Finns massor av fyrhjulsdrivna kombi bilar på marknaden. Eftersom du nämner VW 36 Passat förutsätter jag att du vill ha lite mer pulver under huven.
Audi S4
Audi RS4
Audi RS6
BMW 330 XI touring
BMW 530 XI touring
Volvo V70R AWD
Subaru Legacy 3.0R Spec B
Alfa Romeo 159 3.2
Passat R36 med lite bättre stereo hamnar på 412.000:-
En Audi S4 börjar FRÅN 504.000:-
Så visst, audin är ju dyrare, men oj vilken skillnad på bil. Personligen skulle jag inte tveka en sekund.
En rå trimmad audi rs2? Mums på vrålet från den raka femman
He he ja det är inte dumt men bilen ska vara av bruksbilstyp som gör det roligare att åka till jobbet.
En uppskrämd RS2 faller in under kategorin leksaksbilar.
Det behöver inte vara en leksaksbil för att den är uppskrämd. 3-350 avstämda hästar ger en skön arbetskurva.
Sen är rs2:an hyffsat bekväm Kan faktiskt vara ett bra alternativ. Sen är det nästan lite "kult" att ha en sån.
Färnbo skrev:Har du provat R36:an?
Det behöver inte vara en leksaksbil för att den är uppskrämd. 3-350 avstämda hästar ger en skön arbetskurva.
Sen är rs2:an hyffsat bekväm Kan faktiskt vara ett bra alternativ. Sen är det nästan lite "kult" att ha en sån.
dom kommer ju med en ny 5cyl i bl.a TT'n
Tror den kommer i A3 också.
Nope, har inte kört R36. Men jag kan hålla med dig om att Audi'n inte KÄNNS lika pigg, kul, busig, whatever.
Jag provkörde efter varandra: RS6+, A8W12, och A3 3,2 dsg.
Den som var roligast av dom var faktiskt A3:an, men jag hade naturligvis valt RS6 om jag hade haft pengarna.
Är det nytt eller beg du kollar på ? Det är ju lite skillnad i pris på såna där bilar.
Andrahandsvärde existerar ju knappast, så en RS4, RS6, S6 som har några år på nacken behöver inte kosta skjortan. Det gör det däremot att äga dom.
Försäkring är ju allt annat än billigt. ( om du kör helförs.. )
Service = dyyyyyrt.
Kamremsbyte på V8'an i audi hamnar på > 20000:- och skall ske vid 12000mil.
Bromsar går det åt.
Sen är ju Torsendiffarna på i princip outslitbara och helt underbara att köra med. Drar iofs upp bränsleförbrukningen lite. Körde min A8 i ~7000 mil och snittade 1,1 lit/mil. Ganska OK för 1900kg bil med 300hkr V8.
Tiptronic-lådan påstås vara lifetime-olja i, vilket är rent BS. skall bytas efter ~7 - 8000 mil, annars kan den börja växla lite halvskumt. Vet inte vad det kostar att byta olja i den, men jag misstänker att det INTE är billigt. Antagligen skall avgassystemet plockas ner för att komma åt, så var det iaf på A8.
Tänk också på att kolla om du vill ha dragkrok på. Har för mig att RS6 INTE går att ha krok på. Kan vara samma på RS4, kolla det innan köp.
Passa dig för S4 / RS4 med 2,7 V6 Biturbo. Har du otur så kommer den att kosta dig mycket pengar. Trasiga grenrör, turboagg, mm är/var väldigt vanligt på dom första modellerna ( 265hkr )
...
Mmm är det torsendiffarna som får min nuvarnde folkvagn -05 passat tdi att ligga på ett snitt om tror du 0.9?
När man räknar ihop allt så brukar det visa sig skillnaden i bränsleförbrukning inte påverkar totalkostnaden nämnvärt.
Nope, du har inga Torsen på VW, endast Audi med längsmonterade motorer som kör Torsen.
Passaten är knappt någon skillnad på 2 & 4hjulsdrift i förbrukning.
Allt är ju relativt, i mitt fall halverade jag bränslekostnaderna när jag köpte min passat TDI. Snittar 0,6 istället för 1,1 med Audin.
Toppfarten lär ju inte vara några bekymmer med någon av Audi's S eller RS.
Dom gör lätt och ledigt > 250km/h.
Det är i stan dom drar soppa, landsväg/motorväg 110 -> 180km/h = ~0,9 lit/mil.
Körde Mölndal -> Puttgarden -> Mölndal ( 118 mil ). 4 vuxna + 1 barn.
Snittfart 119km/h
Drog 0.95 lit/mil
Edit: shit !! En tdi som drar 0,9 !!.
är det en 2,5 med aut ?
tung högerfot ?
Har du kollat efter felkoder, det verkar ju heltokigt att den drar så mycket.
Rs2:an är ju gammal som gatan och passar väl om man är 22 år och har kepsen på sniskan typ...?
Subarun är riktigt rolig, åk och provkör så får du se att den erbjuder mycket bil för pengarna. Audi i all ära, men de kostar för mycket om man jämför med vad man får för pengarna. De försöker framstå mycket bättre än vad de i själva verket är.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |