R1 problem

Willner13

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2012
Hoj
Yamaha R1 2003
Körde 13mil i söndags och den gick hur bra som helst,körde även i tisdags,oxå då inga problem. Dock ska jag byta olja/filter,stift och batteri.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det där med dålig soppa är en skröna.
Kört på 3-4 år gammal bensin i vissa maskiner, och det har startat och fungerat som vanligt (nej, inte i en högvarvig MC, utan båtmotor, gräsklippare, röjsåg etc.

Att bränslet blir sämre, absolut, det köper jag. Men att den inte startar, nja.

Det finns olika bränslekvalitéer med, så det behöver nödvändigtvis inte vara en skröna.
Har i princip varje vår märkt av att bensinen inte varit helt hundra i någon av hojarna, då de efter första tankningen gått mycket bättre.
I gräsklipparen var det just byte av bensin som löste att den vägrade starta en vår dessutom. Visst går det att köra på gammal bensin men den blir sämre ju längre den lagrats.

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Byt blinkers!'

Eller så tar du den till en bra mc mek som kan kolla igenom cdi med mera med dator! Med tanke på att det va de sista du krabba med. Eller krabbar du in där igen o kolla diagnostiken. O du! Använd inte biltema batteri. Prova ett riktigt så märker du skillnaden. Provade en ggn på en r1 o det blixtrade bara o rök. Provat på flera hojar med blandat resultat men aldrig bra

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
O jag skulle läst hela tråden innan jag skrev! Perfekt exempel på o va noggran. Skönt att den funkar. Hoppas du blåser om mig i 300 i sommar!

Willner13

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2012
Hoj
Yamaha R1 2003
Aldrig använt biltema batteri förut,va förra ägaren som satt i det. Men som du säger,har hört massor av hojfolk som berättat att deras älskling mår kass med biltema. Nu blir det ett yuasa batteri:) syns på vägarna ;)

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Varför byta batteriet när det funkar????!! Min r1 funkar då hur bra som helst med Biltema batteri.

Willner13

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2012
Hoj
Yamaha R1 2003
Det nya jag köpte va skit,de gamla håller inte laddningen. Bara därför,finns säkert bra biltemabatterier oxå men samtidigt mår jag bättre när jag vet att jag har de bästa. Kanske är barnsligt men sån är jag :)

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha