Det du kanske skulle fundera på är om det verkligen är en bra idé att dra snuten?
Att inleda sin tråd med att man kommer att bryta mot lagen är ingen bra ide. Visst flertal av oss härinne gör det i form av att vi kör för fort ute på vägarna, men att köra hoj utan körkort är några snäpp värre.Tjena, jag har nu tänkt köpa mig en yamaha R1, jag har inget körkort och kommer inte heller att införskaffa mig ett sådant, så jag vill helst slippa moral predikan om just det för att det kommer inte ändra min inställning.
Till saken, jag köpte en 640 enduro förra sommaren, det var första hojen jag kört i mitt liv, nu har jag inte kunnat köra något i sommar pga motorhaveri, så jag har nu hittat en yamaha r1 jag funderar på att köpa. Jag hade önskat kanske tips som kan hjälpa mig i min utveckling och så vidare.
Det är stor skillnad mellan hojarna. Både effektmässigt och hanteringsmässigt.Samt hur stor skillnad är det egentligen att gå från 640 enduro till 1000 sport? Bortsett från motormässigt, jag har ju aldrig suttit på en sport tidigare så typ "Manövrerings mässigt? " Jag kommer självklart behandla den med respekt då jag inte är Ghost Rider. Men vad bör jag tänka på och vad bör jag försöka lära mig? Eftersom att jag inte har körkort kommer jag förmodligen att dra om snuten kommer, kommer i början hålla mig till landsvägar för att försöka undvika dom så mycket som möjligt och "lära mig i fred"
Tjena, jag har nu tänkt köpa mig en yamaha R1, jag har inget körkort och kommer inte heller att införskaffa mig ett sådant, så jag vill helst slippa moral predikan om just det för att det kommer inte ändra min inställning.
Till saken, jag köpte en 640 enduro förra sommaren, det var första hojen jag kört i mitt liv, nu har jag inte kunnat köra något i sommar pga motorhaveri, så jag har nu hittat en yamaha r1 jag funderar på att köpa. Jag hade önskat kanske tips som kan hjälpa mig i min utveckling och så vidare.
Samt hur stor skillnad är det egentligen att gå från 640 enduro till 1000 sport? Bortsett från motormässigt, jag har ju aldrig suttit på en sport tidigare så typ "Manövrerings mässigt? " Jag kommer självklart behandla den med respekt då jag inte är Ghost Rider. Men vad bör jag tänka på och vad bör jag försöka lära mig?
Eftersom att jag inte har körkort kommer jag förmodligen att dra om snuten kommer, kommer i början hålla mig till landsvägar för att försöka undvika dom så mycket som möjligt och "lära mig i fred"
+ Och minus? Tack så mycket på förhand jag önskar er en fin kväll!
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari