Inget speciellt mer än att....jag länkade till min gamla vintertourer CBR 600, skrev lite text om hur jag dubbat etc(bilder+video) min nya vintertourer(en R1:a), nån länk, nån bild osv.
Sen råka jag skicka den dubbelt.....och den som var riktig har modererats bort.
Slänger in en bild på gathojen i alla fall
SWEET!!! Hur funkar det? Det ser ut som bildubb, eller? Hur går det om det blir lite snö på is? Halt?
Hur bra bromsverkan har du? =) (Hur långt är ett snöre?)
(Frågar inte för att vara moraltant utan nyfiken på hur bra sug man kan få i såna där däck på hoj)
Varför har du en lös innerslang i däcket för du kör väl slanglöst? Jag kör samma däck men ingen innerslang.
Jag kör också TKC 80 17 "däck med dubb i på min Ktm sm 990. Jag kör 17"/180/55 bak men även fram har jag brett däck 17"/170/ 70. Jag har medvetet satt ett "brett bakdäck" fram för att kunna köra på skoterspår och dubbelis utan att slå runt framåt. De funkar kallasbra för den går igenom bak före fram så man känner sig säker med så brett fram. Enda problemet med så brett framhjul är att hojen blir svårkörd vid lilla minsta nersjunk i snö och spåriga vägar, den drar åt alla håll så man blir väldigt nervös innan man vänt sig.
Jag kör limmade Cold kutter skruvdubb och en del rallydubb i mitten bak de funkar bra på is. På grusväg/asfalt nöts Cold kutter ut fort i bak såvida man inte kör väldigt lugnt. Rallydubben håller bra även på grusväg och lite asfalt men då sticker de bara ut 3-4mm. Jag ska dubba med fler rallydubbar i mitten där de slits mest. Cold kutter fäster annars lika bra som 4mm utstick på rallydubb och är bet enklare att mont och billigare.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|