FemmeDeFatale
Guest
Här är ännu en lycklig ägare av en R6
Helt underbar hoj
Helt underbar hoj
Vafan, det är ingen tjejhojFemmeDeFatale skrev:Här är ännu en lycklig ägare av en R6
Helt underbar hoj
FUBAR skrev:Vafan, det är ingen tjejhoj
FUBAR skrev:Vafan, det är ingen tjejhoj
klart de e en girlie-båge - liten, lätthanterlig och saknar klös... men till skillnad mot pojkar som kör R6 kanske det är klös i tjejenFemmeDeFatale skrev:Och varför kan den inte va en tjejhoj
Hahaha...jag vill åka på en sporthoj och i utseendemässigt och prismässigt passade en R6´a mig som näven i ögat
Ju mer jag kör den, desto mer älskar jag den....
FemmeDeFatale skrev:Och varför kan den inte va en tjejhoj
HÅLL TJÄFTfreding skrev:klart de e en girlie-båge - liten, lätthanterlig och saknar klös... men till skillnad mot pojkar som kör R6 kanske det är klös i tjejen
FUBAR skrev:För då känner jag mig inte lika tuff och macho när jag glider utanför korvmojjen.
uggla skrev:Hej! Funderar på att byta till en r1a pga diverse olika andledningar, har en nia 99a nu!
Går r1an bättre verkligen? Jag har provkört en, men gasade inte så mycket bromsarna känndes jävligt fina, liten och lätt hoj, skönare knävinkel än zx9an tyckte jag? men man hängde mer på armarna..Hur är det med oljebroblem på 98orna? Drar dom mycket olja? Vill veta mycket vad som skiljer r1an och zx9an motormässigt och körmässigt, tycker zx9an är jävligt smidig och bra på alla sätt...
Silwer skrev:Är det en 98a vi snackar om här?
Jo det är en kompaktare hoj än zx9an, även om din hoj ju blev hyfsat ok 98 den med.
Oljeproblemet är inget alla dras med, min drar tex ingen olja.
Men det finns förstås de som gör det men det är inget extremt, utan problemet är att den enbart har nivåvarning ej oljetrycksvarning, så suger den i sig några dec så är lampan igång och varnar.
Bromsarna är en svag punkt, de tar ok, men känslan är verkligen inte rolig, och tyvärr tycks det vara svårt att få dem att fungera riktigt bra.
Den har ju en lägre kåpa än zx9a med sämre skydd som följd.
Motorn är betidligt stöddigare på mellanvarv, den kan vara jävligt tvär.
De här gamla r1orna är ju de som var mest avskalade och kompromisslösa, sen klåmade de till modellen mer och mer tills den nya 04an kom, men inte heller den är lika rå som denna modell var en gång.
Sittställningen är jäkligt ok egentligen, prova en gammal fzr1000 eller nåt, man sitter ju rätt ok på R1an om man nu inte är för lång.
zx9 är en bättre allroundhoj, men den är ju fasen inte i närheten så rå som r1an, det insåg Kawasaki med och la ner modellen för den nya zx10r som verkligen slog til ordentligt på samma punkter som R1 införde 98.
Man får väl tilägga att ramnummret ska ha 2 stjärnor på var sida, då är garantiåtgärden utförd (kopplingskorgen byttes bla (gäller 98or)).
hehe, jo R6/R1 tråd verkar det som, men de kan kanske inget om sånna hojar.uggla skrev:Är inte detta en "r1a" tråd?
Silwer skrev:hehe, jo R6/R1 tråd verkar det som, men de kan kanske inget om sånna hojar.
Eller så är det vädret, folk har annat för sig.
Personligen vet jag inte riktigt om det är värt att byta från en ZX9 99a till en jämngammal R1 om man inte har tänkt köra mer bana eller kan vinna nåt i pengar på ett sånt byte?
Vad är tanken bakom?
jamen byt då, en cp hoj vill man ju inte hauggla skrev:För min hoj är cepe..Och är så jävla less på skruva i den..
Voiceless skrev:Klart du ska byta... Kawasaki kan man ju inte åka på
Nää, provade en zx9'01 innan jag köpte min skramlaha och... kawan var aldrig ett alternativ, satt som ett härke och den gick knappt framåt
Men som silwer sa, kolla stjärnor vid ramnumret (98) och lite missljud får du räkna med... Det är ju trots allt yamaha vi pratar om
Mr_666 skrev:Varför dricker R1 så mycket olja för om man jämför med andra maskiner??
Jag Tog kort nu i oktober, och köpte hoj R1, men har ej provat den, ganska jobbigt, måste vänta tills våren kommer.
Ricky79 skrev:Alla R1:er dricker inte en massa olja..... Inte mina iallafall
'
Finns det ens korvkioskar i Trosa? Var ligger detFemmeDeFatale skrev:Du kan va lugn...vi kommer nog inte glida förbi samma korvmoj så fortsätt känn dig macho hahahahaha
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|