Jaha,allt snack om förnuft och logik gick idag rakt ner i soptunnan. Jag köpte mig en svart R1-07:a och bytte in min fina 01:a. Får skönheten imorgon. Jag måste bara ha det bästa/värsta på marknaden en enda gång i livet. Är mycket nöjd med min 01:a men hoppas att 07:an skall vara ett klart steg uppåt. Hoppas man iallafall.
Efter 10 mils inkörning skall vi se vad den går för
/D.
Någon som vet om bromshandtag till r6 04-05 passar 03ans modell?
Denna tråden är en aldrig sinande källa till kunskap
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.
Jag har ett litet problem på min R1-98, men är väl inte helt säker på att det är ett problem. När motorn är ganska kall och jag kanske bara har kört ett par minuter kan oljenivålampan börja lysa. Om jag då stannar, och låter maskinen stå på tomgång en kort stund slutar lampan lysa och jag kan sedan köra hur länge som helst utan att det börjar lysa igen.
Oljenivån är som den ska, dvs. till det övre strecket i fönstret vid varm motor, så varför tänds lampan ibland? Någon annan som har sett detta fenomen?
Jaha,allt snack om förnuft och logik gick idag rakt ner i soptunnan. Jag köpte mig en svart R1-07:a och bytte in min fina 01:a. Får skönheten imorgon. Jag måste bara ha det bästa/värsta på marknaden en enda gång i livet. Är mycket nöjd med min 01:a men hoppas att 07:an skall vara ett klart steg uppåt. Hoppas man iallafall.
Efter 10 mils inkörning skall vi se vad den går för
/D.
Det är möjligtvis ingen här som har eller känner någon som har en "billig" R1 till salu? Det är ok om den inte går att regga eller om den har crashkåpor... vill ha något att mecka med. Någon?
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.
Jag funderar på att loosa min (-07 iof). Inte på grund av att jag behöver mera effekt eller för att öka ljudnivån, men för att försöka leda ut mer värme genom rören. Som det e nu blir det sjukt jävla varmt vid sadeln. Man sitter och svettas som fan för det ibland
Ger inget i effekt, men mera flås. Köp ett rensat Y eller ett beggat orginal Y & slå sönder innanmätet. Kan vara en bra idé att behålla orginal Y:et till framtida besiktningar.
Tror faktiskt att det kan bli tvärtom, att värmen ökar om du tar bort katten. Eller?
Nope, i katten sker en reaktion som utvecklar värme plus att den innehåller material som leder ut mer värme så det borde bli svalare med rensad katt/Y-pipeTror faktiskt att det kan bli tvärtom, att värmen ökar om du tar bort katten. Eller?
Hej
grattis till en fantastisk hoj. Den är helt suverän jag lovar. Min är precis inkörd när det hela tog slut...
Kör upp nu på Måndag med min R6:a, börjar kännas jobbigt..
Finns det någon här som kört upp med sin R1/R6?
Körde upp med min -00 R1:a. Inga problem. Var iofs gamla uppkörnings provet, med garagesvängen o konbanan.
Lycka till
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |