R1 och R6-tråden!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Passar en USA-motor i en europa hoj, för R1 07-08? Har dom sånt där tjaffs med EVAP-canister osv. som gör att det inte funkar, eller är det bara slänga i motorn mot ett EU-elsystem?

überkill

Guest
Hej, jag har original ljuddämpare och original "röv"/stänkskärm med blinkers samt original framblinkers till R1 -07/08 liggandes hemma. Hojen stals förra året och jag har ingen nytta av dem. Är någon intresserad så skicka PM så tar vi det där.

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Mycket enkelt, tar 3 minuter. Du har redan listat ut hur du gör det.

Tja !
Har en R1 -08 och
Jag undrar om det är svårt att montera dit kopplings-puckarna ? är det bara att skruva dit dem genom hålet med den medföljande staget?
Får hem dem på Fredag .
Tacksam för svar//Robban

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Är det någon här som sitter på en tank (hellst blå) till en R6 -04.
Vet någon annars vart man köper en ny billigast?

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
SP-1 -01
Elfel R6

Har en vän med en R6 -99 som vi bytte laddregulator på men den ligger fortfarande på 12,5 v med motorn på och ökar inte heller med högre motorvarv, Är det generatorn? Hur kan man lättast test generatorn?

Sen lyser båda bakblinkers när man blinkar t.ex. lyser höger lite i lampan när man blinkar vän samtidigt. Är det jordningen eller kan det vara nåt motstånd då det är diodmonterat? Förslag?

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Tjena, vad är bra och anus med en r1 02-03?
Eller ska man kika på 99-01 istället?
Budget 40 till 50k.

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
En polare har köpt en, osäker på om det är en -99 eller -00, R1 ombyggd till fighter, men han ska köpa nya kåpor till den, han tyckte inte fighter var så kul som han trodde.

Det han undrar över är hur meckigt och jävligt det är att få dit kåpor från 02-03 på den?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hur är det med packboxar egentligen? Bytte ju på min i vintras, köpte original (bad om packboxar till R1 '01) och måste med största sannolikhet fått rätt. Jag ifrågasätter dock det hela med tanke på att jag, tillsammans med Lawner - som är en fena på framgafflar och Yamaha, gjorde renoveringen minutiöst.

Anledningen att jag frågar är att skiten läcker som helvetet. På båda sidor. Jag vet att Apriliafolk med Mille R (Öhlins) har tjört på någon typ av Suzukipackboxar istället på Öhlinsgaffeln eftersom de originalmonterande boxarna läckt som helvet.

Jag kommer att riva min gaffel (igen) snart, eftersom jag är jävligt trött på att se geggamoja överallt ner över ok, dämparben och annat (dock inte så illa att det hamnat på skivor, än). Frågan är om jag ska leta efter en annan box, eller chansa att köpa original för 130 spänn och riskera (inte hoppas på) läckage igen?

Hoj, R1 2001, originalgaffel.

Ädit: Årsmodell, ffs.

Last edited:

Keno

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 -01
Smörja gaswiren på R6-01

Jag måste smörja min gaswire eftersom den har en tendens att hänga sej... Har redan försökt, öppnade plastburken så man ser wiren/ana. Försökte få loss en i taget för att sedan hålla dom rakt upp och hälla ner olja längs hela wiren. MEN jag fick inte loss wiren alls, bände och slet, försökte med våld och list, men inget gick . Dom sitter som bärget och rädslan för att ha sönder något finns givetvis där.

Några trix och knep man ska ta till på min envisa Yamaha R6 -01 ??

Tony_77

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
01, Yamaha, R1
Tickande ljud

Hej,

Jag har precis köpt en R1a -01 och har efter ett par dagars körning märkt av ett tickande ljud. Har surfat runt lite angående detta och läst många teorier om vad detta kan bero på. Jag tänke dock höra med folk här om någon vet vad detta ljud kan komma ifrån och vad man bör göra för att åtgärda det. Låter som ventilljud.

Ljudet är regelbundet och med olika intensitet beroende på varvtal. Det låter inte illa men det är ett distinkt ljud som man gärna vill reda ut vad det kan vara.

Hojen har gått 3400 mil.

Tacksam för hjälp!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hej,

Jag har precis köpt en R1a -01 och har efter ett par dagars körning märkt av ett tickande ljud. Har surfat runt lite angående detta och läst många teorier om vad detta kan bero på. Jag tänke dock höra med folk här om någon vet vad detta ljud kan komma ifrån och vad man bör göra för att åtgärda det. Låter som ventilljud.

Ljudet är regelbundet och med olika intensitet beroende på varvtal. Det låter inte illa men det är ett distinkt ljud som man gärna vill reda ut vad det kan vara.

Hojen har gått 3400 mil.

Tacksam för hjälp!

har likadant på min 01:a, vad jag förstått efter att ha hört mig för är att det är fullt normalt på en skramlaha, min har bara rullat runt 1900 mil.

Tony_77

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
01, Yamaha, R1
har likadant på min 01:a, vad jag förstått efter att ha hört mig för är att det är fullt normalt på en skramlaha, min har bara rullat runt 1900 mil.

Ok, ja då känner jag mig något lugnare. Jag funderar dock på att lämna in den för ventil- kontroll/justering, någon som vet efter hur många mil man bör göra det?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ok, ja då känner jag mig något lugnare. Jag funderar dock på att lämna in den för ventil- kontroll/justering, någon som vet efter hur många mil man bör göra det?

vad jag har hört ska inte ventilerna kollas förräns vid 4000-mila men lugnar det ditt sinne så lämna in den:)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Det är långt från gratis. Mitt råd är att köpa en haynes bok och göra det själv.
Annars är det 4200mil det skall göras, på 99:a iaf.
Min låter iaf inget och den har rullat 3300 typ, kanske skillnad på första och andra modellen.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Är det ngn som behöver en styrdämpare?

säljer min styrdämpare som är i mkt fint skick.

komplett med fästen, dämparen har suttit på min R1:a -01, dämparen är mkt fin.

skulle tro att dämparfästet åsså passar årsmodell 98-00 möjligtvis -02 åsså men låter det vara osagt.

pris: 2500:- eller högstbjudande, skickas gärna men köparen betalar frakten.

skicka pm eller ring 0761936567

Bifogat

• DSCN2018.jpg
    DSCN2018.jpg
    238.3 KB · Visningar: 49
Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Hur är det med packboxar egentligen? Bytte ju på min i vintras, köpte original (bad om packboxar till R1 '01) och måste med största sannolikhet fått rätt. Jag ifrågasätter dock det hela med tanke på att jag, tillsammans med Lawner - som är en fena på framgafflar och Yamaha, gjorde renoveringen minutiöst.

Anledningen att jag frågar är att skiten läcker som helvetet. På båda sidor. Jag vet att Apriliafolk med Mille R (Öhlins) har tjört på någon typ av Suzukipackboxar istället på Öhlinsgaffeln eftersom de originalmonterande boxarna läckt som helvet.

Jag kommer att riva min gaffel (igen) snart, eftersom jag är jävligt trött på att se geggamoja överallt ner över ok, dämparben och annat (dock inte så illa att det hamnat på skivor, än). Frågan är om jag ska leta efter en annan box, eller chansa att köpa original för 130 spänn och riskera (inte hoppas på) läckage igen?

Hoj, R1 2001, originalgaffel.

Ädit: Årsmodell, ffs.

kör pirat !

har du en gammal ??
mät upp den och ring addemoto t.ex.
säg som det är, att du är osäker på om det är rätt och be dem dubelkolla i sin lista :)

köpte mina nya där 99:- fanns på hyllan (till 6:an), dem har STORT reservdelslager, men dåligt uppdaterad nätkatalog tyvärr.

det kan inte vara någon av de andra komponenterna på insidan som har en grad eller liknande någonstans som förstör PB:n ??

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha