R1 och R6-tråden!

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
FUBAR skrev:
Det är ju iof bra att andrahandsvärdet är högt nu när man redan har hoj så kanske man kan göra bra affär när det är dags att sälja. Men jag gav 43500 för min -00, 1800 mil (iof import) men i välvårdat skick. Så 58 låter lite grovt i mina öron men det är svårt att hitta billiga r6/r1 nu (kollar annonserna ibland och man hittar knappt en enda under 50).
Många som tror att off-season priserna fortsätter gälla på våren...SÅ ÄR DET INTE!!!
 

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Ort
norrtälje
Hoj
Söker billig R1a -02
E lite nyfiken på om R1ans fälgar från en -00 passar till en -02a...
Någon som vet kanske?
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
freding skrev:
Många som tror att off-season priserna fortsätter gälla på våren...SÅ ÄR DET INTE!!!
Jag ska ha minst 65k för min nu när jag har dekaltjimmat den med sporthojsdekaler :tungan :D
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
skoteridioten skrev:
Nu ska jag åka och kolla på en R6 -00 och vill ha lite tips!
2000 mil nånting...
Begärt pris 58000:-, ev prutbart vid snabb affär.
Enligt säljaren är hojen som ny, inte en repa. Nytt drivpaket och hyffsade däck.
Då det inte är ägaren som säljer hojen, utan hans farsa, så kunde han på telefon inte säga att den har varit inne på nån service (grabben är utomlands). Antagligen har den inte varit det då grabben hade bytt drivpaketet själv.
Kan hända att ägaren innan har servat den, det får man ju hoppas...
Till saken hör att grabben som äger den här hojen har tydligen åkt bana tidigare (hans farsa "råkade" säga det i telefon), inte med R6an men med en annan hoj.
Som ni kanske förstår så får man ju lite onda vibbar här.. hmm, van banåkare brukar väl sällan vara snäll mot grejorna.. eller?! Den ska ju vara i nyskick...

Finns det nåt speciellt att kolla på och lyssna efter för att höra om den är plågad?

Är 58 för mkt för en R6 00:a? Jag menar, med lite flyt får man ju en Gixxer 750 för de pengarna (-00)...
55 låter mer rimligt i mina öron.. vad säger ni?
Jag vart också skeptisk när jag fick höra det. Letar efter bättre alternativ, glömde dock fråga vem hojen stod på eftersom ägaren måste skriva på papprena.

Finns en kalashoj, men den står självklart i Sundsvall :(
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Nejvbie skrev:
Jag vart också skeptisk när jag fick höra det. Letar efter bättre alternativ, glömde dock fråga vem hojen stod på eftersom ägaren måste skriva på papprena.

Finns en kalashoj, men den står självklart i Sundsvall :(

Titta på hojen, inget säger att en rr åkare är elakare mot hojar, ofta har de ju förstånd att hålla grejorna servade och i ordning eftersom de måste kunna lita på prylana.

Slarvigt folk finns naturligtvis, men inte fasen är de fler bland tävlingsåkarna.
 

Luckygirl

Adrenalin
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Borås
Hoj
YZF R6-05
vilken skall jag hava på min bajjk? :rofl
lite råd vore bra.. det är ganska bra prisskillnader på dom ;)
 

Bifogat

  • undertale1.jpg
    undertale1.jpg
    70 KB · Visningar: 197
  • undertale2.jpg
    undertale2.jpg
    83.1 KB · Visningar: 201

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Luckygirl skrev:
vilken skall jag hava på min bajjk? :rofl
lite råd vore bra.. det är ganska bra prisskillnader på dom ;)
de var ju rätt lika om man ska tro bilderna, som ju tyvärr inte visar kvalitet och passform.
första varianten gillar jag bäst iaf.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Luckygirl skrev:
vilken skall jag hava på min bajjk? :rofl
lite råd vore bra.. det är ganska bra prisskillnader på dom ;)


Har inte provat hotbodies-undertray själv men enligt dom som vet ska det med avgasröret uppdraget blir väldigt varmt och i värsta fall smälter hela bakkåpan...

prisskillnaden beror nog på att du får ett avgasrör med den ena varianten..

r6_03_ut_exhaust_main.jpg


r603_ut_sbk_main.jpg
 
Last edited:

Luckygirl

Adrenalin
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Borås
Hoj
YZF R6-05
Tjoffe skrev:
Har inte provat hotbodies-undertray själv men enligt dom som vet ska det med avgasröret uppdraget blir väldigt varmt och i värsta fall smälter hela bakkåpan...

prisskillnaden beror nog på att du får ett avgasrör med den enda varianten..

r6_03_ut_exhaust_main.jpg


r603_ut_sbk_main.jpg
haha.. varför kan aldrig jag hitta sådana bilder *grr* okej så det kanske ska bli den utan avgassystem åsså nån ny slipon istället.. för det lär la bli ännu dyrare om hela bakkåpan smälter..
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Luckygirl skrev:
haha.. varför kan aldrig jag hitta sådana bilder *grr* okej så det kanske ska bli den utan avgassystem åsså nån ny slipon istället.. för det lär la bli ännu dyrare om hela bakkåpan smälter..

Vidare kan jag berätta att blinkerserna syns skitdåligt, råkar du bromsa samtidigt som du blinkar ser man inte att det blinkar alls. Så risken att få nån i häcken vid gruppkörning är överhängande. :brinnerup

Meeen snyggt är det.
 

Luckygirl

Adrenalin
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Borås
Hoj
YZF R6-05
Tjoffe skrev:
Vidare kan jag berätta att blinkerserna syns skitdåligt, råkar du bromsa samtidigt som du blinkar ser man inte att det blinkar alls. Så risken att få nån i häcken vid gruppkörning är överhängande. :brinnerup

Meeen snyggt är det.
Killen har en liknande.. men jag såg ifs inte hur det såg ut när han blinkade.. men det är juh bra att veta =)
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Då körde man på Kinnekulle med Racingworld igår då. Intryck? Kraftigt besviken! Förargenomgång först 09:30 vilket normalt brukar vara 08:30, extra jobbigt då jag var där redan 07:45 :confused: Redan där ett pass/grupp borta :rolleyes: sedan kvartspass med omkörningsförbud i tre första varven, vettigt då det inte hände nåt på hela dagen i princip, MEN, i licens/oförsäkrad grupp med med en hel del långsamma förare så tog de tre första varven drygt fem minuter....tio minuter kvar att gasa :kocko Marginaler till de orutinerade skulle hållas vilket jag försökte, men inte alltid så lätt med tanke på att "hålla sitt spår" inte existerade för en del, speciellt inte när de körde i flock med en formation som i verklig värld kallas "spridda skurar", så en del omkörningar blev lite tajta för dessa personer vilket resulterade att efter halva tredje passet så bröts det och vi fick en "grupptillsägelse" för dåligt uppträdande där jag (vid senare samtal med Stefan) hade utmärkt mig ganska bra så att säga.
Där avbröts då vårt pass och nästa grupp kom ut...med regn...men de fick helt plötsligt ett drygt 40 minuter långt pass :gnissla och sedan rullade passen på som innan :huvet det fanns fler som ville köra fastän det regnade.
Vårt fjärde pass avlöper lugnt med blöt bana med knappt torrt spår, Var FAN ska jag köra om nu, får ju inte komma nära, funderar på att tuta för omkörning, men det hade säkert blivit gnissel för det oxå då :hihi
Sen är dagen slut :confused:

Jag åkte hemmifrån klockan 06:00, var hemma 20:40. Allt detta för tre och ett halvt 15-minuters pass. Denna bandag var absolut inte värd detta, speciellt inte då jag bjudit min kompis på körningen som 30-årspresent :4skrika

Licens/oförsäkrad grupp var från början en snabb licensgrupp med snabba förare. Så småningom kom det in lite T-H/IF hojar, däribland jag. Jag sket ner mig när jag blev omkörd av dessa jaktpiloter - som kunde sin sak - men jag gnällde inte för jag blev välkomnad in i deras grupp trots högre risk för deras del.
Igår var det tvärtom, vi som var lite snabbare fick inte köra snabbt längre, och kände oss helt plötsligt lite utstötta. Det gnisslades även bland sköldpaddorna om att de blivit omkörda innan de åkt tre varv, TRO fAN DET! jag har redan åkt mina!!! Och trots snigelspåren halkade jag inte utan kom ikapp dessa mindre snabba förare innan de åkt sina tre varv. Detta tänkte de inte på - eller sket i - men lik förbannat gnisslades och blängdes det :kulspruta

Slutligenvill jag ge några tips till Racingworld:
* Kom igång lite snabbare, värdefull tid går förlorad!
* När det nu är så stort "tryck" på oförsäkrat gruppen som ni påstår, gör två grupper av den då, en långsam och en snabb, och gör det samma med gatgruppen, alltså två gruper.
* Var konsekventa med längden på passen.
* Råd långsamma förare att vända sig till SMC:s broms- och kurvtagningskurser i stället.
* Gör tjugo minuters pass i stället, för 15 är på tok för kort om det är omkörningsförbud de tre första varven.

Detta skickas även till Stefan på www.Racingworld.se

Mvh Fredrik
svart/vit R1
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Är det inte ett fynd?

Är det inte ett fynd ? :hihi

http://www.blocket.se/view/5028453.htm?caller=tr_s&l=0&c=1&city=0

Pris: 70 000 kr

NU SKA PÄRLAN BORT=( VÄLDIGT FINT SKICK, GÅR FÖR BRA O HAR RULLAT MER ÄN 2000 MIL. 2 ÄGARE. FÄRG: RÖD, SVART, VIT, GUL SKA OMBESIKTAS DEN 16 MAJ. HAR ÅTGÄRDAT FRAM,BAK DÄCK, INSTÄLLNILG AV LYSE O REFLEX BAK. SÄLJER MIN PÄRLA PGA ATT JAG MÅSRE KÖPA MIG EN BIL=) PRUTNISSAR KAN TITTA VIDARE! RING MIG FÖR JAG HAR LÅNAT MAILEN.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
R1 racer skrev:
Är det inte ett fynd ? :hihi

http://www.blocket.se/view/5028453.htm?caller=tr_s&l=0&c=1&city=0

Pris: 70 000 kr

NU SKA PÄRLAN BORT=( VÄLDIGT FINT SKICK, GÅR FÖR BRA O HAR RULLAT MER ÄN 2000 MIL. 2 ÄGARE. FÄRG: RÖD, SVART, VIT, GUL SKA OMBESIKTAS DEN 16 MAJ. HAR ÅTGÄRDAT FRAM,BAK DÄCK, INSTÄLLNILG AV LYSE O REFLEX BAK. SÄLJER MIN PÄRLA PGA ATT JAG MÅSRE KÖPA MIG EN BIL=) PRUTNISSAR KAN TITTA VIDARE! RING MIG FÖR JAG HAR LÅNAT MAILEN.

70' för en 00 ??? men iofs... man får ju reflex bak :lol
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Han lär få vänta jävligt länge innan telefonen ringer :gnissla
Han ska ha mer än 25k mer än vad jag gav för min -00 med färre mil. Sikken idiot.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top