Man behöver inte ha tummen mitt i handen (som jag) för att bli vansinnig av att bromsoket trillar ur sin klack när man byter bakhjul. Dessutom tar det onödigt lång tid att fippla med oket när man snabbt vill byta mellan slicks och regndäck på banan.
Som jag förstår finns några olika lösningar. På Ninjor t ex går det att fästa oket med gummiband men det funkar inte på R1/R6. Vad finns för billiga alternativ?
Helt enkelt sätta i hjulaxeln från höger till vänster istället så oket vilar på axeln under hjulbytet?
Köpa Graves Holding Tool Kit på Ebay för 38 USD?
Att handla Fast Frank Captive Rear Caliper Bracket för 135 USD eller någon hemmameckad endurance race lösning lockar inte...
Tips hur ni gjort eller skulle göra mottages tacksamt.
Som jag förstår finns några olika lösningar. På Ninjor t ex går det att fästa oket med gummiband men det funkar inte på R1/R6. Vad finns för billiga alternativ?
Helt enkelt sätta i hjulaxeln från höger till vänster istället så oket vilar på axeln under hjulbytet?
Köpa Graves Holding Tool Kit på Ebay för 38 USD?
Att handla Fast Frank Captive Rear Caliper Bracket för 135 USD eller någon hemmameckad endurance race lösning lockar inte...
Tips hur ni gjort eller skulle göra mottages tacksamt.