R1 och R6-tråden!

SuperFly

Stötgasare
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Fagervik
Hoj
Ingen just nu
Kom igen nu & anmäl er till Yamaha Racing Manager - Ett spel där man köper ut Yamaha-förare och får poäng när de vinner. Sedan kan man vinna schyssta priser.

Anmäl er här: http://www.yamaha-racing.com/Racing/insider/racing_manager

Ps. Jag har skapat ett Sporthoj.com "Mini-league" där de som är intresserade kan lägga till sig för en inbördes fajt :)

Vad är det för pinkod då? Står att man behöver skriva in en pinkod för att "joina" ligan...
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Wowser - hörde att priset för en ny R1:a kommer att höjas till 154900 i maj :gnissla :skrämd :jisses

Snart kostar väl en ny hoj 200 papp :mad:
Konstigt i lågkonjunkturens tecken så sänker bilhandlarna priserna på sina bilar rejält men motorcyklarna går upp i pris....lite märkligt tycker jag men någon kanske vet varför.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vad är det för pinkod då? Står att man behöver skriva in en pinkod för att "joina" ligan...

Till att joina "Sporthoj.com" menar du? Ingen aning, jag har inte satt ngn pinkod. Men när jag kollar så kan jag bjuda in medlemmar genom att sända e-mail till dem. Ge mig din e-mail så provar jag att lägga till.

Snart kostar väl en ny hoj 200 papp :mad:
Konstigt i lågkonjunkturens tecken så sänker bilhandlarna priserna på sina bilar rejält men motorcyklarna går upp i pris....lite märkligt tycker jag men någon kanske vet varför.

Biltillverkarna har för stora lager med färdiga bilar, det är dessa som reas ut. Medan motorcykeltillverkarna bygger på order.

Men i fallet med dyrare motorcyklar så beror det dels på en svagare krona & att den japanska Yen:en har blivit dyrare.
 
Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Biltillverkarna har för stora lager med färdiga bilar, det är dessa som reas ut. Medan motorcykeltillverkarna bygger på order.

Men i fallet med dyrare motorcyklar så beror det dels på en svagare krona & att den japanska Yen:en har blivit dyrare.

Sant sant, kronan har ju tappat ca 70% mot Yenen - få se var detta slutar......... :gnissla
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Säljes

Har en uppsättning nya kraschkåpor passandes R1 98-01 med märkning för lysen om man vill ha de.

Komplett med framskärm, kåpglas osv.

Pris: 3000

Hör av er om det är nån som är intresserad!
 

danpal

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
R1
Stämmer bra det :gnissla Tur att man hann beställa innan den nya prishöjningen. Levereras den bara innan sista maj gäller 144900 ändå... :näsblod

OBS sista April !!!! 1/5 är det tyvärr 154.900kr som gäller PLUS att tillgången är sjukt svår just nu!!
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Så var det kanske han sa... Bara hoppas nu då :gnissla Jag beställde iofs i december men jag vet ju inte hur det funkar med turordning.

Det var inte dig jag pratade med på telefon igår då om avgassystem? Graves och Ackrapovic? :tummenupp
 
Last edited:

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Umeå
Hoj
2009, yamaha, r1
Hej jag skulle vilja ha tag i en sprängskiss till en r1a 2008. Är det någon som vet var en sådan finns?
 

lasse89

Inte alltid men nästan
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Öland/Norge
Hoj
R6 årsmod 03
nån som vet vart var man kan hitta en orginalljuddämpare till en R6 årsmod 03 nån kanske har en ligger? eller vet om nått annat funkar som besiktningen inte gnäller på då jag ska regga om den till 25kw.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej jag skulle vilja ha tag i en sprängskiss till en r1a 2008. Är det någon som vet var en sådan finns?

Klicka på min länk i signaturen nedan. Sedan väljer du modellen "YZFR1X R1".
Den med "C" efter är California-modellen med helt andra applikationer för att klara emmisionskraven där.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Var o klämde lite på min i dag,första gången jag såg en svart känns som jag valde rätt färg kommer att bli skit snyggt med kolfiber akrapovic dämparna.
Så det börjar det tråkiga att ringa runt om försäkringar.
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Jag kollade med länsförsäkringar och om jag tar den högre självrisken på 8000 (om jag minns rätt) så blev det drygt 17000 per år, helförsäkrad, helårsförsäkring. Men då är jag ju snart 30 iofs.
 

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Behöver nytt batteri till min R1 -02:

Orginal batterieriet är YT12B-BS ett 12 volt, 10 ah batteri som har måtten 150mm x 69 mm x 130 mm (l*b*h).

Närmsta Biltema batteri art.nr. 80-818 har måtten 151 x 87 x 133 http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080

Någon här som har monterat dit ett Biltema gel batteri till sin R1:a och fått det att passa/vilket i så fall?

Visst batteriboxen är något större och flexar lite då det är av plast men jag tvivlar på b-måttet 133 mm kan klämmas i...
 

Stefan_Kga

Hellre ihjälkörd än omkörd = )
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Kar
Hoj
-07 Yamaha Yzf-R6
Tänkte höra lite om det är nån som har satt en ''tjuv'' mellan lamperna så båda ljusen lyser på halvljus ??? då menar jag alltså på r6 -07 :yoparty
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Vet inte om biltema batteri är hållbara.En kompis hade 3st som gick sönder på en sommar men det var i en Husaberg så det va säkert en bidragande orsak.Men jag skulle nog lägga pengarna och köpa ett "riktigt" batteri.
 

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
söder om söderomsöder
Hoj
Hojlös
Behöver nytt batteri till min R1 -02:

Orginal batterieriet är YT12B-BS ett 12 volt, 10 ah batteri som har måtten 150mm x 69 mm x 130 mm (l*b*h).

Närmsta Biltema batteri art.nr. 80-818 har måtten 151 x 87 x 133 http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080

Någon här som har monterat dit ett Biltema gel batteri till sin R1:a och fått det att passa/vilket i så fall?

Visst batteriboxen är något större och flexar lite då det är av plast men jag tvivlar på b-måttet 133 mm kan klämmas i...


Jag tryckte ner ett tema batteri som var för stort, har inte blivit några komplikationer av det. Vet inte om det var just det där, men det borde det väl ha varit om det är det som är närmast måttmässigt. Barar att köpa och prova, går det inte ner så får man lämna tillbaka.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top