R1 och R6-tråden!

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Har du inte precis köpt den?

\Masonit
Jo, tyvärr. Men vi blev uppsagda (2:a hands kontrakt)ifrån hyreshuset och nu har vi köpt eget, så pengarna behövs till renovering med mera. Annars hade jag aldrig sålt den. Dock har jag inte riktigt bestämt mig ännu:tungan
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kan nån hjälpa mig med att hitta drev? Jag har en TRX som jag har satt på 520 drev/kedja på. Kört hitintills med 16-kuggars AFAM som passar till R6. Har precis beställt och fått hem specialtillverkat bakdrev, och behöver nu 17-kuggars framdrev. Kollade med MC-varuhuset precis, och de hade max 16 (från AFAM). Finns det större framdrev att få tag på i 520 delning som passar R6? Ingen aning dessvärre vilka årsmodeller mitt drev hör till, men artikelnumret är 010 21511,om det hjälper...

Kolla grevens,har till r6-08 och framåt.

http://grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop&cat=25&subcat=56&id=

Henrik
 

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Jag är 29, nytt körkort och bor i innerstan stockholm.. Billigaste försäkringen jag hittade när jag ringde runt var 2400 i månaden påställd och 267 avställd (folksam).. Tänkte bara höra om det låter rimligt eller om nån med liknande stats har fått billigare nånstans? Vesta var skönast o erbjöd 80000:- per år - dom lär tro att jag ska köra ihjäl mig DIREKCT

edit: Oj, R6:a hade jag ringt runt på
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag är 29, nytt körkort och bor i innerstan stockholm.. Billigaste försäkringen jag hittade när jag ringde runt var 2400 i månaden påställd och 267 avställd (folksam).. Tänkte bara höra om det låter rimligt eller om nån med liknande stats har fått billigare nånstans? Vesta var skönast o erbjöd 80000:- per år - dom lär tro att jag ska köra ihjäl mig DIREKCT

edit: Oj, R6:a hade jag ringt runt på
Årsmodell på hojen?

Jag gick också över till Folksam i år. Landade på ~1000 per månad (halv) påställd med SMC-rabatt (-10%). ~200 i månaden avställd.

KK i 8år, R1-2001, centrala GBG.

Din premie verkar väl således ligga inom ramen för vad som anses "normalt" i dagens härliga förskingringsvärld...
 
Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Ingen som har en framskärm liggandes till en r1:a, -02:a, tror även äldre coh nyare modeller passar?? Eller är det någon som vet va ny kostar? Lackad eller olackad??
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850

Mörci Bjucap!

Ser ut på Addemotos sida som R6 frontdrev varit det samma i alla år, förutom delning 525 och 532, men splines och axeldiameter borde vara detsamma, med ledning av artikelnr? Kan någon bekräfta/dementera (jag litar inte 100 på reservdels-kataloger och -säljare...)?


"YZF-R6 ´99-05 Årsmod. ´99-05 har 532 delning som original. Våra drivpaket är
i 530 delning där kvalitetskedjor till bättre priser finns. Utväxling
som original. Se nedanstående rader.
YZF-R6 ´99-02 # 530 E580-16 189:-
YZF-R6 ´03-05 # 530 E580-16 189:-
YZF-R6 ´06-09 (i original 525 deln)E1586-16 209:-
YZF-R6 ´06-09 # 530 E580-16 189:-"


520, på en r6:a ??

sitter ju 525-535 på dem orginal !!
...
Jo, Mrs Yama-san delade bara ut ett visst antal hkr under 1996, och TRX-ingenjörerna stod nästan sist i kön, så det gäller att spara överallt :)
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Mörci Bjucap!

Ser ut på Addemotos sida som R6 frontdrev varit det samma i alla år, förutom delning 525 och 532, men splines och axeldiameter borde vara detsamma, med ledning av artikelnr? Kan någon bekräfta/dementera (jag litar inte 100 på reservdels-kataloger och -säljare...)?


"YZF-R6 ´99-05 Årsmod. ´99-05 har 532 delning som original. Våra drivpaket är
i 530 delning där kvalitetskedjor till bättre priser finns. Utväxling
som original. Se nedanstående rader.
YZF-R6 ´99-02 # 530 E580-16 189:-
YZF-R6 ´03-05 # 530 E580-16 189:-
YZF-R6 ´06-09 (i original 525 deln)E1586-16 209:-
YZF-R6 ´06-09 # 530 E580-16 189:-"



Jo, Mrs Yama-san delade bara ut ett visst antal hkr under 1996, och TRX-ingenjörerna stod nästan sist i kön, så det gäller att spara överallt :)

Skulle inte lita helt hundra på den listan du har där,är nästan helt 100 på att 520 sitter original från -08a och framåt.

Var ut och jämförde min nya 520 med originalkedjan som fortfarande sitter på och jag kunde inte se några olikheter iaf.

Tror det är samma drev fram på R6 och bara delningen som skiljer mellan åren,kollar du in på grevens så finns det ingen årsmodelllista på framdrev men kollar du bakdreven är det olika 99-02 och 03-framåt

Henrik
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Skulle inte lita helt hundra på den listan du har där,är nästan helt 100 på att 520 sitter original från -08a och framåt.

Var ut och jämförde min nya 520 med originalkedjan som fortfarande sitter på och jag kunde inte se några olikheter iaf.

