R6 Temp...

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Allting tyder på att det var kylarslangarna som var skarvade eller luft i systemet. Ska åtgärda detta så fort jag kan dock ingen träning för mig på tisdag. Btw så hade jag ingen termostat i :tungan

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Nånting är fel! Efter att ha bytt alla slangar som var skarvade på alla möjliga vis och luftat 5~6ggr. Så tänkte jag mig att varmköra lite innan färd visst 60... 70... 80... fan jag stänger av här å kränger på mig skinnstället. Drar iväg 90... Börjar gasa lite så man får lite fläktande vindar, gasar rätt friskt ...111gr! Stannar låter kyla. Drar iväg igen 111gr! Verkar som ju mer jag gasar desto varmare blir den (självklart) men tempen sjunker nästan direkt på varvtalet.

Ska kolla in vattenpumpen lite men sen vetifan vad jag skall göra? Vart lämnar man in en banhoj för inspektion och inte till allt för hög timersättning? Ingen här på forumet som vill ta på sig detta?

Det enda jag vet kan ha orsakat detta var att den frös för mig i vintras å jag upptäckte aldrig detta, så provstartade.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
MostWanted skrev:
2105419

Det enda jag vet kan ha orsakat detta var att den frös för mig i vintras å jag upptäckte aldrig detta, så provstartade.

Om det var is i pumphuset lär inte den pumpen vara så vacker, skruvat isär och kollat???

björn

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kolla om vattnet cirkulerar genom att starta hojen utan kylarn stängd. gasa, så ska det börja virvla lite... då vattenpumpen drar runt vatten beroende på hur mycket gas du ger.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
MostWanted skrev:
2105476 Sitter vattenpumpen direkt på drivaxeln? isåfall fungerar den inte! tog bort vattenpumpskåpan och provstartade drog bara runt med startmotorn å den rörde sig inte iaf... ful var den med. :3freak
namnls_copy2.jpg

Vad är nästa moment? Antagligen har den gått av där den är fäst om jag rycker bort "pumpen" kommer oljan ut då också?.
Peppe tror att vattenpumpsaxeln har gått av, bara köpa ny pump :pannkyss

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
norpar troden lite bara...HUR luftar man....? behövs det på 03?

ja har (hade) inga problem med min temp men har inte luftat, där av frågan...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MostWanted skrev:
2105476 Sitter vattenpumpen direkt på drivaxeln? isåfall fungerar den inte! tog bort vattenpumpskåpan och provstartade drog bara runt med startmotorn å den rörde sig inte iaf... ful var den med. :3freak

Vad är nästa moment? Antagligen har den gått av där den är fäst om jag rycker bort "pumpen" kommer oljan ut då också?.
Tror du har hittat problemet...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Står det verkligen inte mer än tabellen i bilden, de hänvisar ju till ett annat stycke? Har du provat att bara dra ut den försiktigt, axeln verkar ju ha ett spår som förmodligen glider över motsvarigheten längre in.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Dåligt beskrivet måste jag säga men jag tror fortfarande att impellern bara ska dras rakt ut. Hoppas någon som gjort detta kan bekräfta för om det är rostigt kan det kännas fel att dra när det kärvar.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Lånar tråden lite:

Min temp ligger runt 80 grader när jag kör lite mer inspirerat efter någon fin landsväg. Men säg att jag ligger i 70km /h och ökar snabbt till ex. 150km/h. Då sjunker temperaturen enligt temp.mätaren med kanske 30 grader. Sen om jag ligger på 150 km/h ett par sec så kommer tempen upp i vad den verkligen är igen..

Vad orsakar att temp.mätaren hoppar så fruktansvärt?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...