R1 Vs Super Duke 990

xarilaou

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
R1
Tack allihopa för hjälpen och för alla upplevelser och kommentarer om dessa två hojar. Efter många dagars tänkande lutar åt en R1 av nyare modell. Den jag sålt var en 01a. Blir väl en 04 eller en 05. Det är bara att börja jaga på en sån :)

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
jag älskar att köra fort på kurviga vägar, tycker det e skitkul att slanga & gör det så ofta jag har möjlighet till det
kör även en del i stan... pendlar till jobbet

skulle jag då sälja min R1:A & köpa en Duke ? Absolut inte.. jag gillar det lilla extra som R1:an har.. oavsett hur stor busfaktor SD har.

allt handlar om smak... det e väl en jävla tur det :tummenupp

Jag älskar att köra fort på kurviga vägar, tycker det e skitkul att slanga & gör det så ofta jag har möjlighet till det
kör även en del i stan... pendlar inte till jobbet

Skulle jag då sälja min SDR & köpa en R1a ? Absolut inte.. jag gillar det lilla extra som SDR har.. oavsett hur mycket effekt en R1a har.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag älskar att köra fort på kurviga vägar, tycker det e skitkul att slanga & gör det så ofta jag har möjlighet till det
kör även en del i stan... pendlar inte till jobbet

Skulle jag då sälja min SDR & köpa en R1a ? Absolut inte.. jag gillar det lilla extra som SDR har.. oavsett hur mycket effekt en R1a har.

:tummenupp

dock är MITT val inte grundat på effekten om du trodde det.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fast till Folkes försvar så var det ett otroligt fint arbete han gjort med packhållaren.

Absolut! Han är ytterligare ett bevis på att skillnaden mellan geni och galenskap är hårfin och att det ena inte behöver utesluta det andra... :)

Till trådskaparen: vilken hoj du ska ha beror på vad du ska ha hojen till. Ska du åka fort på motorväg skulle jag rekommendera R1:an, vill du ha roligare med din hoj i alla andra situationer än den ovanstående skulle jag rekommendera en Superduke.

Eller ännu hellre: köp R1:an, montera bort onödigheter (kåpor), montera nödvändigheter (crosstyre) så har du byggt dig en 180hk funmachine!

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag har ägt en R1 01 i något år och provkört superduke två gånger.
Jag tycker att superduken är snyggare, ballare, har tokläcker körställning, helt underbart motorljud, är underbar att köra i kurvor med, men....
motormässigt blir den så jävla långt efter R1 tycker jag. Känns som att det är dubbla effekten i en R1 tycker jag. Sen förstår jag inte det här med att folk skriver att superduke är en wheeliemaskin. Jag gör nästan inget annat är kör bakhjul med mina hojar och jag tycker att R1'an är 100ggr bättre/lättare att köra bakhjul med en superduke.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Sup Duke:n är så jävl snygg att jag funderar på att ligga med alla killar som har en sådan! Och jag har trots allt chey liksom!

Så köp den!

Vi kan göra en deal (förutsatt att cheyen är snygg). Du får låna min hoj några timmar och jag får låna cheyen.. Ok? Du kan skicka bilder på ligget via PM så hör jag av mig om det är intressant.

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Vi kan göra en deal (förutsatt att cheyen är snygg). Du får låna min hoj några timmar och jag får låna cheyen.. Ok? Du kan skicka bilder på ligget via PM så hör jag av mig om det är intressant.

Lyckas du inte skaffa en egen chey med en sådan hoj så måste du vara vanskapt på nått vis och jag har svårt att tänka mig min brud med nått missfoster, så tack men nej tack.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Var det inte du som bevisade med din Superduke att just guldvingen är överflödig?

Jag ber om ursäkt om jag blandar ihop dig med någon annan men jag fick för mig att det var du som skickade på jätteruta och packväskor på din SD. Detta är förövrigt jävlarimig illegalt i större delar av den civiliserade världen!

:)

Shit..:rolleyes: ...Grävde nog min egen grav med det påståendet !:gnissla . Ursäkten är att jag inte ville ha nån guldvinge till Norgetrippen , så man fick modifiera det man hade för att kunna åka så bra som möjligt på en 400 mila tur:rolleyes: .
Håller fullkomligt med om utseendet...att det var lite (mycket ) helgerån , men ack vad skönt jag åkte !:tummenupp . Marschade från Otta o hem , drygt 80 mil , sista dagen i ca 160 km/h på motorvägen... Gör det UTAN vindruta på en SD ???:D ...

Ska erkänna ytterligare en sak...Nästa sommar åker den på igen....då drar vi till alperna !:tungan

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept