R1 v R6

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Showtime skrev:
Det skiljer 0.4 sekunder 0-100 mellan R1 o R6, ingen skillnad tycker jag... Men sen gör ju R1 0-200 på 8 o R6 på 11...

Du har inte kört R1 va??? ;)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
teddy: nu igen?????? sluta svamla massa goja nu va.......

Ang R!/R6 så tycker jag att du kan köpa dig en R1:a varför vänta, tror inte den är så mycket farligare förutom vridet än en R6:a.....
Kör du med insidan så kan du köpa vilken hoj du vill.

Det är rätt många jag känner som började med 1000cc och det har funkat fint.....men som vissa här så måste det ju alltid finnas en motsats till allt.....

//R
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ravetrancer skrev:
teddy: nu igen?????? sluta svamla massa goja nu va.......

Ang R!/R6 så tycker jag att du kan köpa dig en R1:a varför vänta, tror inte den är så mycket farligare förutom vridet än en R6:a.....
Kör du med insidan så kan du köpa vilken hoj du vill.

Det är rätt många jag känner som började med 1000cc och det har funkat fint.....men som vissa här så måste det ju alltid finnas en motsats till allt.....

//R

:rock :rock :rock :rock :rock

fast e man liten som jag är det jobbigare att börja med en ZXR750 tex. Men Hagster klarade det så varför inte? :tummenupp Så jävla bra gjort!

750RR
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Det är mycket riktigt inget fel på draget i en 600, så ska du bara ut och plöja kuvor så dukger dom utmärkt. Men vill du ha en grym bakhjulshoj, kunna hävda dig vid rödljusen eller ha sen suck på motorvägen(en 600 har ju inte en susning efter 200) så köp en 1000 i stället!.
 

M71

King of the road ...
Gick med
29 Apr 2003
Ort
M
Hoj
t
:tummenupp

Självklart ska du köpa den du vill ha ...

Köra ihjäl sig kan man lika väl göra på en 400cc från -87 om man inte tänker sig för och är försiktig innan man känner hojen riktigt bra ...

Den enda nackdelen med att börja med en sådan stor hoj är ju att 'om' man tröttnar på den ... ja då finns det ju inte så mycket värre att få tag på ...

Om man inte väljer att investera i en avgasfläkt :rock vill säga ...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
har varit med om en del idioter här i californien som köper sig en stor hoj och vet ingenting om vad som händer när man vrider rullen .. dem vet iaf speciellt inte när.. suck.. såg nyligen en Gixxer 750 bli tråkigt skrapad för att killen drog full rulle i "nerlägg" med kalla dunlop 207 däck.. smart.. han var precis framför mig när detta hända..

R1 är ännu värre med... Om du ger hojjen "input"... så får du "output"... om du inte ser upp så blir det "system error".
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
vill tillägga. Jag har kört en 01ans R6 och måste säga att jag var mäktigt imponerad av dess kraft resurser.

R6an kan slå R1an på dem flesta kurviga vägar med rätt förare på.
 

M71

King of the road ...
Gick med
29 Apr 2003
Ort
M
Hoj
t
Man kan ju aldrig säga att någon är dum i huvet för att han/hon köper en viss hoj ...

Känner du att du klarar en retta ... så visst ...

Men det är väl klart ... jag tycker nog att man ska testköra ordentligt innan så att man vet vad det är man får ... vilket inte är så lite ...
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
det är ju löjligt att köpa en 1000 cc när man inte har kört så mycket!!! köp r6an du kommer i alla fall att vara nöjd i minst ett år !! det går ju att köra tillräckligt fort med en r6 vad spelar det för roll om den gör 265 eller 290 på mätaren ???? känns som att det är skit i samma ! r6 an är faktiskt 30 000 billigare i inköp och om du tröttnar så finns det alltid en fet 1000 cc att köpa!
 

ståhl

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha
Man tackar för lite mer vettiga svar , eftersom jag inte kört båda hojarna ville jag höra några andras åsikter om dessa två.
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
Jag tycker du ska testa hojjarna hos nån handlare el dylikt.

Kanske du ska prova nå annat också, jag hade inte ögonen för Tl1000s tex förrns ja provade en på schneiders o jag vart förvånad kan ja säga. Mäkta körglädje för billig peng.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top