R6 är grinig sedan montering av strypsats.

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
R6 är grinig sedan montering av strypsats. [UPPDATERAD]

Hejsan!

Monterade idag min 25kw-sats (insugsbegränsning och trottelstopp) på R6an men efter installationen vill den inte gå mer än 10-15s och endast på full choke och full gas. Efter installationen har även bränslepumpen börjat klicka/ticka när man drar på tändningen men jag testade att rycka slangen som går till förgasarna och då kom det soppa när jag körde den på starten.

Jag är sedan installationen djupt deprimerad! :gråta

Mycket tacksam för hjälp om vad som kan gått åt pipan och hur man reder ut soppan!

Mvh.
J

Last edited:

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
Vad brukar det tyda på när bränslepumpen klickar när man sätter igång? Man kanske kan gå vidare på det spåret?

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
Efter att ha tagit bort gasstoppen som hindrade trotteln från att lyfta så gick knarren bra medans den var kall men i arbetstemperatur så vill den inte varva mer än 5-6krpm och går såklart väldigt fett.

Måste man byta munstycken eller finns det några justeringsmöjligheter gällande förgasarna?

Jag har regbes på onsdag så det börjar bli lite brådis att få den att gå. :gnissla

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
Det ska inte behövas justeras något så vitt jag vet. Jag satte i mina och det funkade perfekt direkt. Vet inte om det kan spela såhär stor roll, men hålen på insugsbrickorna ska ju vara på rätt håll, kanske är där det spökar? Vet dock iofs inte om det kan göra så stor effekt :va

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
Det ska inte behövas justeras något så vitt jag vet. Jag satte i mina och det funkade perfekt direkt. Vet inte om det kan spela såhär stor roll, men hålen på insugsbrickorna ska ju vara på rätt håll, kanske är där det spökar? Vet dock iofs inte om det kan göra så stor effekt :va
Hålen är monterade åt rätt håll. När du monterade din sats, använde du gasstoppen då ( små rör som man sätter "i" förgasaren)?
Vet inte om det kan vara så att iom att trotteln inte kan lyfta så får den lagom med soppa och funkar ordentligt men min ville ju inte ens gå med dessa stopp i.

Jag har verkligen tummen i handen! :huvet

Mr.P

..........
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
SXV4.5 -09, R6 -03 och lite annat mys..
hur har du monterat trottelstoppen? klickat fast dom i gröna plasten eller lägger dom emellan gröna (?) plastsaken och svarta locket (innuti fjädern så att säga). Innuti fjädern skall dom ligga "löst" (dvs "alternativ 2"), hade samma problem som dig innan, men märkte att jag monterat dom fel.

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
hur har du monterat trottelstoppen? klickat fast dom i gröna plasten eller lägger dom emellan gröna (?) plastsaken och svarta locket (innuti fjädern så att säga). Innuti fjädern skall dom ligga "löst" (dvs "alternativ 2"), hade samma problem som dig innan, men märkte att jag monterat dom fel.
Gaaaaaah! :huvet
Självklart har jag monterat dem under den gröna plastsaken (den passade ju så fint där. :D)

Får springa ut och försöka igen. Gör om, gör rätt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln