R1 och R6-tråden!

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Gött ljud & fina siffror:yoparty Antar att du har pc-femman också?

Angående burkarna så blev jag bra förvånad, att org skulle väga lika mycket som yoshi. Org ser ut att väga bly, kan ju vara så också att yoshi väger onormalt mycket:)


Nope, ingen PC :)

Det är helt enkelt så att moderna cyklar har dämpare i titan så de väger väldigt lite helt enkelt. Man lyfter de nästan på lillfingret :)
 

certina

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Umeå
Hoj
Yamaha R1 -02
Hej, Är det nån som vet vart man kan få tag i en blå original bakdel till en -02 r1. (inte huggern). Va hos en yamaha återförsäljare och dom skulle ha 5500kr för en, dyrt ! måste väll finnas billigare ?
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Växelindikatorn?

Växelindikatorlampan, hur fungerar den? Kör en R1 -05, har ingen manual o vill lära mig det mesta om min nya hoj..

Har hört att den kan ställas in/om för att börja lysa vid senare varvtal?

Hur fungerar den rent generellt? Är den ställd på låga varv i originalinställning?

Blir bara konfunderad, då den börjar lysa vid 7-8000 i 2:an o 3:an, i 4:an börjar den lysa vid ca 9-10 000..

Är förstagångsägare till en R1, har aldrig haft en växlingsindikator på nån av mina tidigare hojar. Och om man nu kan ställa om den, hur göra?

Tacksam för vänliga o utförliga svar, vet inte o därför ställer jag frågan här till de som vet o kan....
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Batterifråga.
Mc: yzf 1000 R1-98.
Frågeställning. Lämpligt batteri till åvan nämnda hoj ?

Mitt orginalbatteri sade upp sig efter nästan nio år. Ersättningsbatteriet, ett acid/lead levde knappt en säsong.
Så min fråga är...ska det vara ett gelbatteri till min R1-98 ? Eller ett lämpligt ersättningsbatteri ? I så fall vilket ?

/ Peter
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Växelindikatorn?

Växelindikatorlampan, hur fungerar den? Kör en R1 -05, har ingen manual o vill lära mig det mesta om min nya hoj..

Har hört att den kan ställas in/om för att börja lysa vid senare varvtal?

Hur fungerar den rent generellt? Är den ställd på låga varv i originalinställning?

Blir bara konfunderad, då den börjar lysa vid 7-8000 i 2:an o 3:an, i 4:an börjar den lysa vid ca 9-10 000..

Är förstagångsägare till en R1, har aldrig haft en växlingsindikator på nån av mina tidigare hojar. Och om man nu kan ställa om den, hur göra?

Tacksam för vänliga o utförliga svar, vet inte o därför ställer jag frågan här till de som vet o kan....


Ja, den är ställd på runt 8000varv (R1 -09) från början.

Om jag nu minns rätt (sitter på jobbet) så håller man in "reset" när man vrider på tändningen, fortsätter hålla i ca 5 sek tills det börjar blinka i displayen. Då kan man ställa in med den andra knappen och sen stega vidare till nästa inställning med "reset" igen.

Man kan ställa in när växlingsindikatorn ska börja lysa, när den ska sluta, om den ska lysa med fast sken eller blinka, hur starkt den ska lysa, displayens ljusstyrka och ev lite mer beroende på årsmodell. Hoppas jag skrev rätt där i början men du kan ju prova lite, tror inte den sprängs iaf :banana

Ha det gött!! /Daniel
 

Nilssson_

#17 R600
Gick med
9 Feb 2009
Ort
Skåne
Hoj
Bmw S1000rr
Tycker min hoj har mkt vibrationer, i hela hojen kan man säga.. räcker att jag står stilla och ökar varvet..
R6 2006:a !
 

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Kramfors
Hoj
R1 -98
Batterifråga.
Mc: yzf 1000 R1-98.
Frågeställning. Lämpligt batteri till åvan nämnda hoj ?

Mitt orginalbatteri sade upp sig efter nästan nio år. Ersättningsbatteriet, ett acid/lead levde knappt en säsong.
Så min fråga är...ska det vara ett gelbatteri till min R1-98 ? Eller ett lämpligt ersättningsbatteri ? I så fall vilket ?

/ Peter

Jag beställde ett Yuasa batteri från den här killen http://myworld.ebay.com/mdsbattery_uk/
Beställde på lördag, på fredag knackade DHL på dörren och lämnade över batteriet :) Strax över 800:- kostade det inkl. frakt. Kanonbilligt tycker jag om man jämför vad samma batteri kostar här hemma.
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Växelindikatorn?

Växelindikatorlampan, hur fungerar den? Kör en R1 -05, har ingen manual o vill lära mig det mesta om min nya hoj..

Har hört att den kan ställas in/om för att börja lysa vid senare varvtal?

Hur fungerar den rent generellt? Är den ställd på låga varv i originalinställning?

Blir bara konfunderad, då den börjar lysa vid 7-8000 i 2:an o 3:an, i 4:an börjar den lysa vid ca 9-10 000..

Är förstagångsägare till en R1, har aldrig haft en växlingsindikator på nån av mina tidigare hojar. Och om man nu kan ställa om den, hur göra?

Tacksam för vänliga o utförliga svar, vet inte o därför ställer jag frågan här till de som vet o kan....



Den här filmen borde hjälpa dig, http://www.youtube.com/watch?v=Tmq3LnMPi68
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Ja, den är ställd på runt 8000varv (R1 -09) från början.

Om jag nu minns rätt (sitter på jobbet) så håller man in "reset" när man vrider på tändningen, fortsätter hålla i ca 5 sek tills det börjar blinka i displayen. Då kan man ställa in med den andra knappen och sen stega vidare till nästa inställning med "reset" igen.

Man kan ställa in när växlingsindikatorn ska börja lysa, när den ska sluta, om den ska lysa med fast sken eller blinka, hur starkt den ska lysa, displayens ljusstyrka och ev lite mer beroende på årsmodell. Hoppas jag skrev rätt där i början men du kan ju prova lite, tror inte den sprängs iaf :banana

Ha det gött!! /Daniel


Tack för bra svar, ska prova detta:tummenupp
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Var på väg att byta framblinkers igår, men det gick inte riktigt som jag tänkt mig eftersom kåpan sitter fast med tre plastpluggar under själva nosen.

Någon som känner till hur man får loss dom? Utan att behöva våldföra sig totalt på dom, är säkert likadant på äldre rettor.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Var på väg att byta framblinkers igår, men det gick inte riktigt som jag tänkt mig eftersom kåpan sitter fast med tre plastpluggar under själva nosen.

Någon som känner till hur man får loss dom? Utan att behöva våldföra sig totalt på dom, är säkert likadant på äldre rettor.

Komme rinte ihåg hur jag gjorde, men antingen som inlägget ovan att trycka in dom först eller så kommer du åt dom från baksidan och kan trycka ut dom. Det satt flera olika varianter på min -02. Endel skulle man vrida först, men dessa var det ju spår i.
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top