R1 och R6-tråden!

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Allright bara att skruva av dom o låta dom hänga ? eller de går kanske inte att skruva av dom? Ja det skulle vi kanske fixa =)
Var köpte du den pipan?

Förresten ngn som har koll på vad en backspegel kostar till r6:an ?

kom ut så hjälper jag dig.
Jag köpte min Gravespipa på blocket förra året.

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Pysslat och fixat, nästa helg ska pärlan ut och luftas på årspremiären. Ska vi slå vad om att det kommer regna?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
om det är någon som har ett slip-on till 04-06 liggandes, så köper jag det gärna

inga fantasipriser, då jag får att NYTT acrapovic slip-on för 5000:-

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Korspostar för det börjar bli kort om tid och jag typ hoppas att allas våran husgud X-up sitter inne med kunskap:http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203479.
Copy pastar innehållet här:Frågeställningen rör alltså hur man skiljer på avgas och insugskam på en R6 99-02 ?
Rev ner toppen och placerade allt extremt pedagogiskt så att t.o.m mina barn skulle kunna montera tillbaks skiten. Lade kammarna i överfallet som jag lade i ventilkåpan. När jag nu skall sätta ihop eländet har ju såklart min Alzheimers gett sig tillkänna igen. Det ser rätt ut och jag tror jag satt rätt kam på rätt plats, men hur skiljer jag dem åt ???????

Hittar inga märkningar och rent okulärt är de löjligt lika. Är de tom likadana ?

Hilfe bitte...
//Peter

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Köpte en R6 2006 för ett par veckor sedan och funderar på om den är ostrypt eller inte, den är ursprungligen från tyskland och inreggad i sverige och i besiktingsprotokollet står det "Motoreffekten sänkt från 93kW genom begränsning i insuget" Tidigare ägaren hade nollkoll...

Detta är min första hoj och jag undrar därför om nån vet hur man enkelt får reda på om den är strypt eller inte? Den varvar 17 000 utan problem

magnus675

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
Ingen hittils
Motorcrash.. Tjena yamavänner. Behöver en ny motor till min R1 årsm, 1998. Vilka årsmodeller är det som har samma motor? Så jag slipper leta efter en årsmodell då det inte är det lättaste. Tack på förhand MVH Magnus

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
Hojlös
Korspostar för det börjar bli kort om tid och jag typ hoppas att allas våran husgud X-up sitter inne med kunskap:http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203479.
Copy pastar innehållet här:Frågeställningen rör alltså hur man skiljer på avgas och insugskam på en R6 99-02 ?
Rev ner toppen och placerade allt extremt pedagogiskt så att t.o.m mina barn skulle kunna montera tillbaks skiten. Lade kammarna i överfallet som jag lade i ventilkåpan. När jag nu skall sätta ihop eländet har ju såklart min Alzheimers gett sig tillkänna igen. Det ser rätt ut och jag tror jag satt rätt kam på rätt plats, men hur skiljer jag dem åt ???????

Hittar inga märkningar och rent okulärt är de löjligt lika. Är de tom likadana ?

Hilfe bitte...
//Peter

Borde dom inte vara märkta met tex "E" och "I" i ändarna eller på axeln någonstans?

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
magnus675 skrev:
Motorcrash.. Tjena yamavänner. Behöver en ny motor till min R1 årsm, 1998. Vilka årsmodeller är det som har samma motor? Så jag slipper leta efter en årsmodell då det inte är det lättaste. Tack på förhand MVH Magnus

98-01 har samma motor :)

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Slipon och bänkkörning

Då var det monterat och klart. Värt att notera är att originalburkarna väger lika lite som Yoshi-burkarna.

Bänkningen gjordes med mig som passagerare för det ger mer effekt :D

Just innan mig bänkades en R1 -06, också med Yoshi slipon och skillnaden var ganska prick 10hk.

[YOUTUBE-ID]Q2cZCNrMkOk[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• Yoshimura slipon.JPG
    Yoshimura slipon.JPG
    150.3 KB · Visningar: 66
  • Utan dämpare 1.JPG
    Utan dämpare 1.JPG
    151.2 KB · Visningar: 59
  • Yoshimura slipon + original.JPG
    Yoshimura slipon + original.JPG
    22.9 KB · Visningar: 57
  • Bänkkörning.JPG
    Bänkkörning.JPG
    140 KB · Visningar: 106
  • R1 09 vs R1 06.JPG
    R1 09 vs R1 06.JPG
    137.5 KB · Visningar: 110

Tommie_R6

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
1999 Yamaha R6
Ensits cuts

Tjena! Någon som vet hur man får tag i en ensits cuts till en Yamha R6 -99 ?
Tacksam för svar.

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Ska bestycka om min R1 -01. Jag har Yoshimura helssytem och KN filter i dagsläget. Det jag skulle vilja ha hjälp med är att få fram rätt munstycken direkt, blir aaaaningen billigare så :)

Så jag efterfrågar någon vänlig själ som har/haft eller känner någon som också haft yoshisystem och KN filter och kanske kommer ihåg vilka munstycken som är de rätta. Eventuellt någon som vet vart man kan tänkas hitta sådan information. PM:a gärna, jag letar febrilt själv också. :tummenupp

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Nån som vet vad som behøvs gøras før att få på 02ans R1 bakfælg på en 00a? Ræcker de att svarva nya distanser och isf mått? Och vilken drevhubb ska anvændas?:va Upptæckte igår på Anderstorp nær de va dags att montera fælgen att de inte passade.:mad:

Tusan

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
I köpartagen
Nån som vet ifall det går att köra med skjuts om man har ett highpipe? utan att personen bakpå bränner sönder benet givetvis.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Tantan smälter sina skor när jag har mitt monterat. Letar efter ett som sitter på originalplatsen, så om någon vill sälja eller byta (R1 98-00 eller var det till 01) hojta till!

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Då var det monterat och klart. Värt att notera är att originalburkarna väger lika lite som Yoshi-burkarna.

Bänkningen gjordes med mig som passagerare för det ger mer effekt :D

Just innan mig bänkades en R1 -06, också med Yoshi slipon och skillnaden var ganska prick 10hk.

[YOUTUBE-ID]Q2cZCNrMkOk[/YOUTUBE-ID]

Gött ljud & fina siffror:yoparty Antar att du har pc-femman också?

Angående burkarna så blev jag bra förvånad, att org skulle väga lika mycket som yoshi. Org ser ut att väga bly, kan ju vara så också att yoshi väger onormalt mycket:)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM