R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nu är det dags äntligen:yoparty
ska köpa hoj å har bestämmt mig för en R6.
Har kollat på årsmod 03-då kom väll inspruting på dom?
Nån som kan dom systemen, hur dom är uppbyggda?
har även kollat på dom äldre årsmod typ 99-
Vilka är bäst?
Speciella fel på dom som man ska kolla extra noga efter? typ växlar som hoppar ur mm,

Grattis, bra val!
Yes, insprutning kom -03.
Generation 1, dv s 99-02 är något mer extrema i körställningen än 03-05 då modellen "mjukades upp" något för att inte vara allt för extrem vid landsvägskörning.

Första generationen har en del exemplar med hoppande växlar, men det är rätt så sällsynt. Annars finns det inte några andra kända defekter.

Vill du ha mer info & jämföra modellerna sida vid sida rekommenderar jag att du klickar på min länk nedan om R-modellernas Jubiléumssajt.

Vilken som är bäst är nog väldigt svårt att säga, jag tror du kommer att bli nöjd med vilken som av modellerna. Servicemässigt så är det enklare med insprutning då du slipper förgasarsynkronisering.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
www.youtube.com/watch?v=hMlSwaXMozw

Snyggt eller fult?


Edit: Hur qlååån får man det att bli ett tub-klipp i inlägget??? :gnissla

[YOUTUBE-ID]hMlSwaXMozw[/YOUTUBE-ID]

Jag vet inte hur man SKA göra men jag tar texten efter = tecknet och så klickar jag på youtube knappen upp till höger här o klistrar in det jag kopierat imellan den länken som kommer upp ifrån tuben...
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Servicemässigt så är det enklare med insprutning då du slipper förgasarsynkronisering.

Jag har precis för mig att spjällen ska synkas likadant på insprutningshojarna... Men jag kan ju ha fel, klockan är ju bara sju och jag orkar inte kolla i manualen.
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
worship.gif
 

Racermatte

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Umeå
Hoj
R6 på inrullande
Tja!
Just börjat me mckortet och är nu ute efter hoj innan sommaren :)
Har fastnat för r6 eller daytona. Läste i nån tråd att r6 05an är allmänt känt för att vara problem hoj Undrar om det stämmer.
Vilken årsmodell skulle ni rekommendera?
Har fastnat för 06an men är dom extra tusen lapparna värda för en nyare?

Tacksam för alla svar är som sagt ny på hojandet så nyfiken på allt :)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Snyggare är ju 06- men 05an är nog bättre körställningsmässigt och tänk på att du ska ha lite försäkring och sån med som kostar...
 

Racermatte

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Umeå
Hoj
R6 på inrullande
Kollat försäkring på en -08 det blev 1300/månaden för trafik. Tycker jag funkar glömde däremot kolla vad det kostar dom månader den står men kan ju inte vara så farligt tycker jag.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Kollat försäkring på en -08 det blev 1300/månaden för trafik. Tycker jag funkar glömde däremot kolla vad det kostar dom månader den står men kan ju inte vara så farligt tycker jag.

Beror ju på hur man ser det =)

Jag ger 1240kr mån för helförsäkring på min.....

Våran "hjälte" Valentino Rossi fyller 30 idag.

:födelseda

Grattis....
 

Racermatte

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Umeå
Hoj
R6 på inrullande
Oj det va bra.
När jag ringde in kollade försäkringkillen fel och trodde jag bara hade 1 skadefritt år då blev det 5600 mån helförs. Höll på att dö och sa farväl till hojandet Hahah
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tja!
Just börjat me mckortet och är nu ute efter hoj innan sommaren :)
Har fastnat för r6 eller daytona. Läste i nån tråd att r6 05an är allmänt känt för att vara problem hoj Undrar om det stämmer.
Vilken årsmodell skulle ni rekommendera?
Har fastnat för 06an men är dom extra tusen lapparna värda för en nyare?

Tacksam för alla svar är som sagt ny på hojandet så nyfiken på allt :)

Min har rullat 1800 problemfria mil nu,kvar i familjen men tjejen äger nu så än så länge lika mycket problem som med -08an.

Bättre sittställning för vardagskörning,enligt tjejen snyggare med(håller inte med!)så bara att slå till om du fixar försäkringen.
Edit
05an alltså så du inte missuppfattar mig.


Henrik

Jag har precis för mig att spjällen ska synkas likadant på insprutningshojarna... Men jag kan ju ha fel, klockan är ju bara sju och jag orkar inte kolla i manualen.

Sprutsynk om man ska gå rätt till väga,ur med spridarna och mäta upp vad som kommer ut i en testcykel och ev. justera om dom förklarade rätt för mig.
 
Last edited:

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Kollat försäkring på en -08 det blev 1300/månaden för trafik. Tycker jag funkar glömde däremot kolla vad det kostar dom månader den står men kan ju inte vara så farligt tycker jag.

Har du kollat vad Daytonan kostar på dig? Är det 675 du kollat på? Kollat med olika bolag?
Tycker 1300 i bara trafik låter väl saftigt:gnissla
 

Racermatte

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Umeå
Hoj
R6 på inrullande
Nä jag har bara kollat en r6 -08. Det är dina försäkringar jag kollat med nu och dom brukar vara billiga. Har bil och skoter där, mkt billigare än dom andra jag hört med om dom iaf.
Tror du Daytonan är billligare?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nä jag har bara kollat en r6 -08. Det är dina försäkringar jag kollat med nu och dom brukar vara billiga. Har bil och skoter där, mkt billigare än dom andra jag hört med om dom iaf.
Tror du Daytonan är billligare?

Märkesförsäkring på if med daytonan,om dom tar den på märkes,billigare isf.

Yamaha kan du kolla sveland eller salus,hade bra premie förra året och samma för mig i år dock kvalar jag in på folksams smc i år efter att gått shk förra hösten så den blir det för mig.

Henrik
 

OC

är inte som alla andra
Gick med
28 Mar 2008
Ort
i min lägenhet
Hoj
R1
Hejsan!

Jag och sökmotorn är inte direkt kompisar och orkar inte läsa igenom alla 335sid här så jag ställer frågan många frågat... Vilken olja rekomenderar ni vid oljebyte? R1 -03
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Tackar för tipsen ska kolla med dom vad dom säger :)

Ta aldrig nått förgivet när det gäller försäkringsbolag, finns inget som säger att hojen blir billig där för att skotern var det. Kolla premie hos alla bolagen, kolla även rabatt vid fler försäkringar (hus, hem, bil, fru...) och vad det blir sammanlagt.
Har allt hos LF -alla försäkringar och bankkonton
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Hejsan!

Jag och sökmotorn är inte direkt kompisar och orkar inte läsa igenom alla 335sid här så jag ställer frågan många frågat... Vilken olja rekomenderar ni vid oljebyte? R1 -03

OK-Q8 SBK Racing 15w-50, köp en 20 liters dunk så får du oljan för ca 60kr litern.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top