Zoraxx
Rastlös och lyckligtvis galen
- Gick med
- 2 Mar 2010
- Ort
- Åre
- Hoj
- Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Hojen går bra på låga varv men man hör att den tappar lite då och då (ca var 10:de sekund)
När man kör så känns den pigg o bra tills man vrider på då det bara bluddrar och tappar effekt.
Lite samma tendenser har hojen haft tidigare när den varit kall men då har det helt försvunnit när den kommit upp i ca 60-65 garder.
Min första tanke var soppa.
Har haft isär förgasarbryggan och membran ser perfekta ut. Munstycken e kliniskt rena o flotörerna ser oanvända ut. Inga tendenser till smuts eller avlagringar någonstans. Bytt soppafilter, tömt tanken och testkört soppapumpen och inget verkar vara fel. Blåst igenom slangar o dem verkar fina.
Så jag började kolla tändningen.
Bytte tändboxen utan resultat. (visst den blir tamare me org. box än med kit)
Bytte stift utan resultat.
Mätte tändspolarna med resultat.
På ettan primär 0,7 ohm sekundär 11 Kilo ohm.
På tvåan primär 0,7 ohm sekundär 11 kilo ohm.
På trean primär 0,7 ohm sekundär 11 kilo ohm.
På fyran primär 0.7 ohm sekundär 11 kilo ohm.
Mätte tachometern eller triggergivaren som jag hört den kallas. Den som känner av vevaxelns varvtal. 322 ohm fick jag där.
Mätte även trottelgivaren.
Blå - Gul 4,1 ohm.
Blå - Svart 4,6 ohm.
Svart - gul 0,74 ohm.
Fick sedan veta att jag skulle dratt på gasen för att få se skillnad i motståndet.
Någon som kan komma på något annat att kolla eller har koll på alla värden så är det grymt tacksamt för mina ideer e slut
När man kör så känns den pigg o bra tills man vrider på då det bara bluddrar och tappar effekt.
Lite samma tendenser har hojen haft tidigare när den varit kall men då har det helt försvunnit när den kommit upp i ca 60-65 garder.
Min första tanke var soppa.
Har haft isär förgasarbryggan och membran ser perfekta ut. Munstycken e kliniskt rena o flotörerna ser oanvända ut. Inga tendenser till smuts eller avlagringar någonstans. Bytt soppafilter, tömt tanken och testkört soppapumpen och inget verkar vara fel. Blåst igenom slangar o dem verkar fina.
Så jag började kolla tändningen.
Bytte tändboxen utan resultat. (visst den blir tamare me org. box än med kit)
Bytte stift utan resultat.
Mätte tändspolarna med resultat.
På ettan primär 0,7 ohm sekundär 11 Kilo ohm.
På tvåan primär 0,7 ohm sekundär 11 kilo ohm.
På trean primär 0,7 ohm sekundär 11 kilo ohm.
På fyran primär 0.7 ohm sekundär 11 kilo ohm.
Mätte tachometern eller triggergivaren som jag hört den kallas. Den som känner av vevaxelns varvtal. 322 ohm fick jag där.
Mätte även trottelgivaren.
Blå - Gul 4,1 ohm.
Blå - Svart 4,6 ohm.
Svart - gul 0,74 ohm.
Fick sedan veta att jag skulle dratt på gasen för att få se skillnad i motståndet.
Någon som kan komma på något annat att kolla eller har koll på alla värden så är det grymt tacksamt för mina ideer e slut