Macke skrev:Farligt beteende?
Vad kan man ha gjort då? Korsat nån gul linje? Torpederat nån?
Trist att sitta och åka till Norge, och sen bli utesluten...
Åsa #96 skrev:1. Benny Forsgren
2. Halfdan A Solberg
3. Robert Myrberg
Macke skrev:Farligt beteende?
Vad kan man ha gjort då? Korsat nån gul linje? Torpederat nån?
Trist att sitta och åka till Norge, och sen bli utesluten...
Magnus skrev:De diskade kvalade ju in som 5:a, 6:a och 9:a så de blev nog inte svartflaggade för att de var långsamma.
Skall bli intressant att veta anledningen till diskningarna och vilken skillnad det är på "Säkerhetsrisk" och "Farligt beteende"
och bromsarna då, vart det nå bättre?Borgh skrev:Jag blev utesluten för farligt beteende för att jag körde om 4 st i snabb högern efter chikanen, trots att jag både körde om på innern och lämnade plats till dom i utgången... och att jag åkte ihop med nr 12 vid omkörning i chikanen, jag var innanför honom in i böjen och han stängde så jag hade ingen stans att ta vägen.... det var 12:an som lämnade protesten mot båda incidenterna med.
Trist sport. Gör man sånna omkörningar i supermoto får man stående ovationer (stavning? samt ironi)Pelle B skrev:Borg gjorde nog detsamma men med de inbromsningarna han gjorde var jag livrädd att bli torpederad efter att ha passerat honom. Det var låst bakhjul i varje bromsning och såg ruggit stökigt ut....
blade00 skrev:Ja lite ledsen i ögat är man väl , bromsade på mig i chikanen två gånger.
En gång i mitten av racet och en gång på sista varvet, jag låg helt ensam på sista varvet och hade nog 5-6 sek till bakomnvarande förare när jag gick ur escapen. Men tydligen tyckte domaren trots att jag tittade bakåt innan jag körde ut på banan igen att jag var en säkerhetsrisk för att jag korsade linjen ca 1-2 m innan slutet som delar infarten från depån till banan. Jag låg då 7:a och nån tid tjänade jag knappast eftersom avslaget på gasen var så pass att jag i stort sett stannade innan jag for ut på banan igen.
Ja ja ingen ide att gråta över spilld mjölk bara att bryta ihop och komma igen som Pelle B sa till mig.
Jag vet att jag är snabb och ett sånt här missöde ska inte få mig på fall.
Ses på Knudan till helgen.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |