Jag har kört både GSX-R 600 -97 och R6 -99 tillräckligt länge för att våga mig på en jämförelse
Enligt mitt tycke känns R6:an bra mycket smidigare och "lättare" rent allmänt.
Vad gäller effekten vet jag inte riktigt hur stor skillnad det är på draget mellan de två, min R6:a är portad samt att kammarna är bytta + helsytstem bl.a så jag har ingen riktig referens med en standard R6 tyvärr (kanske inte skiljer så fasligt mycket men lite grann i.a.f.)
Den skall i.a.f. ha mer kraft på lägre varv än standard, (tycker inte det räcker ändå men,men...) jag har kört helt jämt med en GSX-R 750 -97 i intervallet 70-180 km/h kanske kan bero på den lilla extra knuffen i så fall.
Får du ett bra pris kan du ju fundera på det, men skillnaden är nog inte SÅ enorm tror jag, så om du måste lägga upp en massa pengar för att byta mellan 600
r så skulle jag avråda.
Det är en annan sak om du inte hade hoj och valde mellan dessa två, då skulle jag utan tvekan rekommendera R6:an.
I jämförelsen med en GSX-R 750 -00 förstår jag att man blir rejält efter dock, det är en JÄVLA smiskare faktiskt....enligt mig en helt annan hoj än den "gamla" modellen (no offence
)