R1 och R6-tråden!

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Serviceschema R1 -01

Är det någon som vet vilka serviceintervaller det är på en R1 från -01? vad görs vid de olika servicerna och vad kostar de? Är intresserad från 1000mil och framåt.

Tack på förhand
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Är det någon som vet vilka serviceintervaller det är på en R1 från -01? vad görs vid de olika servicerna och vad kostar de? Är intresserad från 1000mil och framåt.

Tack på förhand

Serviceintervallet är var 600:ade mil. Har du ingen ägarhandbok så kan du ladda ner en från min länk nedan i signaturen. Där ser du vad som ingår vid varje serviceintervall.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Har hittat en R1 -07 för en vettig peng som ev ska användas till lite bana. Det finns dock ett aber med den; jag tycker att det skramlar lite om man varvar upp den och sen slår av (ett metalliskt ljud 2 ggr).

Är det någon som vet om det är något fel? Den gick även ojämnt när den var kall, dock vart alla grenrör varma samtidigt.

Jag tror inte att min -08 har det ljudet. Jag är samtidigt medveten om att det är svårt att ge en vettig beskrivning, men tänkte om det är någon som vet något som brukar vara på 07-08 rent generellt...
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har hittat en R1 -07 för en vettig peng som ev ska användas till lite bana. Det finns dock ett aber med den; jag tycker att det skramlar lite om man varvar upp den och sen slår av (ett metalliskt ljud 2 ggr).

Är det någon som vet om det är något fel? Den gick även ojämnt när den var kall, dock vart alla grenrör varma samtidigt.

Jag tror inte att min -08 har det ljudet. Jag är samtidigt medveten om att det är svårt att ge en vettig beskrivning, men tänkte om det är någon som vet något som brukar vara på 07-08 rent generellt...

Inte det kända -07problemet med smörjningen av (vill minnas)ramlager?

Skall väl gå på motorgarantin isf. om servicarna är skötta.
Sök lite,finns rätt mycket skrivet om det tidigare.

Henrik
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Inte det kända -07problemet med smörjningen av (vill minnas)ramlager?

Skall väl gå på motorgarantin isf. om servicarna är skötta.
Vet folk som har haft problem med att få de fixat på garantin då verkstaden i fråga har ifrågasat garantiåtgärd efter att folk har monterat slipon osv.

Störtlöjligt men ändå bra att veta.
 

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Serviceintervallet är var 600:ade mil. Har du ingen ägarhandbok så kan du ladda ner en från min länk nedan i signaturen. Där ser du vad som ingår vid varje serviceintervall.

Tackar så mycket!
Jag hittade vilka serviceintervall det var:tummenupp men inte vad som skall göras vid varje service. Vet ni var det står eller finns info om?

Jag har också läst någonstans att de bytte från 600milservice till 1000milservice, var det efter 01?
Tack på förhand/

Var kan jag hitta snygga backspeglar till R1 -01? Har hittat på biltema, men är de snygga? Har också hitta på ailenmoto. Både i carbonlook och svarta. Är det något att ha? Var finns det mer?

Vilka rekommenderar ni? Vilka tycker ni är snyggast
Infästningarna är ju lte annourlunda på dessa till skillnad från orginal där det är två fästpunkter.

Tack på förhand
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tackar så mycket!
Jag hittade vilka serviceintervall det var:tummenupp men inte vad som skall göras vid varje service. Vet ni var det står eller finns info om?

Jag har också läst någonstans att de bytte från 600milservice till 1000milservice, var det efter 01?
Tack på förhand/

Var kan jag hitta snygga backspeglar till R1 -01? Har hittat på biltema, men är de snygga? Har också hitta på ailenmoto. Både i carbonlook och svarta. Är det något att ha? Var finns det mer?

Vilka rekommenderar ni? Vilka tycker ni är snyggast
Infästningarna är ju lte annourlunda på dessa till skillnad från orginal där det är två fästpunkter.

Tack på förhand

Jodå, det står i boken vad som skall göras, men inte direkt bra sammanställt.
Serviceintervallet ökades till 1000 mil 2002 då insprutningen introducerades på modellen.

Backspeglar är snyggast i en låda i garaget;)
(Men de är rätt bra att ha)

Duger inte orginal?
 

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Jodå, det står i boken vad som skall göras, men inte direkt bra sammanställt.
Serviceintervallet ökades till 1000 mil 2002 då insprutningen introducerades på modellen.

Backspeglar är snyggast i en låda i garaget;)
(Men de är rätt bra att ha)

Duger inte orginal?

Tackar för svar!
Jag får kolla vidare i boken, du vet inte vilken rubrik det står under:)

Jag kommer nog köra med backspeglar:)
Ena backspegeln är tyvärr sönder så jag måste skaffa en ny eller båda nya.

/Dadde
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Om en -03 R6 är uttagen först 2005 - gäller garantin till 2010 då?

På mingamla -05a uttagen -06 ska garantin enligt yamaha gälla till -11 om servicarna är utförda(varje 1000mil eller 12mån.)

Ring för säkerhetsskull och kolla men är nästan säker på att det ska gälla.

Henrik
 

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Småland
Hoj
K5
vad är ett bra pris på en -04 -05 a?

jag vet att det är mycket som spelar in, men säg att den inte har någon extra utr, fullservad med servicebok, runt 1000-2000 mil, fint skick...inget behövs bytas inför våren

på ett ungefär vad ska man lägga så här i höst för att ha gjort en bra affär?

(spelar priset roll på en sv-såld / import?)
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
vad är ett bra pris på en -04 -05 a?

jag vet att det är mycket som spelar in, men säg att den inte har någon extra utr, fullservad med servicebok, runt 1000-2000 mil, fint skick...inget behövs bytas inför våren

på ett ungefär vad ska man lägga så här i höst för att ha gjort en bra affär?

(spelar priset roll på en sv-såld / import?)

Inte mycket över 60. 65 om den redan är pimpad med lite godis.
Typ http://www.blocket.se/halland/Yamaha_r1_24209011.htm?ca=14&w=3
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Inte orginallack på den, fast den var fin ändå. Synd bara att ägaren valde den gamla "R1"-loggan i stället för den nya som jag tycker är betydligt finare med sina vassare konturer.

Jovars. Det blev riktigt snyggt det där. Hoppas det ser bra ut på lite närmare håll också.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
I helgen vart det en till R1'a, den här gången en -07'a (inte den med knack i motorn). Ska putsas upp under vintern!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Klart att denna jävla sketdag inte nöjde sig...

Runddrog en av skruvarna till bromsskivan fram. :mad: Köper man nya sådana per styck, eller är Y-Center så gnidna att man måste köpa tvåhunnra stycken för 9999:-?

Btw, borra ur den runddragna skruvjefeln med litet borr och grispitt? Eller vad rekommenderas?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Klart att denna jävla sketdag inte nöjde sig...

Runddrog en av skruvarna till bromsskivan fram. :mad: Köper man nya sådana per styck, eller är Y-Center så gnidna att man måste köpa tvåhunnra stycken för 9999:-?

Btw, borra ur den runddragna skruvjefeln med litet borr och grispitt? Eller vad rekommenderas?

Lugn bara lugn, de beställer du i lösvikt! Vill du ha en så får du en! :)
Art Nr: 90109-064G6-00

För att få ur den så är det nog ett borr i en storlek så nära hålets diameter som gäller.
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Btw, borra ur den runddragna skruvjefeln med litet borr och grispitt? Eller vad rekommenderas?
Jag testade de men ansåg att de var för mkt jobb då jag hade många bultar som var runddragna av tidigare ägare bla.

Svetsade på nya bultskallar istället det tyckte jag funkade skitbra, kan vara ett alternativ :)
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
I helgen vart det en till R1'a, den här gången en -07'a (inte den med knack i motorn). Ska putsas upp under vintern!

Kul!! Vad ska det bli av den då? Renodlad banhoj kanske? :)
Lägg gärna upp en bild.

Jag testade de men ansåg att de var för mkt jobb då jag hade många bultar som var runddragna av tidigare ägare bla.

Svetsade på nya bultskallar istället det tyckte jag funkade skitbra, kan vara ett alternativ :)

Ja det är ju också en bra lösning!
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Lugn bara lugn, de beställer du i lösvikt! Vill du ha en så får du en! :)
Art Nr: 90109-064G6-00

För att få ur den så är det nog ett borr i en storlek så nära hålets diameter som gäller.
:tummenupp

Kanske lika bra att köpa 12styck på samma gång ändå.

Jag testade de men ansåg att de var för mkt jobb då jag hade många bultar som var runddragna av tidigare ägare bla.

Svetsade på nya bultskallar istället det tyckte jag funkade skitbra, kan vara ett alternativ :)
Har lite dåligt med svetsmöglighet, så det får nog bli banka torx, alternativt köpa grispitt. :gnissla

Fast annars är ju svetsa bultskallar en pra krej!
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top