R1 och R6-tråden!

Sirius Black

www.yamaha-r.se
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
R1 07
Det kom en låda på på posten...vackert va? :)

Mycket nice Hoppas du får användning av alla prylar.
Du verkar vara lika pryltokig som jag.:tungan

Vi måste vara mer än så

1.Tadde
2. HaZTuR
3. X-up (Undersöker lite mer...)
4. hanseno
5. peter R1
6. JackDaniels
7. Afa

Last edited:

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
I torsdags var man så äntligen förbi handlaren och hämtade hem hojen. En röd/vit r6 - 07a. Står inne i sovrummet bredvid mig så lite svårt att sitta framför datorn är det när man bara vill sitta på hojen och dagdrömma.
Ska se om jag kan ta några bilder nu i helgen och lägga upp.

/ Robert

Sirius Black

www.yamaha-r.se
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
R1 07
I torsdags var man så äntligen förbi handlaren och hämtade hem hojen. En röd/vit r6 - 07a. Står inne i sovrummet bredvid mig så lite svårt att sitta framför datorn är det när man bara vill sitta på hojen och dagdrömma.

/ Robert

Ett stort GRATTIS till dig.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*

/ Robert

bilder NU!: ):):): )

Sirius Black

www.yamaha-r.se
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
R1 07
1.Tadde
2. HaZTuR
3. X-up (Undersöker lite mer...)
4. hanseno
5. peter R1
6. JackDaniels
7. Afa

Ja grabbar vi måste ha en YZF vår träff kanske med korvgrillning.:tungan
ska försöka hämta hem hojen i veckan.

Kom med förslag:yoparty

kolla denna sida http://www.r1-forum.com/

Last edited:

Jögga

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yama r1-07
Besluts ångest

Har bestämt mig blir en R1 07. Stått och tittat på färgerna inte blev det nå lättare då.:va. Vad gör man ole dole doff eller. Enda man är säker på är att dom går lika bra oavsett färg:) . Dom har fått till den blå bra också 07 an.

Sirius Black

www.yamaha-r.se
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
R1 07
Har bestämt mig blir en R1 07. Stått och tittat på färgerna inte blev det nå lättare då.:va. Vad gör man ole dole doff eller. Enda man är säker på är att dom går lika bra oavsett färg:) . Dom har fått till den blå bra också 07 an.

ja vet det är svårt att ha lyxbroblem:yoparty
Jag köpte den svarta

Ett tips ska du köpa så köp från Mascot motor nässjö du kommer inte att bli besviken på priset + 5 års garanti . prata med Nicklas hälsa från mig.

Lycka Till

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R

Jag tycker den vit/röda :)

Back to basic helt enkelt :yoparty

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
100 sidors jubileéum på R1/R6 tråden :cpparty :Rockbanan :födelseda hehe

Måste ju vara fler som är intresserade av en YZF sida/klubb?? Borde lätt styra upp nån miniträff i sommar, bor ju inte i huvudstan men tar ju inte lång tid att åka dit om det blir nån träff.. :tummenupp

Passar på med en fråga också, tidigare ägare har klippt sladdarna till "säkerhetsbrytaren" vid sidostödet på min r1 -00:a, nu är det dax för besiktning, måste detta funka eller får man köra utan??

MVH Robban

Sirius Black

www.yamaha-r.se
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
R1 07
100 sidors jubileéum på R1/R6 tråden :cpparty :Rockbanan :födelseda hehe

Måste ju vara fler som är intresserade av en YZF sida/klubb?? Borde lätt styra upp nån miniträff i sommar, bor ju inte i huvudstan men tar ju inte lång tid att åka dit om det blir nån träff.. :tummenupp

Passar på med en fråga också, tidigare ägare har klippt sladdarna till "säkerhetsbrytaren" vid sidostödet på min r1 -00:a, nu är det dax för besiktning, måste detta funka eller får man köra utan??

