R1 och R6-tråden!

FemmeDeFatale

Guest
Här är ännu en lycklig ägare av en R6 :banana
Helt underbar hoj :tungan
 

FemmeDeFatale

Guest
FUBAR skrev:
Vafan, det är ingen tjejhoj :mad:

Och varför kan den inte va en tjejhoj :confused:
Hahaha...jag vill åka på en sporthoj och i utseendemässigt och prismässigt passade en R6´a mig som näven i ögat :tummenupp
Ju mer jag kör den, desto mer älskar jag den....
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
FemmeDeFatale skrev:
Och varför kan den inte va en tjejhoj :confused:
Hahaha...jag vill åka på en sporthoj och i utseendemässigt och prismässigt passade en R6´a mig som näven i ögat :tummenupp
Ju mer jag kör den, desto mer älskar jag den....
klart de e en girlie-båge - liten, lätthanterlig och saknar klös... :D men till skillnad mot pojkar som kör R6 kanske det är klös i tjejen :tummenupp
:rofl
 

FemmeDeFatale

Guest
FUBAR skrev:
För då känner jag mig inte lika tuff och macho när jag glider utanför korvmojjen. :hihi

Du kan va lugn...vi kommer nog inte glida förbi samma korvmoj så fortsätt känn dig macho hahahahaha :lol
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Hej! Funderar på att byta till en r1a pga diverse olika andledningar, har en nia 99a nu!

Går r1an bättre verkligen? Jag har provkört en, men gasade inte så mycket bromsarna känndes jävligt fina, liten och lätt hoj, skönare knävinkel än zx9an tyckte jag? :va men man hängde mer på armarna..Hur är det med oljebroblem på 98orna? Drar dom mycket olja? Vill veta mycket vad som skiljer r1an och zx9an motormässigt och körmässigt, tycker zx9an är jävligt smidig och bra på alla sätt...
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
uggla skrev:
Hej! Funderar på att byta till en r1a pga diverse olika andledningar, har en nia 99a nu!

Går r1an bättre verkligen? Jag har provkört en, men gasade inte så mycket bromsarna känndes jävligt fina, liten och lätt hoj, skönare knävinkel än zx9an tyckte jag? :va men man hängde mer på armarna..Hur är det med oljebroblem på 98orna? Drar dom mycket olja? Vill veta mycket vad som skiljer r1an och zx9an motormässigt och körmässigt, tycker zx9an är jävligt smidig och bra på alla sätt...

Är det en 98a vi snackar om här?
Jo det är en kompaktare hoj än zx9an, även om din hoj ju blev hyfsat ok 98 den med.
Oljeproblemet är inget alla dras med, min drar tex ingen olja.
Men det finns förstås de som gör det men det är inget extremt, utan problemet är att den enbart har nivåvarning ej oljetrycksvarning, så suger den i sig några dec så är lampan igång och varnar.

Bromsarna är en svag punkt, de tar ok, men känslan är verkligen inte rolig, och tyvärr tycks det vara svårt att få dem att fungera riktigt bra.

Den har ju en lägre kåpa än zx9a med sämre skydd som följd.

Motorn är betidligt stöddigare på mellanvarv, den kan vara jävligt tvär.

De här gamla r1orna är ju de som var mest avskalade och kompromisslösa, sen klåmade de till modellen mer och mer tills den nya 04an kom, men inte heller den är lika rå som denna modell var en gång.

Sittställningen är jäkligt ok egentligen, prova en gammal fzr1000 eller nåt, man sitter ju rätt ok på R1an om man nu inte är för lång.

zx9 är en bättre allroundhoj, men den är ju fasen inte i närheten så rå som r1an, det insåg Kawasaki med och la ner modellen för den nya zx10r som verkligen slog til ordentligt på samma punkter som R1 införde 98.

Man får väl tilägga att ramnummret ska ha 2 stjärnor på var sida, då är garantiåtgärden utförd (kopplingskorgen byttes bla (gäller 98or)).
 
Last edited:

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Silwer skrev:
Är det en 98a vi snackar om här?
Jo det är en kompaktare hoj än zx9an, även om din hoj ju blev hyfsat ok 98 den med.
Oljeproblemet är inget alla dras med, min drar tex ingen olja.
Men det finns förstås de som gör det men det är inget extremt, utan problemet är att den enbart har nivåvarning ej oljetrycksvarning, så suger den i sig några dec så är lampan igång och varnar.

