Tja !
Har en R1 -08 och
Jag undrar om det är svårt att montera dit kopplings-puckarna ? är det bara att skruva dit dem genom hålet med den medföljande staget?
Får hem dem på Fredag .
Tacksam för svar//Robban
Hej, jag har original ljuddämpare och original "röv"/stänkskärm med blinkers samt original framblinkers till R1 -07/08 liggandes hemma. Hojen stals förra året och jag har ingen nytta av dem. Är någon intresserad så skicka PM så tar vi det där.
Pris på dämparna ?
Pm !
Hej,
Jag har precis köpt en R1a -01 och har efter ett par dagars körning märkt av ett tickande ljud. Har surfat runt lite angående detta och läst många teorier om vad detta kan bero på. Jag tänke dock höra med folk här om någon vet vad detta ljud kan komma ifrån och vad man bör göra för att åtgärda det. Låter som ventilljud.
Ljudet är regelbundet och med olika intensitet beroende på varvtal. Det låter inte illa men det är ett distinkt ljud som man gärna vill reda ut vad det kan vara.
Hojen har gått 3400 mil.
Tacksam för hjälp!
har likadant på min 01:a, vad jag förstått efter att ha hört mig för är att det är fullt normalt på en skramlaha, min har bara rullat runt 1900 mil.
Ok, ja då känner jag mig något lugnare. Jag funderar dock på att lämna in den för ventil- kontroll/justering, någon som vet efter hur många mil man bör göra det?
vad jag har hört ska inte ventilerna kollas förräns vid 4000-mila men lugnar det ditt sinne så lämna in den
Hur är det med packboxar egentligen? Bytte ju på min i vintras, köpte original (bad om packboxar till R1 '01) och måste med största sannolikhet fått rätt. Jag ifrågasätter dock det hela med tanke på att jag, tillsammans med Lawner - som är en fena på framgafflar och Yamaha, gjorde renoveringen minutiöst.
Anledningen att jag frågar är att skiten läcker som helvetet. På båda sidor. Jag vet att Apriliafolk med Mille R (Öhlins) har tjört på någon typ av Suzukipackboxar istället på Öhlinsgaffeln eftersom de originalmonterande boxarna läckt som helvet.
Jag kommer att riva min gaffel (igen) snart, eftersom jag är jävligt trött på att se geggamoja överallt ner över ok, dämparben och annat (dock inte så illa att det hamnat på skivor, än). Frågan är om jag ska leta efter en annan box, eller chansa att köpa original för 130 spänn och riskera (inte hoppas på) läckage igen?
Hoj, R1 2001, originalgaffel.
Ädit: Årsmodell, ffs.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras