75 på motorvägen ungefär och runt 100 i stan..
De funkar fint, tjejen klagade inte iaf.
Tantan smälter sina skor när jag har mitt monterat. Letar efter ett som sitter på originalplatsen, så om någon vill sälja eller byta (R1 98-00 eller var det till 01) hojta till!
Gött ljud & fina siffror Antar att du har pc-femman också?
Angående burkarna så blev jag bra förvånad, att org skulle väga lika mycket som yoshi. Org ser ut att väga bly, kan ju vara så också att yoshi väger onormalt mycket
Hej, Är det nån som vet vart man kan få tag i en blå original bakdel till en -02 r1. (inte huggern). Va hos en yamaha återförsäljare och dom skulle ha 5500kr för en, dyrt ! måste väll finnas billigare ?
Växelindikatorn?
Växelindikatorlampan, hur fungerar den? Kör en R1 -05, har ingen manual o vill lära mig det mesta om min nya hoj..
Har hört att den kan ställas in/om för att börja lysa vid senare varvtal?
Hur fungerar den rent generellt? Är den ställd på låga varv i originalinställning?
Blir bara konfunderad, då den börjar lysa vid 7-8000 i 2:an o 3:an, i 4:an börjar den lysa vid ca 9-10 000..
Är förstagångsägare till en R1, har aldrig haft en växlingsindikator på nån av mina tidigare hojar. Och om man nu kan ställa om den, hur göra?
Tacksam för vänliga o utförliga svar, vet inte o därför ställer jag frågan här till de som vet o kan....
Batterifråga.
Mc: yzf 1000 R1-98.
Frågeställning. Lämpligt batteri till åvan nämnda hoj ?
Mitt orginalbatteri sade upp sig efter nästan nio år. Ersättningsbatteriet, ett acid/lead levde knappt en säsong.
Så min fråga är...ska det vara ett gelbatteri till min R1-98 ? Eller ett lämpligt ersättningsbatteri ? I så fall vilket ?
/ Peter
Växelindikatorn?
Växelindikatorlampan, hur fungerar den? Kör en R1 -05, har ingen manual o vill lära mig det mesta om min nya hoj..
Har hört att den kan ställas in/om för att börja lysa vid senare varvtal?
Hur fungerar den rent generellt? Är den ställd på låga varv i originalinställning?
Blir bara konfunderad, då den börjar lysa vid 7-8000 i 2:an o 3:an, i 4:an börjar den lysa vid ca 9-10 000..
Är förstagångsägare till en R1, har aldrig haft en växlingsindikator på nån av mina tidigare hojar. Och om man nu kan ställa om den, hur göra?
Tacksam för vänliga o utförliga svar, vet inte o därför ställer jag frågan här till de som vet o kan....
Ja, den är ställd på runt 8000varv (R1 -09) från början.
Om jag nu minns rätt (sitter på jobbet) så håller man in "reset" när man vrider på tändningen, fortsätter hålla i ca 5 sek tills det börjar blinka i displayen. Då kan man ställa in med den andra knappen och sen stega vidare till nästa inställning med "reset" igen.
Man kan ställa in när växlingsindikatorn ska börja lysa, när den ska sluta, om den ska lysa med fast sken eller blinka, hur starkt den ska lysa, displayens ljusstyrka och ev lite mer beroende på årsmodell. Hoppas jag skrev rätt där i början men du kan ju prova lite, tror inte den sprängs iaf
Ha det gött!! /Daniel
Den här filmen borde hjälpa dig, http://www.youtube.com/watch?v=Tmq3LnMPi68
Då har man bytt från gixxer till en r1:a
Var på väg att byta framblinkers igår, men det gick inte riktigt som jag tänkt mig eftersom kåpan sitter fast med tre plastpluggar under själva nosen.
Någon som känner till hur man får loss dom? Utan att behöva våldföra sig totalt på dom, är säkert likadant på äldre rettor.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|