Bromsarna är en svag punkt, de tar ok, men känslan är verkligen inte rolig, och tyvärr tycks det vara svårt att få dem att fungera riktigt bra.

Den har ju en lägre kåpa än zx9a med sämre skydd som följd.

Motorn är betidligt stöddigare på mellanvarv, den kan vara jävligt tvär.

De här gamla r1orna är ju de som var mest avskalade och kompromisslösa, sen klåmade de till modellen mer och mer tills den nya 04an kom, men inte heller den är lika rå som denna modell var en gång.

Sittställningen är jäkligt ok egentligen, prova en gammal fzr1000 eller nåt, man sitter ju rätt ok på R1an om man nu inte är för lång.

zx9 är en bättre allroundhoj, men den är ju fasen inte i närheten så rå som r1an, det insåg Kawasaki med och la ner modellen för den nya zx10r som verkligen slog til ordentligt på samma punkter som R1 införde 98.

Man får väl tilägga att ramnummret ska ha 2 stjärnor på var sida, då är garantiåtgärden utförd (kopplingskorgen byttes bla (gäller 98or)).


Snackar årsmodeller mellan 98-01!

Är inte så kräsen på sittställning och sådär, man är väll ung och frisk :hihi :rolleyes:
Vet inte hur jag ska göra.....Mer kommentarer från r1an jäntemot nian mottages gärna :)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
uggla skrev:
Är inte detta en "r1a" tråd?
hehe, jo R6/R1 tråd verkar det som, men de kan kanske inget om sånna hojar.
Eller så är det vädret, folk har annat för sig.

Personligen vet jag inte riktigt om det är värt att byta från en ZX9 99a till en jämngammal R1 om man inte har tänkt köra mer bana eller kan vinna nåt i pengar på ett sånt byte?

Vad är tanken bakom?
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Silwer skrev:
hehe, jo R6/R1 tråd verkar det som, men de kan kanske inget om sånna hojar.
Eller så är det vädret, folk har annat för sig.

Personligen vet jag inte riktigt om det är värt att byta från en ZX9 99a till en jämngammal R1 om man inte har tänkt köra mer bana eller kan vinna nåt i pengar på ett sånt byte?

Vad är tanken bakom?


För min hoj är cepe..Och är så jävla less på skruva i den..
 

Voiceless

Lerskvätt
Gick med
25 Mar 2003
Ort
STHLM, Vallentuna
Hoj
400 EXC
Klart du ska byta... Kawasaki kan man ju inte åka på :tungan

Nää, provade en zx9'01 innan jag köpte min skramlaha och... kawan var aldrig ett alternativ, satt som ett härke och den gick knappt framåt :)
Men som silwer sa, kolla stjärnor vid ramnumret (98) och lite missljud får du räkna med... Det är ju trots allt yamaha vi pratar om :hihi
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Voiceless skrev:
Klart du ska byta... Kawasaki kan man ju inte åka på :tungan

Nää, provade en zx9'01 innan jag köpte min skramlaha och... kawan var aldrig ett alternativ, satt som ett härke och den gick knappt framåt :)
Men som silwer sa, kolla stjärnor vid ramnumret (98) och lite missljud får du räkna med... Det är ju trots allt yamaha vi pratar om :hihi


Har som sagt kört r1an en bit utan att gasa nått, var så dålig väg..Men alltså just draget från 60-70 på en högväxel så märkte man ju ingen skillnad...Den gick jävligt mycket finare i motorn, fasst det kanske är för att min jävel lever om så jävligt..Vet inte hur jag ska göra, fixar jag min behåller jag nog den..Jävligt nöjd med den körmässigt, förutom att den känns lite framtung..
 

Ricky79

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 och R1-01
Alla R1:er dricker inte en massa olja..... Inte mina iallafall
'
Mr_666 skrev:
Varför dricker R1 så mycket olja för om man jämför med andra maskiner??
Jag Tog kort nu i oktober, och köpte hoj R1, men har ej provat den, ganska jobbigt, måste vänta tills våren kommer.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Ricky79 skrev:
Alla R1:er dricker inte en massa olja..... Inte mina iallafall
'

Beror lite på vad man använder för olja, helsynteter dricks det mer av än dom lite tjockare delsynteterna. Skiljer en del mellan helsynteterna oxå.

Biltemas helsyntet funkar bra verkar det som, dock verkar den drickas en del av men den är så billig så det gör inget.
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top