Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Äntligen landade pärlan.
2500 euro fattigare och en pall skrot i mångas ögon.
Men nya däck som kan säljas.
Komplett bakram som ska bort med kåpor och allt.
Ett Akra slipon som ska väck.
Så lite inkomster för nya delar kan det bli.
Hojen är en USA registrerad CBR1000r -04, med papper och kvitton i ordning.
Frontsmälld men med ny styrkrona och gaffelben samt fälg.
Extra fälgar med skivor ligger i en container i USA och väntar på transport.
Kåpor och mätare samt annat är bombat men en mätare från NGC och kåpor samt kåpstag är beställt (Exakt vad jag köpt kanske Bingo kan lägga in för jag fick inte bestämma själv vad jag skulle ha! )
Gaffelben och bakdämp ska få en uppgradering med cartridge och renovering.
Motorn ska öppnas för inspektion, kompökning, portning och kammar.
PC3 ligger på posten och väntar.
Avgassystem är inte bestämt med tanke på rådande diskutioner angående ljuddämpning och rörkrökar.
Övrigt så blir det eftermarknads styrhalvor och fotpinnar av något märke samt saker tillverkade i helium för lättning.
Kommer för mig bli ett steg in i 2000 talet då den gamla CBR900an fått flytta hem till Dr.Bike
Några bilder på pärlan taget med mobilkamera men det säger i alla fall nått om objektet.
För er som kommer undra varför jag inte köper en färdig hoj så är svaret: Kan själv!
Sen ska denna bli för mig en liten testbänk för de produkter jag säljer i min lilla verkstad.
2500 euro fattigare och en pall skrot i mångas ögon.
Men nya däck som kan säljas.
Komplett bakram som ska bort med kåpor och allt.
Ett Akra slipon som ska väck.
Så lite inkomster för nya delar kan det bli.
Hojen är en USA registrerad CBR1000r -04, med papper och kvitton i ordning.
Frontsmälld men med ny styrkrona och gaffelben samt fälg.
Extra fälgar med skivor ligger i en container i USA och väntar på transport.
Kåpor och mätare samt annat är bombat men en mätare från NGC och kåpor samt kåpstag är beställt (Exakt vad jag köpt kanske Bingo kan lägga in för jag fick inte bestämma själv vad jag skulle ha! )
Gaffelben och bakdämp ska få en uppgradering med cartridge och renovering.
Motorn ska öppnas för inspektion, kompökning, portning och kammar.
PC3 ligger på posten och väntar.
Avgassystem är inte bestämt med tanke på rådande diskutioner angående ljuddämpning och rörkrökar.
Övrigt så blir det eftermarknads styrhalvor och fotpinnar av något märke samt saker tillverkade i helium för lättning.
Kommer för mig bli ett steg in i 2000 talet då den gamla CBR900an fått flytta hem till Dr.Bike
Några bilder på pärlan taget med mobilkamera men det säger i alla fall nått om objektet.
För er som kommer undra varför jag inte köper en färdig hoj så är svaret: Kan själv!
Sen ska denna bli för mig en liten testbänk för de produkter jag säljer i min lilla verkstad.