R1 och R6-tråden!

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Här kommer det tre bilder till ifrån ikväll. Nu är äntligen fegranden borta IAF :p
Lite bättre hängteknik så drar man knäna i backen.
 

Bifogat

  • IMG_6175.jpg
    IMG_6175.jpg
    182 KB · Visningar: 86
  • IMG_6208.jpg
    IMG_6208.jpg
    227.6 KB · Visningar: 107
  • IMG_6209.jpg
    IMG_6209.jpg
    139.6 KB · Visningar: 101

Sebba1

Sebba GSXR R1
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stocholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3 & II R1 2008
Tjenare

Någon som har en bänkad(dynojet) r1 06 med acropovic, skulle varit kul att jämföra, jag fick 160 hästar... tycker det känns lite... :gnissla

Hej!! Jag har en 2008. 162 hk. Men skall nog få ut lite mer... men mer en så blir det nog inte. Stemmer bra det... :yoparty
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Går det att programmera om hastighetsmätaren så att den stämmer när man har drevat om? R1 -04 gäller frågan.
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Går det att programmera om hastighetsmätaren så att den stämmer när man har drevat om? R1 -04 gäller frågan.

finns en hastighets fixare... tror det finns på bikeshop eller bikersneed... någon som gör reklam här till vänster har iaf
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Här kommer det tre bilder till ifrån ikväll. Nu är äntligen fegranden borta IAF :p
Lite bättre hängteknik så drar man knäna i backen.

Vackert! Ett tips! Sänk huvudet in mot kurvan & låt den yttre underarmen vila mot tanken. Alltså, svänger du vänster så skjut fram huvudet mot vänster backspegel & låt högra underarmen vila mot tanken. Då sitter du "rätt" på hojen.

Hoppas du förstår vad jag menar!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
X-up har du köpt och kört något med Dunlop Qualifier RR än?

Nej inte än, men jag ska helt klart prova. Så jag kan varken hissa eller dissa dem.

För tillfället har jag 2 par Pilot Power 2CT & 1 par Bridgestone BT 002 Racing att "göra av" med först.

Fäljar till R6 -99, Vart kan man få tag på det??
O finns det att få tag i chromade??

Kolla annonstorget här på Sporthoj. Såg en uppsättning begagnade där i går för ca 4000:-

Men kromade:näsblod Tänk på att det är en sporthoj, ingen Bling-Bling bil eller customhoj! ;)

Perfekt, nybliven ägare av en R1'a och
räkna med en bunt dumma frågor i framtiden ;)

Välkommen "hem"!:)
 
Last edited:

R1R1R1

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
2003 Yamaha R1
Vill inte starta..

Igår när jag har varit ute och kört med hojen en runda, hade stannat den och stått och snackat lite med polare, ska starta hojen igen och det bara klickar, sen gör den en sån check som när man slår på tändningen igen, hela tiden checkar han efter man tryckt på elstarten, och det känns som det knackar under sadeln, Whats Wrong?? batteriet ? fick putta igång den sen när jag kom hem så stängde jag av, och sen starta den direkt.

ngn som vet? Det är en r1a 03a.
 

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
Tja!! Drevade ner min 1 kugg fram idag...men får inte hem den förens på fredag,såå va tappar man på toppen? typ? inte så mycke va? :confused: O vart kan man beställa svarta luvtröjjor med eget bestämmt tryck på?:yoparty
 
Last edited:

Heartbeach

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Ort
Örebro
Hoj
Harley Davidson Sportster 883, Yamaha R6 -99
Kolla annonstorget här på Sporthoj. Såg en uppsättning begagnade där i går för ca 4000:-

Men kromade:näsblod Tänk på att det är en sporthoj, ingen Bling-Bling bil eller customhoj! ;)


Tackar.

Haha, True, Men hojjen är blå o silverfärgad o det blir silverfärgat kåpglas snart, Så vore faen snyggt med silverfärgade däck =)

Kan lika gjärna ta nästa fråga då oxå:
Funkar 08:ans fälgar att sätta på 99:ans (R6)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Vackert! Ett tips! Sänk huvudet in mot kurvan & låt den yttre underarmen vila mot tanken. Alltså, svänger du vänster så skjut fram huvudet mot vänster backspegel & låt högra underarmen vila mot tanken. Då sitter du "rätt" på hojen.

Hoppas du förstår vad jag menar!

Jag förstår, vet hur jag ska sitta men det är väl det att jag måste öva på bana, kanske inte rätt ställe att öva på detta. Men, fram med huvudet mot backspegeln så följer överkroppen med och jag sitter rätt, ska försöka tänka på det.
Ska ju köra sporthojskurs på söndag så kanske får öva lite då.
 

Dark_Messenger

Guest
Igår när jag har varit ute och kört med hojen en runda, hade stannat den och stått och snackat lite med polare, ska starta hojen igen och det bara klickar, sen gör den en sån check som när man slår på tändningen igen, hela tiden checkar han efter man tryckt på elstarten, och det känns som det knackar under sadeln, Whats Wrong?? batteriet ? fick putta igång den sen när jag kom hem så stängde jag av, och sen starta den direkt.

ngn som vet? Det är en r1a 03a.

Batteriet.

Tja!! Drevade ner min 1 kugg fram idag...men får inte hem den förens på fredag,såå va tappar man på toppen? typ? inte så mycke va? :confused: O vart kan man beställa svarta luvtröjjor med eget bestämmt tryck på?:yoparty

Inte mycket. 10km/h kanske?
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Hur mycket får man ut i "ax" då??

Jag du, har inga bänkpapper på original vs nerdrevat 1 kugg fram, men det finns ju en anledning till varför det är i princip standard. Jag som gillar o köra mkt på slangen uppskattar 1 kugg ner iaf. Sen varvar ju rettorna ganska mycket så den lilla kuggen gör mkt för vridet på de lägre varven.

I say do it! Du lär inte ångra dig.:)
 

Heartbeach

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Ort
Örebro
Hoj
Harley Davidson Sportster 883, Yamaha R6 -99
Jag du, har inga bänkpapper på original vs nerdrevat 1 kugg fram, men det finns ju en anledning till varför det är i princip standard. Jag som gillar o köra mkt på slangen uppskattar 1 kugg ner iaf. Sen varvar ju rettorna ganska mycket så den lilla kuggen gör mkt för vridet på de lägre varven.

I say do it! Du lär inte ångra dig.:)


Nee, Jag har ju en R6:a, Så vore kul med lite mer spinn på lägre varven =)

Tack så mycket för tippset =)
 

Dark_Messenger

Guest
Skruven som håller båten långt ner på vänster sida av r1 -05 (04-06?). Är det samma som sitter på motsvarande högersida? Samma längd och gäng osv?

X-up? :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top