Santo skrev:Jag har kört 300 mil utan att det synts någon förändring i oljefönstret.
eus skrev:Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt omogna beteende, detta ska aldrig upprepas.
Asken skrev:Killen som jag köpte min R1 av sa att han lämnat in den på någon garantiåtgärd efter första säsongen på grund av hög oljekonsumtion och nu drar den inte mer andra hojar, normalt alltså.
Vad som sedan bytes på denna garantiåtgärd vet jag ej...
Men du fiskör ju oxå...Zeb_Macahan skrev:Vad är enligt dig normalt? Enligt mig drar en frisk motor inte en droppe mellan servicarna. Min sucka har jag inte fyllt i en droppe i på 1100 mil ex.
//jaG
skruvsuki...Zeb_Macahan skrev:En yamaha R1 ska skramla och dra olja. Det är fullt normalt och ska vara så.
Vill man komma bort från problematiken så skaffar man en suzuki!
//jaG
Zeb_Macahan skrev:Vad är enligt dig normalt? Enligt mig drar en frisk motor inte en droppe mellan servicarna. Min sucka har jag inte fyllt i en droppe i på 1100 mil ex.
//jaG
Silwer skrev:Det är olika på exemplar, min urgamla skitR1 drar ingen olja att tala om heller tex.
Däremot en sucka jag hade drog en halvliter på 100 mil.
mao man får inte ut så mycket av det här med märkessnacket, själv ser jag nog en motor som inte drar nån olja att snacka om som friskast.
E del hojar som inte är riktigt inkörda kan ta olja innan de gått sina mil.
Nåväl nu ska jag inte störa herrarna längre.
Här på forumet är det mycket som är "vedertaget".Zeb_Macahan skrev:Som sagt, det är vedertaget att yamaha R1/R6 drar mycket olja och har en helt värdelös lösning för oljenivåvarningen.
Drar din R1 ingen olja är det som sagt ett undantag som bekräftar regeln. Var glad så länge det varar...
//jaG
Silwer skrev:Här på forumet är det mycket som är "vedertaget".
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|