Tror det är samma drev fram på R6 och bara delningen som skiljer mellan åren,kollar du in på grevens så finns det ingen årsmodelllista på framdrev men kollar du bakdreven är det olika 99-02 och 03-framåt

Henrik

Många tack! Pratade nyss med Grevens, och de bekräftade att det är samma drev fram på alla årsmodeller (eller snarare, att splines/axel ser likadan ut, delning kan diffa)!
 

|ZooT

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
ingen
Har lite obehag med framändan på min Retta..
Den är mjuk och följsam i fjädringen när man står stilla och trycker ner framändan,
typ gungar fram och tillbaka, hur bra som helst. Men så fort
vi åker på lite knöligare vägar så känns det som den är stum,
helt novis på fjädring men försöker ändå förklara känslan.
Den sparkar inte uppåt, och vill bara inte svälja knöl/grop-ar..

Orkar inte gaffla ut vad som är för hårt inställt, när det finns
proffs här som redan vet!
Svara hemskt gärna via pm, kollar in på forumet via mobilen mest
och det tar en evighet att klicka sig igen alla trådar hit.. :/
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
För mycket kompression låter det som... Ställs nere på gaffelbenet framför bromsoket typ.
Den ska skruvas utåt (motsols) för att ställas in mjukare.
På min gaffel ska man räkna klick från fullt inskruvad.
1 klick motsols är max hårt (på min 06:a). 10 klick motsols är originalinställningen och 25 klick är minimum (väldigt mjukt)
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Har lite obehag med framändan på min Retta..
Den är mjuk och följsam i fjädringen när man står stilla och trycker ner framändan,
typ gungar fram och tillbaka, hur bra som helst. Men så fort
vi åker på lite knöligare vägar så känns det som den är stum,
helt novis på fjädring men försöker ändå förklara känslan.
Den sparkar inte uppåt, och vill bara inte svälja knöl/grop-ar..

Orkar inte gaffla ut vad som är för hårt inställt, när det finns
proffs här som redan vet!
Svara hemskt gärna via pm, kollar in på forumet via mobilen mest
och det tar en evighet att klicka sig igen alla trådar hit.. :/

Testa stanardinställningen på framgaffeln enligt manualen, det kan vara ett vettigt utgångsläge Om du inte har en manual kvar så kolla X-up's signatur.
 

|ZooT

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
ingen
För mycket kompression låter det som... Ställs nere på gaffelbenet framför bromsoket typ.
Den ska skruvas utåt (motsols) för att ställas in mjukare.
På min gaffel ska man räkna klick från fullt inskruvad.
1 klick motsols är max hårt (på min 06:a). 10 klick motsols är originalinställningen och 25 klick är minimum (väldigt mjukt)
:tummeupp

Testa stanardinställningen på framgaffeln enligt manualen, det kan vara ett vettigt utgångsläge Om du inte har en manual kvar så kolla X-up's signatur.
Har kört med standard sen i slutet på förra säsongen. Går över till lite mjukare nu istället, är nog för lätt helt enkelt.
 

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
hm.. Nu har min annons varit ute på blocket och här på SH i två veckor men inte blivit såld.. då är frågan: Begär jag för mycket för hojen eller är det bara en opopulär färg eller är det bara att vänta in rätt köpare? :va

tycker jag har lagt mig ok om man jämför med andra objekt ute på blocket (har kollat på R1 i hela sverige dagligen sen länge :) )
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
hm.. Nu har min annons varit ute på blocket och här på SH i två veckor men inte blivit såld.. då är frågan: Begär jag för mycket för hojen eller är det bara en opopulär färg eller är det bara att vänta in rätt köpare? :va

tycker jag har lagt mig ok om man jämför med andra objekt ute på blocket (har kollat på R1 i hela sverige dagligen sen länge :) )

Jag fick erbjudande om en blå/vit med om det var 800mil på mätaren förra året för 60 eller m det var 65.
Personligen hade jag inte gett mer än det för en.
Dock är ju gammelrettorna sjukt höga i pris än, good for me :)
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
hm.. Nu har min annons varit ute på blocket och här på SH i två veckor men inte blivit såld.. då är frågan: Begär jag för mycket för hojen eller är det bara en opopulär färg eller är det bara att vänta in rätt köpare? :va

tycker jag har lagt mig ok om man jämför med andra objekt ute på blocket (har kollat på R1 i hela sverige dagligen sen länge :) )

Har sett ett par R1-07 som gått för samma pris tidigare, så kanske lite i överkant. Är det rätt pris brukar det gå snabbt.

Jag tror att ca 20-30% av allt som läggs på blocket säljs samma dag. Men det gäller nog inte bilar & mc :huvet
 

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
Har sett ett par R1-07 som gått för samma pris tidigare, så kanske lite i överkant. Är det rätt pris brukar det gå snabbt.

Jag tror att ca 20-30% av allt som läggs på blocket säljs samma dag. Men det gäller nog inte bilar & mc :huvet


Hmm. okej, men har 07:eek:rna varit helt orginal eller med lite lull lull på? Nyservad för 5k samt nya däck för 3k samt lite extra tjafs på hojen som larm och slipon tänkte jag borde vara värt något? :)

Sen har jag svårt att det skulle attrahera andra köpare att sänka några tusenlappar.. Det är väl vad folk tänker man kan få ner priset ändå eller? Om man kommer under t.ex. 80 eller 70 tusen så kanske man iofs hamnar under folks sökmaximum men skulle gissa att folk ändå har lite koll uppåt..

I min värld är ju dessutom slipon m.m värt mer än orginal men kanske bara är jag :)

Finns det statistik på hur populära de olika färgsättningar har varit under årens lopp?
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top