Jaha,allt snack om förnuft och logik gick idag rakt ner i soptunnan. Jag köpte mig en svart R1-07:a och bytte in min fina 01:a. Får skönheten imorgon. Jag måste bara ha det bästa/värsta på marknaden en enda gång i livet. Är mycket nöjd med min 01:a men hoppas att 07:an skall vara ett klart steg uppåt. Hoppas man iallafall.
Efter 10 mils inkörning skall vi se vad den går för
/D.
Någon som vet om bromshandtag till r6 04-05 passar 03ans modell?
Denna tråden är en aldrig sinande källa till kunskap
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.
Jag har ett litet problem på min R1-98, men är väl inte helt säker på att det är ett problem. När motorn är ganska kall och jag kanske bara har kört ett par minuter kan oljenivålampan börja lysa. Om jag då stannar, och låter maskinen stå på tomgång en kort stund slutar lampan lysa och jag kan sedan köra hur länge som helst utan att det börjar lysa igen.
Oljenivån är som den ska, dvs. till det övre strecket i fönstret vid varm motor, så varför tänds lampan ibland? Någon annan som har sett detta fenomen?
Jaha,allt snack om förnuft och logik gick idag rakt ner i soptunnan. Jag köpte mig en svart R1-07:a och bytte in min fina 01:a. Får skönheten imorgon. Jag måste bara ha det bästa/värsta på marknaden en enda gång i livet. Är mycket nöjd med min 01:a men hoppas att 07:an skall vara ett klart steg uppåt. Hoppas man iallafall.
Efter 10 mils inkörning skall vi se vad den går för
/D.
Det är möjligtvis ingen här som har eller känner någon som har en "billig" R1 till salu? Det är ok om den inte går att regga eller om den har crashkåpor... vill ha något att mecka med. Någon?
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.
Jag funderar på att loosa min (-07 iof). Inte på grund av att jag behöver mera effekt eller för att öka ljudnivån, men för att försöka leda ut mer värme genom rören. Som det e nu blir det sjukt jävla varmt vid sadeln. Man sitter och svettas som fan för det ibland
Ger inget i effekt, men mera flås. Köp ett rensat Y eller ett beggat orginal Y & slå sönder innanmätet. Kan vara en bra idé att behålla orginal Y:et till framtida besiktningar.
Tror faktiskt att det kan bli tvärtom, att värmen ökar om du tar bort katten. Eller?
Nope, i katten sker en reaktion som utvecklar värme plus att den innehåller material som leder ut mer värme så det borde bli svalare med rensad katt/Y-pipeTror faktiskt att det kan bli tvärtom, att värmen ökar om du tar bort katten. Eller?
Hej
grattis till en fantastisk hoj. Den är helt suverän jag lovar. Min är precis inkörd när det hela tog slut...
Kör upp nu på Måndag med min R6:a, börjar kännas jobbigt..
Finns det någon här som kört upp med sin R1/R6?
Körde upp med min -00 R1:a. Inga problem. Var iofs gamla uppkörnings provet, med garagesvängen o konbanan.
Lycka till
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |