Att köpa en passat visar bara att du är för snål/ointresserad för att köpa en audi.
köper hellre en ett år gammal audi än en ny passat.
Ser jag nån i en ny passat tänker man oh han har köpt en ny bil, men kunde han inte kosta på sig den den riktiga?
Fast det där är ju bara skitsnack av en som inte köper nyare bilar. Vadå ointresserad av att köpa Audi? Klart som fan det är ointressant, det fattar du väl? Du åker omkring i en gammal ådi 80 och är audi-bög, kom igen nu
Du talar som om det vore ett premiummärke, vilket det inte är. Det är en bil som du ska färda arslet i från punkt A till punkt B. Ok om du springer och köper en R8 eller RS6:a, då gäller kanske inte mitt resonemang.
OCH merparten av nybilsköparna köper en förmånsbil/företagbil och köper således inte en BEGAGNAD bil av naturliga orsaker. Då gör det jävligt stor skillnad på att köpa en fullutrustad Passat 2.0tdi för 7,5 basbelopp som kanske är vad du har att röra dig med på en normal tjänstemannalön. För samma pengar får du en mycket sämre utrustad Audi men du åker knappast så mycket bättre.
Jag har kört jävligt många bilar, köpt & sålt många bilar, jobbat som bilansvarig med en stor bilpark etc så jag kan med torra fötter säga att Audi är inte värd dessa extra kronor förrän de har några år på nacken.
OM du inte har mycket pengar att göra av med, för en snål jävel som mig så kör jag hellre en Lada Niva och investerar pengarna istället dock.
Vi behöver inte en en märkesbögs-diskussion här, jag tipsade honom om att provköra en subba och påstod att rs2 är en gammal bil, vilket det är.
Jagga har väl en 4wd med kompressor, det kanske kan vara något om inte kvalité är på agendan