R1 och R6-tråden!

EvilTwin

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Perstorp
Hoj
R1 -05
Gjorde 4000 mila sericen på min 04 förra veckan en större service än din den gick på 6 tusen på yamaha center..Men den kostanaden borde inte styra så mycke servicar åker man ju ändå på tids nog :tummenupp


Yc skulle ta strax över 4k för 2000 mila servicen..
Precis som du säger så kommer det förr eller senare,
styrde inte mitt val varefall :)
Till helgen flyttar hon in i garaget!
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
har lackat hojen i helgen.. ja blev fan nöjd.. första gången ja lackar själv...

blir nog till o slipa ner klarlacken en gång o göra om en gång...


men i det stora hela är ja helnöjd!:yoparty


Fräsigt värre!! Ser ut som du har fått till lite pärleffekt.

Föressten! så har jag hört att SVARTA kommer att vara snabbast i år:hojraket





:hihi
 
Last edited:

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Fräsigt värre!! Ser ut som du har fått till lite pärleffekt.

Föressten! så har jag hört att SVARTA kommer att vara snabbast i år:hojraket


:hihi

ja.. ja tror fan det kan bli bra..

nja.. någon pärleffekt finns inte.. det kallas rinn tror ja.. haha..

ja tror fan svart/vita kommer vara snabbast...:yoparty

mvh robban
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tjena
nån som vet om R1 00-01´s orginal ljudämpare passar på en r1 02 ?

MVH/Micke

Inte utan att du behöver modifiera fästet/hållaren för ljuddämparen. Krökarna på ljuddämparnas rör är olika vilket leder till en förskjutning av fästet.
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
hej! Är decibelnivån med ett arrow slipon godkänd för bankörning?:confused:
Ska till nuerburgring och eventuellt någon svensk bandag i sommar och vill veta om jag måste sätta på originalburkarna. Jag vill ju inte bli hindrad från att bli utsläppt på banan.:)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
hej! Är decibelnivån med ett arrow slipon godkänd för bankörning?:confused:
Ska till nuerburgring och eventuellt någon svensk bandag i sommar och vill veta om jag måste sätta på originalburkarna. Jag vill ju inte bli hindrad från att bli utsläppt på banan.:)

På Ringen är det 95dB som gäller och de mäter vid 2/3 av maxvarv, stillastående. Förra året såg jag då aldrig någon som blev mätt (alla var hungriga...:D ) men man vill ju inte chansa. Det var ett antal bilar som lät j*vel så jag undrar ju hur noga de är med ljudnivån.
 

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
Ni som satt in Race baffle, hur har ni packat? Har ni packat flera varv eller bara ett?

Jag packade med motorcross packning, säkert 2-3 lager runt baffleröret, fyller nästan ut hela ljuddämparen.

Ljudet är bra, men kanske kan bli bättre mer !?
 

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
Race baffle

Så här blev resultatet.

http://www.youtube.com/watch?v=Nzo7JWqFt0g

Tog ut lite packning för att få mer ljud, rätt nöjd, står visseligen i ett garage nu, mer resonans antar jag.

Köpte ett par orginalpipor, tog ut innehåll, köpte en perforerad plåt som jag valsade, köpte motorcross ljuddämparull, lite poppnitar.

Kostade mig 2350 kr

Avslutade med att jag lackade om de mattsvarta :tummenupp
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Så här blev resultatet.

http://www.youtube.com/watch?v=Nzo7JWqFt0g

Tog ut lite packning för att få mer ljud, rätt nöjd, står visseligen i ett garage nu, mer resonans antar jag.

Köpte ett par orginalpipor, tog ut innehåll, köpte en perforerad plåt som jag valsade, köpte motorcross ljuddämparull, lite poppnitar.

Kostade mig 2350 kr

Avslutade med att jag lackade om de mattsvarta :tummenupp

Perfekt! :tummenupp

Har svårt att tänka mig att pröjsa upp till 10-15ggr mer för för ett system när man kan så här snygga å välljudande pipor så här billigt.

Jag packade hela ljuddämparen full med en hel mass stumppar (köpte en låda full för 5 euro) av rowing-mattor (mattor med långa fibrer, används åtminstone inom båtindustrin) + en halv yoshimura påse i vardera, inte smartaste lösningen, dom blev lite väl tunga. Ska packa om dom till hösten å då blir det med måttkapade rowing-mattor 3-4 varv och spänna ihop det med ett tunt galler.
 
Last edited:

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
Perfekt! :tummenupp

Har svårt att tänka mig att pröjsa upp till 10-15ggr mer för för ett system när man kan så här snygga å välljudande pipor så här billigt.

Jag packade hela ljuddämparen full med en hel mass stumppar (köpte en låda full för 5 euro) av rowing-mattor (mattor med långa fibrer, används åtminstone inom båtindustrin) + en halv yoshimura påse i vardera, inte smartaste lösningen, dom blev lite väl tunga. Ska packa om dom till hösten å då blir det med måttkapade rowing-mattor 3-4 varv och spänna ihop det med ett tunt galler.


Först hade jag säkert 3 lager, ca 1cm tjockt... tog bort. Fast har 3 lager precis i början, ca 100mm, därefter 1-2 lager, typ 1,5!? Virat ståltrådrunt, bara något varv, hoppas det sitter kvar... Anyway, kommer väl att packa om de en dag.

Så nu har jag fixat blåsen, integrerad blinkers bak, skylthållare(håller på att modifiera lite)(föresten, miniskylt, vart beställer man det??) Ska sätta nya blinkers fram, tonat vindglas, ja vad mer kan man göra??? Effekten är jag nöjd med än så länge...:):3freak
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Först hade jag säkert 3 lager, ca 1cm tjockt... tog bort. Fast har 3 lager precis i början, ca 100mm, därefter 1-2 lager, typ 1,5!? Virat ståltrådrunt, bara något varv, hoppas det sitter kvar... Anyway, kommer väl att packa om de en dag.

Så nu har jag fixat blåsen, integrerad blinkers bak, skylthållare(håller på att modifiera lite)(föresten, miniskylt, vart beställer man det??) Ska sätta nya blinkers fram, tonat vindglas, ja vad mer kan man göra??? Effekten är jag nöjd med än så länge...:):3freak

Miniskylt kan du köpa på www.dekaltrim.nu men det är bortkastade pengar i mitt tycke. Gör en egen i stället!

Skanna in orginalskylten, skala ned storleken i datorn till miniskyltsstorlek. Skriv ut den i färg på fotopapper & laminera in den i plast. Jag har så på min & har kört med det sedan -05 & den ser fortfarande bra ut. Kostnad? Under 10kr skulle jag tro. :)

Har du ingen lamineringsmaskin eller skanner så kan jag hjälpa dig med det om du vill.
 

EvilTwin

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Perstorp
Hoj
R1 -05
Har tänkt införskaffa kraschpuckar till hojen, men vet ej riktigt vilka jag ska välja.. Funderar på Bikeshops LSL puckar eller Intuitive från Bikersneed. Någon som har några erfarenheter av dom eller kanske andra rekommendationer?
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös

izor

Guest
Hejsan alla R folk..

Jag har en R6 99'a som har gått ca 2800mill nu och nyligen har det dykt upp någon typ av rassel som inte har varit där tidigare.

Det rasslar på tomgång och när ja gasar både i friläge och med växel i, så också när ja kör, dock så slutar det ibland men det kommer tillbaka hela tiden.
Rasslet följer varvtalet, iaf vad ja kan höra..

Fick tips om att det kunde vara kamkjedjan, kanske någon av er haft någon erfarenhet av detta fenomen. Är ny när det gäller hojar så har inte så bra koll.

Alla vettiga tips uppskattas..

mvh Izor
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hejsan alla R folk..

Jag har en R6 99'a som har gått ca 2800mill nu och nyligen har det dykt upp någon typ av rassel som inte har varit där tidigare.

Det rasslar på tomgång och när ja gasar både i friläge och med växel i, så också när ja kör, dock så slutar det ibland men det kommer tillbaka hela tiden.
Rasslet följer varvtalet, iaf vad ja kan höra..

Fick tips om att det kunde vara kamkjedjan, kanske någon av er haft någon erfarenhet av detta fenomen. Är ny när det gäller hojar så har inte så bra koll.

Alla vettiga tips uppskattas..

mvh Izor

Ja det kan mycket väl vara kamkedjan. Antar att du har kollat så att det inte beror på en för slak kedja, det kan väsnas en hel del.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top