MVH Robban

Varför har dom klippt dom kablarna? är det larm monterat på hojen?

fick en hyfsad försäkring på 07 an
en halvförsäkring, åretrunt hamnar på 755/månaden alltså 9067kr/år . Trafikdelen kommer att höjas i sommar vid juli med ett antal procent, pga den bestämmelser som regeringen ändrat.
satans jävla regeringen:mad:

Last edited:

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*
Har planer på ny hoj till våren, har börjat kolla lite på R1...

Hittat en R1 -01 med ca 3000 mil på mätaren som verkar vara i hyffsat skick, är 60.000 pengar ett bra pris?
Eller ska man leta vidare?

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Hallå!,

någon här som kanske kan hjälpa mig?
Letat som fanmen hittar ingen information, hur många kugg är de på orginal drev, fram resp. bak på R6 -06an??

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Har planer på ny hoj till våren, har börjat kolla lite på R1...

Hittat en R1 -01 med ca 3000 mil på mätaren som verkar vara i hyffsat skick, är 60.000 pengar ett bra pris?
Eller ska man leta vidare?

De flesta här skulle nog säga att det är för mycket och att en sådan skall kosta ca 50-55 tkr. Själv köpte jag en kanonfin R1-01 som gått 3000 mil och betalade 65 tkr. Detta var dock på en firma vilket jag är glad för nu eftersom växellådan visade sig vara defekt. Hade nog kostat 20 tkr om jag inte haft garanti. Värt att fundera över...

/D.

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
funderar på att byta upp mig lite från r6 till r1.. är på jakt efter en 04:a elr 05:a va ska man ge för en sådan hoj som har gått ca 1000mil?? Någon som vet om de e stor skillnad på försäkringen på r6 å r1. Har hört att vissa företag har samma pris på de hojarna, kan de stämma??

tacksam för lite råd:)

Belial

Medlem
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
R1
Köp en blå dom e ju snabbast :rofl :rofl :lol

Så det blir ett byte till en -07
Huvudsaken du blir nöjd med den :tummenupp

Jögga

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yama r1-07
Röd vit

Det blev en röd vit beställde en i går:yoparty Vill inte ha en blå för då blir du sur dom är ju så snabba:pannkyss Provade med skoter i år igen men som sagt det är ju bra med snö när man ska åka skoter:confused: Ska bli kul att komma i gång och åka igen:squid

Belial

Medlem
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
R1
Det blev en röd vit beställde en i går:yoparty Vill inte ha en blå för då blir du sur dom är ju så snabba:pannkyss Provade med skoter i år igen men som sagt det är ju bra med snö när man ska åka skoter:confused: Ska bli kul att komma i gång och åka igen:squid

NÄÄÄÄÄÄE inte en rööööööd/vit :gråta :gråta :gråta :lol

Blir inte alls sur :sissy :hihi
Mera blåa så man kan skylla ifrån sig mer :hihi

Varför skoter finns ju hoj för alla underlag,så mycke roligare oxå :yoparty

Sirius Black

www.yamaha-r.se
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
R1 07

Grattis mannen det lär bli en kanon sommar.

mvh tadde

Hallå!,

någon här som kanske kan hjälpa mig?
Letat som fanmen hittar ingen information, hur många kugg är de på orginal drev, fram resp. bak på R6 -06an??

kolla med yamaha center dom lär ju veta :tummenupp

Last edited:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Idag var officiella dagen då slynan plockades fram efter vintern. Har visserligen fuskat och kört några gånger tidigare i år men inte utan att frysa......

Lyfte tanken och smacka dit det nya luftfiltret, på måndag är det dags för 100-milsservice sen så väntar jag bara på min PC3:a samt nya kopplings- och bromsgrepp. Efter det blir det att slänga upp henne på bromsbänken och sen är säsongen räddad...... :tummenupp

Bifogat

• P3160001.jpg
    P3160001.jpg
    127.7 KB · Visningar: 77
  • P3160011.jpg
    P3160011.jpg
    124.9 KB · Visningar: 97
  • P3160037.jpg
    P3160037.jpg
    138.2 KB · Visningar: 82
  • P3160038.jpg
    P3160038.jpg