R6 eller cbr 600?

Vonkan20

Vonkan
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Ultuna
Hoj
R6 -99 New edition coming soon
Halloj!!
Skulle behöva lite hjälp med tycke och smak från någon som har tidigare erfarenheter från r6:an och cbr 600.

Det skall bli min första hoj. Har kört pojkvännens 954,tycker att den är trevlig men lite för stor för att vara första hoj.

All fakta är uppskattat (det vill säga om hojarna förstås :))

peace//
Vonkan
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Färgen avgör!

Det finns egentligen bara en sak som kan tas i beaktan och det är vilken färg du vill ha på hojen.
Vad gäller prestandaskillnader mellan hojarna är den hårfin vilket gör det viktigare att tänka på vad man äter till frukost för hur fort det skall gå.
Sittställning och förarmiljö är en smaksak.
Båda är bra hojar.
 

kimi

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha FZ1
Sitter också i samma sits, ska handla min första hoj till våren och det lär nog bli en R6:a eller 600 RR!
 

doodles

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Varberg
Hoj
600rr-07
Ta den du tycker är snyggast, kläm, sitt och provkör.. Valde själv 600rr som första hoj.. Satt bäst på den tyckte jag.. Sen att den är jäkligt vacker gör inte saken sämre även om jag tycker en honda ska va hondaröd:tuttar men det blev en vit/svart.. Lycka till med första hojen!
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Handlar mycket om vinklar och sånt. Jag sitter som gjuten i den R6:a från 01 som jag raggar runt på för att den är lite rejs-preppad, men på identisk hoj med vanlig sadel sitter jag inte lika bra.

På original R6:a från -06 satt jag riktigt illa, på CBR600 från 06 helt okej och på en ZX6R (lillninja) från -06 är jag hemma från första sekunden.

Så det handlar bara om att testa hojar tills du blir kär. Att välja hoj är som att dejta. Om du nöjer dig med att gå hem med den första som du stöter på så kommer du kanske att få några fina stunder, men bli lite frustrerad över att den inte tillfredställer dig helt.
 

Vonkan20

Vonkan
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Ultuna
Hoj
R6 -99 New edition coming soon
Tack allihop för era tips, uppskattas verkligen!!
Jag kommer nog att gå på "klämma och känna" teorin helt enkelt :)
Vi får la se vad det blir ;)

Tack så mycket
// Vonkan
 

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Växjö
Hoj
vtr1000f
Det finns egentligen bara en sak som kan tas i beaktan och det är vilken färg du vill ha på hojen.
Vad gäller prestandaskillnader mellan hojarna är den hårfin vilket gör det viktigare att tänka på vad man äter till frukost för hur fort det skall gå.
Sittställning och förarmiljö är en smaksak.
Båda är bra hojar.

:fakta

Förstår mig inte på folk som på allvar kan säga att den ena är överlägsen den andra - objektivt sett. :näsblod
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
jag säger bara 03-09 r6 all the way

99-02 ej så snygga :/ no offense till dem som kör dem, men kollar man snygghet så e de 03-09 the shit
 
Last edited:

Johanna

Guest
jag kör cbr:en...jag tycker den är as härlig=) den är rätt lätt körd. kolla så du når ner till marken oxå. jag har ju lite problem att nå ner till marken, har tå spetsarna i när jag stannar. men jag är ju bara 1,62.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top