R1 oljebekymmer

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
Att R1 an drar olja är ju ingen hemlighet, men är det nå´n som har tagit tag i problemet å hur gjorde ni då??

Räcker det att byta ringar eller kommer problemet tillbaka så fort man hinner säga Ghost Rider eller...

Tips önskas då det känns som jag kommer att få några på besök i vinter....

Mathias

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
går inte hojen dåligt är det väl inget problem.
Man ska dessutom tänka på at en motor tr ett tag på sig att slita in sig, det kan betyda att en ny motor (eller nyrustad) kan dra olja i början för att sedan bli bättre.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
MaPe skrev:
ok, det förstår jag men det är en 98 å ca 3000mil.. å den vill ha ca 3 dl vid varja tankning...

Ja 3dl vid varje tankning låter lite väl mycket.
Det är väl bara till å byta kolvringar å ventiltätningar börja med det billigaste å se om det hjälper :)

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
MaPe skrev:
Att R1 an drar olja är ju ingen hemlighet, men är det nå´n som har tagit tag i problemet å hur gjorde ni då??

Räcker det att byta ringar eller kommer problemet tillbaka så fort man hinner säga Ghost Rider eller...

Tips önskas då det känns som jag kommer att få några på besök i vinter....

Mathias

Prov att byta märke på oljan, har sett & hört att vissa har "slutat" ta olja när dom böt märke på oljan, innan jag böt till Mobile 1 så tog min nästan ingeting, men nu tar den nå jävulskt med olja, så jag ska byta till Castrol nu & kolla nu

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Re: Re: R1 oljebekymmer

R1 Uffe skrev:
Prov att byta märke på oljan, har sett & hört att vissa har "slutat" ta olja när dom böt märke på oljan, innan jag böt till Mobile 1 så tog min nästan ingeting, men nu tar den nå jävulskt med olja, så jag ska byta till Castrol nu & kolla nu

Jag har haft samma problem med Mobile1 fast i bil.

Jag har blivit rekomenderad att inte använda helsyntet i
min R1 , tydligen är helsyntet oljan bättre på att leta sig ut ur motorn än delsyntet.

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Re: Re: R1 oljebekymmer

R1 Uffe skrev:

Min tar åxå olja med mobil (delsyntet), kopplingen blev inte heller riktigt ok e byte till mobil, mätte lammellerna o dom höll ca 2,8-3,0 mm, iof ska dom bytas (enl verk handbok) vid 2,8 mm.... :( Men lika fullt så blev kopplingen inte bra e bytet, kompisens retta slirar åxå på samma olja :mad:
Skriv gärna inlägg om hur det gick för dej efter oljebytet :bow
Vad rekomenderar YAMAHA för olja?????

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Min Retta går fint på mobile 1... jag hällde på 3 dl nu efter att jag kört ca 350 mil....

Kopplingen funkar dessutom klanderfritt :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...