R1 och R6-tråden!

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Det är möjligtvis ingen här som har eller känner någon som har en "billig" R1 till salu? Det är ok om den inte går att regga eller om den har crashkåpor... vill ha något att mecka med. Någon? :)
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Någon som vet om bromshandtag till r6 04-05 passar 03ans modell?
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Dragkraften var mig övermäktig..

Jaha,allt snack om förnuft och logik gick idag rakt ner i soptunnan. Jag köpte mig en svart R1-07:a och bytte in min fina 01:a. Får skönheten imorgon. Jag måste bara ha det bästa/värsta på marknaden en enda gång i livet. Är mycket nöjd med min 01:a men hoppas att 07:an skall vara ett klart steg uppåt. Hoppas man iallafall.

Efter 10 mils inkörning skall vi se vad den går för :tummenupp

/D.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jaha,allt snack om förnuft och logik gick idag rakt ner i soptunnan. Jag köpte mig en svart R1-07:a och bytte in min fina 01:a. Får skönheten imorgon. Jag måste bara ha det bästa/värsta på marknaden en enda gång i livet. Är mycket nöjd med min 01:a men hoppas att 07:an skall vara ett klart steg uppåt. Hoppas man iallafall.

Efter 10 mils inkörning skall vi se vad den går för :tummenupp

/D.

Grattis!!!

Någon som vet om bromshandtag till r6 04-05 passar 03ans modell?

Ja det är samma handtag.

Best nr: 5SL-83922-00-00
 
Last edited:

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 12
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.

Jag funderar på att loosa min (-07 iof). Inte på grund av att jag behöver mera effekt eller för att öka ljudnivån, men för att försöka leda ut mer värme genom rören. Som det e nu blir det sjukt jävla varmt vid sadeln. Man sitter och svettas som fan för det ibland :gnissla
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Jag har ett litet problem på min R1-98, men är väl inte helt säker på att det är ett problem. När motorn är ganska kall och jag kanske bara har kört ett par minuter kan oljenivålampan börja lysa. Om jag då stannar, och låter maskinen stå på tomgång en kort stund slutar lampan lysa och jag kan sedan köra hur länge som helst utan att det börjar lysa igen.

Oljenivån är som den ska, dvs. till det övre strecket i fönstret vid varm motor, så varför tänds lampan ibland? Någon annan som har sett detta fenomen?

Jag hade ett liknande problem på min R1-99 efter att jag bytt olja och filter, boven i dramat var att jag fyllt på lite för lite olja vilket gjorde att lampan tändes när motorn var kall, fyllde på med lite olja och problemet försvann.
 

überkill

Guest
Jaha,allt snack om förnuft och logik gick idag rakt ner i soptunnan. Jag köpte mig en svart R1-07:a och bytte in min fina 01:a. Får skönheten imorgon. Jag måste bara ha det bästa/värsta på marknaden en enda gång i livet. Är mycket nöjd med min 01:a men hoppas att 07:an skall vara ett klart steg uppåt. Hoppas man iallafall.

Efter 10 mils inkörning skall vi se vad den går för :tummenupp

/D.

Hej

grattis till en fantastisk hoj. Den är helt suverän jag lovar. Min är precis inkörd när det hela tog slut...
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Det är möjligtvis ingen här som har eller känner någon som har en "billig" R1 till salu? Det är ok om den inte går att regga eller om den har crashkåpor... vill ha något att mecka med. Någon? :)

Allt är till salu för rätt pris sägs det ju, ge mig ett bud så får jag se om jag blir frestad:)

R1 -98.
6000 välservade mil. varav 5500 på bana.
Fullt justerbar Öhlins bakdämpare.
Öhlinsfjädrar i framgaffel.
Öhlins-styrdämpare.
2 framfälgar 3 bakfälgar.
Inreggad men avställd.
Extra krasckkåpor.
Extra broms/kopplingsgrepp.

Nytt för i år:

Helt nytt kåpset.
Nytt lamellpaket inklusive tryckplattor & fjäder.
Nytt drivpaket 520 D.I.D kedja + JT Drev.
Nya bromsbelägg fram & bak. Ferrodo XP Racing.
Nytt batteri.
Ny sadel.
Ny kabelhärva & relän.
Nytt R1 orginal avgassystem.
Nytt bränslefilter.
Nya tändstift.
Ny olja + Filter.
 

Bifogat

  • Gotland ring 2007 047.jpg
    Gotland ring 2007 047.jpg
    92.5 KB · Visningar: 91

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.

Ger inget i effekt, men mera flås. Köp ett rensat Y eller ett beggat orginal Y & slå sönder innanmätet. Kan vara en bra idé att behålla orginal Y:et till framtida besiktningar.

Jag funderar på att loosa min (-07 iof). Inte på grund av att jag behöver mera effekt eller för att öka ljudnivån, men för att försöka leda ut mer värme genom rören. Som det e nu blir det sjukt jävla varmt vid sadeln. Man sitter och svettas som fan för det ibland :gnissla

Tror faktiskt att det kan bli tvärtom, att värmen ökar om du tar bort katten. Eller?
 
Last edited:

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 12
Ger inget i effekt, men mera flås. Köp ett rensat Y eller ett beggat orginal Y & slå sönder innanmätet. Kan vara en bra idé att behålla orginal Y:et till framtida besiktningar.



Tror faktiskt att det kan bli tvärtom, att värmen ökar om du tar bort katten. Eller?

Får la ge mig ut åt å leta efter en Y-pipe då. Tack för info´n :)
 

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 -03
Någon som vet en bra lösning att sätta passagerar fotpinnar på min hoj? Har lekt med iden med diverse egna grejer jag kan göra själv men man vill ju det ska bli snyggt... Tar gärna imot alla tips jag kan få och någon kanske har haft samma problem.. Ta gärna en titt i garaget och se..

tacK!
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Hej

grattis till en fantastisk hoj. Den är helt suverän jag lovar. Min är precis inkörd när det hela tog slut...

Vad hände?

Jag körde hem den idag, hann nästan hem innan skyn öppnade sig. Får se det hela som ett dop:rolleyes:

Behövde inte ens köra ut den ur Yamaha Centers grindar förrän jag kände skillnad. På den korta turen hem kände man att 07:an har en ökad stabilitet trots att den är betydligt mer lättsvängd jämfört mot min 01:a. Jag har givetvis inte hunnit känna nämnvärt på hojens egenskaper men magkänslan säger att detta är en kanonhoj.

/D.
 

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
YZF-R6 - 03
Kör upp nu på Måndag med min R6:a, börjar kännas jobbigt..
Finns det någon här som kört upp med sin R1/R6?
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Kör upp nu på Måndag med min R6:a, börjar kännas jobbigt..
Finns det någon här som kört upp med sin R1/R6?



Körde upp med min -00 R1:a. Inga problem. Var iofs gamla uppkörnings provet, med garagesvängen o konbanan.

Lycka till:tummenupp
 

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
YZF-R6 - 03
Körde upp med min -00 R1:a. Inga problem. Var iofs gamla uppkörnings provet, med garagesvängen o konbanan.

Lycka till:tummenupp

Tack!
Borde inte vara någon större skillnad på svårighetsgrad på det gamla provet och de nya.
Det jag känner mig mest osäker på är krypkörningen,
men kommer nog hinna öva en del innan de blir dags.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top