromsar, jag är toknöjd :yoparty

Så tyckte jag iaf.. Sen är det klart att en ny R1:a är ju mer smidig osv än min gammla var, men tror ändå R6:an passar mig bättre :)

Robban

Det är bara att gratulera!!! :tummenupp

Jag är också lite sugen på en R6:a men är lite orolig för att jag kommer att sakna vridet (har nu 105 Nm på bakhjulet). Å andra sidan älskar jag högvarviga hojar som är lätthanterade.

/D.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
göttans! den kommer du att vara nöjd med =)

en -07 va? =)

Ja det tror jag helt klart jag kommer vara :)

Jepp 07 med 0 mil på mätaren :tummenupp

Henken skrev:
Skoj!
Själv fick jag dit nya däcken & drivpaketet på plats med hjälp av en polare. Hela hojjen känns som ny! Framdrevet var grymt sletet

Mm lite service kan ju få hojjen att bli som ny, bara att gasa i sommar då :tummenupp

Scorpion.se skrev:
Ah, 2006/07 R6, snyggare hoj finnas faen inte...

Sugen på och ta en tur?
PMa mig...

Absolut, när som helst :tummenupp skickar dig ett PM.. Så sant, i mina ögon den snyggaste hojjen nu :yoparty

Det är bara att gratulera!!! :tummenupp

Jag är också lite sugen på en R6:a men är lite orolig för att jag kommer att sakna vridet (har nu 105 Nm på bakhjulet). Å andra sidan älskar jag högvarviga hojar som är lätthanterade.

/D.

Man tackar :) .. Tänkte precis som du, skulle sakna vrid och toppfart osv, men det glömde jag såfort jag rullade iväg på R6:an, den har så många andra fördelar mot äldre R1:eek:r (enligt mig såklart) att toppfart och vrid känns helt överkomligt.. dessutom är det ju inte så att den är helt död under 13000, utan går ju bra på lägre varv också.. Men när den får smaka lite mer varv blir den riktigt rolig iaf :yoparty Riiiiktigt underhållande motor på den enligt mig.. Provkör en tycker jag :tummenupp

Robban

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
fan va gött ! :tummenupp
riktigt rolig maskin detta =)
har bara hunnit köra 300 mil med min -06
men helt underbara kurv maskiner =)
väntar på en kuts som borde dyka upp nästa vecka.

Ja var ju hur kul som helst..

Har du en röd/vit? Gillar den färgen allså, riktigt snyggt med polkahoj :tummenupp ..

Jepp den var ju grym i kurvorna, så jäkla kvickstyrd, och kanoninställningar på chassit redan orginal tyckte jag :) .. Kuts är riktigt snyggt, vart köpte du den, orginal eller? Kostade?

Robban

H_sson

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
Ingen
Ja var ju hur kul som helst..

Har du en röd/vit? Gillar den färgen allså, riktigt snyggt med polkahoj :tummenupp ..

Jepp den var ju grym i kurvorna, så jäkla kvickstyrd, och kanoninställningar på chassit redan orginal tyckte jag :) .. Kuts är riktigt snyggt, vart köpte du den, orginal eller? Kostade?

Robban

japp det är en röd/vit :)
japp inställningar funkar bra som dom är orginal.
det är en beg kuts som jag fått tag i. tror dom kostar runt 1200:- nya.
sitter det någon kuts på din?
har ett arrow slipon med, men inte monterat än =)

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
japp det är en röd/vit :)
japp inställningar funkar bra som dom är orginal.
det är en beg kuts som jag fått tag i. tror dom kostar runt 1200:- nya.
sitter det någon kuts på din?
har ett arrow slipon med, men inte monterat än =)

Fan va trevligt :tummenupp , Kuts och slipon och bort med skjutspinnar är väl de enda jag känner jag skulle vilja göra nu, borde rensa bakdelen men väntar nog lite med det..

Har som sagt ingen kuts men vill ha =) Slipon beställs nog vilken dag som helst nu, står och tvekar mellan en större burk, typ arrow, yoshimura eller en liten GP-typ pipa, ungefär som graves el. liknade.. :huvet

Säg gärna vad ni tycker man ska ha för slipon, helt omöjligt att bestämma mig just nu :tungan Gärna med bilder om ni har :tummenupp

Du får gärna skriva en liten recension av ljudet i Arrow burken när du provat den också, vore kul att höra hur den låter..

Robban

H_sson

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
Ingen
Fan va trevligt :tummenupp , Kuts och

Du får gärna skriva en liten recension av ljudet i Arrow burken när du provat den också, vore kul att höra hur den låter..

Robban

japp det ska jag göra =) ska lägga upp lite bilder sen med.
ska ta bort skylhållaren med, har inte haft tummen ur och gjort detta än.
kolla ju aldrig på den ändå hehe :)

nu finns det rätt mycket olika system att välja till R6:an
leta unt och se vad du tycker är snyggast :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...