Jag tänker såhär ungefär.
ÝZF R1 2009
Det braiga
En ny 09a är ju så gott som felfri, ingen annan har repat, övervarvat, gett fan i o kolla oljan, kört med torr kedja osv.
Den har den senaste tekniken och all lullull, speciellt med crossfireveven.
Den är ca 20 k billigare än 2010an.
Den låter rätt okej med orginalrören.
Det dåliga
Den kostar därefter och har en ruggig värdeminskning i början.
Den är dyrare än 06an i förs.
den har inget slipon och det kostar som en halv ko.
Det svider ett stort hål på kontot.
YZF R1 2006
Det braiga
Det är en beprövad teknik och mkt populär hoj dvs relativt lättsålt.
Den är inte ens hälften så dyr som 09an. Det finns delar i driver på begmarknaden. Mkt trim osv.
Den har ingen jättevärdeminskning kvar utan börjar plana ut.
Den är välservad och har historiken på den
Det dåliga
Kan vara övervarvad, crossväxlad osv
Är inte repfri, glappfri och oskruvad.
Är gammal i dags utsago. Ingen jättehitech-hoj
Är så djävla vanlig, det går ju sjuttifemton på dussinet o alla har pimpat med samma saker. Dussinhoj.
Lite så tänker jag.
Det är ju så att man måste ju äta i veckan iaf barnen. Förs mm kostar och den ekonomiska biten är ju inte direkt ovesäntlig så det lutar massor åt 06an just nu. (frugan tyckte väldigt bestämt
att jag ville ha en 06a ist)
Den är trots allt beprövad och jag trivs apbra i sadeln.
Skulle så va fallet att man bara måste åka med V-twinljud så kan man ju byta när 09an har gjort ett år eller så.
Ser helt okej ut