nill0w
p3n15 xt3nd3r
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=57931
Självklart bvsa
Självklart bvsa
Tidiga R1r tenderar dricka en del olja. Både R1rna och R6rna av äldre årgång har ibland lite strul med tvåans växel till följd av en, om jag inte missminner mig, vek fjäder. I övrigt är det väl inga stora saker.
R6 99-02 tycker jag är en svårslaget potent hoj för pengarna, står sig överraskande väl mot nyare 600r. R1rna behöver man väl inte säga så mycket mer om än att Conradsson körde på låga 1.09 på Gelleråsen med sin 01:a, i princip helt standard.
Ba å tjöp.
Vek fjäder är ebdast R1 98-99 förunnat. En garantiåtgärd som fixades och gav en extra stjärna instämplat före & efter motornumret.
Fjädern kostade dock endast ca 20kr så inte alla blev fixade på garanti utan gjordes på egen hand.
Vad gäller båda modellerna så är det en hel del exemplar som har slitna växelgafflar och just 2:ans växel brukar hoppa ur alt. vara svåra att lägga i vid gaspådrag.
Vek fjäder är ebdast R1 98-99 förunnat. En garantiåtgärd som fixades och gav en extra stjärna instämplat före & efter motornumret.
Fjädern kostade dock endast ca 20kr så inte alla blev fixade på garanti utan gjordes på egen hand.
Vad gäller båda modellerna så är det en hel del exemplar som har slitna växelgafflar och just 2:ans växel brukar hoppa ur alt. vara svåra att lägga i vid gaspådrag.
stämmer inte riktigt, fick byta en fjäder i kulissen på en R6 -99 till en polare för några år sedan (tur man hade en liggandes hemma)
(symptomen är hoppar i friläge & ingen växel går i)
ngn som har koll va 1000 mil service ligger på? vore gött att veta fall man måste spara undan ngt nu i vinter så man slipper få en smäll i fejjan i vår! hojen är en r6:a!
Vad kör ni för glykol i era R1r??
Jag vet, det finns 1 miljard trådar om glykol på sporthoj, men inte blev jag klokare av att läsa någon av dem =)
Håller på och jagar en bakram till exets R6:a som gick i backen på Kinnekulle. Har hittat ett par, bl.a. en till en 01:a, men säljaren är osäker på att det är samma som till 99:an.
Så vitt jag vet är det samma hoj 99-02 sånär som på ett par detaljer. Någon (X-up?) som kan bekräfta att bakramen är samma?
Tack på förhud för snabbt svar.
Yes! Bakramen är samma lika!
Om du är osäker, klicka på min länk i signaturen nedan & jämför sprängskisserna mellan årsmodellerna!
Var ute å körde häromdagen när motorlampan på min R6 -06.a tände sig. Felkod 24.
(24 - Ingen normal signal tas emot från O2 sensorn.)
Någon som vet vad de kan vara? har PC III men den har jag ju kört med hela sommaren konstigt om de skulle komma felkod från den nu.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|