jag ska vara riktigt ärlig. På MC-varuhuset och Yamaha center i haninge har jag blivit bemött av personal , som med patetiskt stereotypt säljarmaner har stått och berättat att "både R1 och R6 är grymma maskiner, har mkt effekt" mm. Alltså ni vet snacket, man orkar inte ens höra skiten. De återberättar exakt vad som står i broschyrerna, utan att ens veta vad det innebär i praktiken, trots att det handlar om stora summor pengar.
Och när man ställer lite mer avancerade frågor, så försöker de slingra sig. När jag frågade tex om den nya slirkopplingen, samt påpekade att fjädringen var mjuk för mig, så stod de med getögon som om de sett ett spöke. Märks tydligt att de enda de verkligen kan är att lägga upp finansiering och skriva säljarpapper.
Det känns att vill man verkligen något så får man luska fram precis allt själv, lite tråkigt för mig som har ett stort intresse, med lite kunskap, då jag satte mig på en hoj första ggn i mitten av sommras.
Men jag antar att det kommer förbli så, sålänge hojjar säljer sig själva. Säljarna har ingen press på sig alls. De flesta köpare har ju varit med länge och har tillräcklig kunskap för att se vad man kan göra för modifieringar osv.