R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Draco Dorminens skrev:
2060137 Jepp har kollat där. Men den mörk gråa finns ju inte med där :va eller är jag färg blind :huvet

Jodå, det är "820 Bluish Silver #4 ". Färgerna gör sig inte rätt på en hemsida bara! :)
 

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Gixxer
Någon som vet vem återförsäljaren till Micron är här i sverige?
:Bugar Ingen som vill sälja ett Helsystem eller ett slipon till mig? :Bugar
 

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
patexxx skrev:
2052547 Tänkte höra om ngn har något bra tips på vad man ska ha för drevning på en r1 för att man ska kunna leka på 2:an utan att slira på kopplingen. Får ut min nästa vecka med en ny koppling. Kan man typ behålla det lilla drevet och bara byta det bakre eller slits det ojämnt då och gärna ngnt tips på bra ställe.

inte behöver du la koppla den på 2an för att den skall upp,det behöver inte jag iaf med org drev har en -99
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Göken skrev:
2062699 Någon som vet vem återförsäljaren till Micron är här i sverige?
:Bugar Ingen som vill sälja ett Helsystem eller ett slipon till mig? :Bugar

Inte ska du förstöra en så fin hoj med en Micron-pipa!
Köp Akrapovic, Devil, Jardine, Two Brothers Racing eller Termignoni för bästa kombination av utseende & ljud! :)
 

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Sådär då, då var cykeln lackad,dekalad och kapad inför sommaren.Bara att vänta på solen!
 

Bifogat

  • sidan.JPG
    sidan.JPG
    132.1 KB · Visningar: 139
  • baken.JPG
    baken.JPG
    135.3 KB · Visningar: 133

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha R6
freding skrev:
2071287 Nån som vet om de verkligen e nån annan skillnad än artikelnummer på slip-on R6 -02 och -03?


Det borde det vara, slip-on som passar -02 passar även -99,-00 och -01. Medan slip-on som passar -03 bara passar -04 (ev. -05). Skulle alla dessa vara samma innebär det alltså att ett slip-on till R6 är samma för -99 till -04. Så är nog inte fallet, utan det är skillnad mellan -02 och -03.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
snowball skrev:
2071329 Det borde det vara, slip-on som passar -02 passar även -99,-00 och -01. Medan slip-on som passar -03 bara passar -04 (ev. -05). Skulle alla dessa vara samma innebär det alltså att ett slip-on till R6 är samma för -99 till -04. Så är nog inte fallet, utan det är skillnad mellan -02 och -03.
tittar man på suzuki, så passar ett bolt-on till en 600 -00 även en 1000 -04 rakt av, fastän de ska vara olika... olika artikelnummer för att kunna ta olika priser... 1000cc och nyare ska vara dyrare... detta gäller ganska många delar på hojen har jag sett, så yamaha är väl inte dummarre tänker jag då?!
 

Sniper

Guest
Uppdaterad bild på pärlan..
 

Bifogat

  • Bild 024.jpg
    Bild 024.jpg
    113.9 KB · Visningar: 184
  • Bild 025.jpg
    Bild 025.jpg
    113.5 KB · Visningar: 210

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha R6
freding skrev:
2071340 tittar man på suzuki, så passar ett bolt-on till en 600 -00 även en 1000 -04 rakt av, fastän de ska vara olika... olika artikelnummer för att kunna ta olika priser... 1000cc och nyare ska vara dyrare... detta gäller ganska många delar på hojen har jag sett, så yamaha är väl inte dummarre tänker jag då?!

Saken är den att -03:an skiljer sig en hel del från -02:an, är egentligen en helt annan cykel. Annan motor, annan ram o.s.v. Därför passar nog inte en -02:as slip-on på en -03.
Kan inte svära på att det är så här, du har en poäng i det du säger. Varför konstruera om alla delar då du kan käna grova pengar på att använda gamla koncept.
 
Last edited:

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
R6
Jag har 48T på bakdrevet vad tror ni skulle passa fram, 16, 17 eller 18? vad är det orginal egentligen ? om man tar större fram så blir väl motorcykeln starkare right ? och större bakmotsvarande orginal så går den fortare?

mvh tomas
 

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
Hrm..

Japp, då var det dags igen. Efter vintern kommer våren, och ibland glömmer man :va . Jag undrar, jag menar.. "Jag har en kompis som undrar"... :D


Vilken är dämpning respektive returdämpning på bakdämparen (Original R1 -00)


(Min bruksbeskrivning är på Tyska :fakta , och det är besvärligt att skilja på zugstufendämpfung och druckstufen-dito)

/ Micke
 

Tobbe (R1)

Medlem
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Emmaboda
Hoj
Såld
micke.r skrev:
2072434 Hrm..

Japp, då var det dags igen. Efter vintern kommer våren, och ibland glömmer man :va . Jag undrar, jag menar.. "Jag har en kompis som undrar"... :D


Vilken är dämpning respektive returdämpning på bakdämparen (Original R1 -00)


(Min bruksbeskrivning är på Tyska :fakta , och det är besvärligt att skilja på zugstufendämpfung och druckstufen-dito)

/ Micke
Antar att det är samma som på 01:an.
Hälsa din "kompis" att den övre skruven är till kompressionsdämpningen och den undre till returdämpningen. :)
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
TRoos skrev:
2071449 Jag har 48T på bakdrevet vad tror ni skulle passa fram, 16, 17 eller 18? vad är det orginal egentligen ? om man tar större fram så blir väl motorcykeln starkare right ? och större bakmotsvarande orginal så går den fortare?

mvh tomas
Eller så tänker du helt fel :tungan
Större fram =slöare större bak = starkare
Dvs sätt dit ett 16 , tror jag blir bäst för dig.
Sen byter du bakdrev om du behöver justera mindre än en hel kugg fram.Lycka till :)

snowball skrev:
2071408 Saken är den att -03:an skiljer sig en hel del från -02:an, är egentligen en helt annan cykel. Annan motor, annan ram o.s.v. Därför passar nog inte en -02:as slip-on på en -03.
Kan inte svära på att det är så här, du har en poäng i det du säger. Varför konstruera om alla delar då du kan käna grova pengar på att använda gamla koncept.
Håller med dig ibörjan att det skiljer sig en hel del och svaret på att de skulle byta modell är ju att även de som har kvar sitt gamla slipon behöver köpa nytt DVS mer försäljning för dem.
:)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top