Du jag minns faktiskt inte hur den går, har för mig att den trycksätter förgasarbryggan på något helt ologiskt sätt. Ena änden mynnar ut i det centrala luftintaget i fronten och trycksätter somsagt förgasarna tror jag.
Min hoj har levt hela stt liv som semiracehoj, så det är lite såna miffolösningar på den. Luftintagsrören är i glasfiber
.
Skall se om jag hinner kolla på vart slangen går ikväll.
//P
har rivit ännu en gång, kompen är jämn !
ventilspel kontrollerade
ALLA OK, eventuellt ligger en ventil på 2:an och en på 4:ans insug precis på gränsen/en 0,01mm under tolleransen.
delade förgasarna igen och rengjorde än en gång.
ihop med allt igen.
lossade på varenda litet kontaktstycke och sprayade med nåt multi-spray
efter detta gick det faktiskt bättre
"väggen" vid 8500 RPM ha blivit utbytt mot en "vägbula"
dvs, det hackar bara till och skjuter sedan på igen, störigt, men en klar förbättring !
även på full gas !
MEN, nu vet jag ju inte vad det är som hjälpt....
hittade lite erj i någon kontakt, men det var ju oljetrycksvakten....
funderar skarpt på att dela alla kontakter igen och ge dem en ny omgång...
sen boka körningen på Sturup nästa söndag för å se om det blir bättre eller sämre av lite körning. innan har det dock inte gjort någon skillnad..
just nu är det ju lite störigt att inte ha lampor eller skylt på hojen...
bra rakor att vrida ut på är det ont om i närheten,,,
vet inte hur mkt MC-snutar jag sett de senaste 2v så motorväg eller dylikt känns inte alls aktuellt !