Domifuling
Ny medlem
Plocka fram digitalkameran och fota alla som provar hojen också.
Kreuger skrev:Ska komma några å titta på min i veckan eller till helgen och det där var två bra tipps, det ska jag praktisera.
Sen tar jag även körkortet i pant. Är ju bra att personen som provar har A-behörighet med, inte så ovanligt med folk som inte har det men kör ändå. Lånar man ut hojen till en sån person och det händer något kan det bli problem.
s2000 skrev:Jag hämtade personen på centralstationen och körde honom till min lya. Han hade alltså på sig hjälmen så där ligger mycket godis i den som de kan ta DNA på.
Faan det fallet har jag inte sett i IF reklamen!Hellraider skrev:Va kom han ifrån?Blev av med min hoj på liknande sätt, också en R1:a
Fick bråka med försäkringsbolaget (IF) i flera månader innan jag tillslut fick mina pengar Vissa idiotbolag hävdar ju att det inte är stöld när man ger dom nyckeln, utan olovligt brukande :kocko Men om du skulle råka ut för det finns det fall som gått upp i högsta domstolen och dom är på din sida
/Hellraider
Hellraider skrev:Va kom han ifrån?Blev av med min hoj på liknande sätt, också en R1:a
Fick bråka med försäkringsbolaget (IF) i flera månader innan jag tillslut fick mina pengar Vissa idiotbolag hävdar ju att det inte är stöld när man ger dom nyckeln, utan olovligt brukande :kocko Men om du skulle råka ut för det finns det fall som gått upp i högsta domstolen och dom är på din sida
/Hellraider
rougie skrev:Trist med hojen med tror inte dom jagar hoj tjuvar med hjälp av DNA, bra om dom ens tar DNA på den vilket jag också tvivlar på.
uggla skrev:Nackskott ska dom jävlar ha!
s2000 skrev:Kan meddela att motorcykeln är återfunnen. Återfanns då en husrannsakan i ett garage i Stockholmstrakten gjordes . Eftersom jag fick ersättning från f-bolaget så är hojen deras. Vet inte vad dem gör med den men antagligen säljs den vidare.
yonsson skrev:Hur gick det med DNAt? Det är lite cool faktiskt. Dom har ju börjat med DNAanalys för mindre brott oxå. Inte bara mord längre alltså.
s2000 skrev:Jag vet inte hur det gick med analysen av hans hjälm som han lämnade kvar. Att dem gjorde husrannsakan var att dem hade misstankar om att där fanns stöldgods vilket det gjorde i mängder. Där stod dessutom min hoj bland alla grejer.
EZrideR skrev:Fan vad roligt och höra!! Det är inte ofta det händer... ska du inte köpa tillbax den för en billig peng??
Det är en bra fråga.. men vemsomhällst borde ju kunna köpa den. Tillockmed du.s2000 skrev:Hehe, tanken finns men jag har precis köpt mig en bil. Vet du förresten hur det går till med f-bolagets stöldgods som dem får in? Alltså säljs det bland vanliga privatannonser eller auktioneras det ut? Det kanske är olika beroende på vad det är för grejer.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|