R6 Vs GsxR-750

Eyub

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ducati 748S Ducati Corse Edition
Haloj..

ska köpa sporthoj till våren nu som kommer :banana
och behöver era omdömmen om R6an och GsxR 750 :va
Vad har ni för egna erfarenheter?, specificationer? väghållning? försäkrings kostnader m.m.
Snälla, endas seriösa svar....

MVH

Eyub 71#

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
Eyub skrev:
Haloj..

Vad har ni för egna erfarenheter?, specificationer? väghållning? försäkrings kostnader m.m.

MVH

Eyub 71#
köp den som är bäst pris på o som DU gillar bäst.bra cyklar bägge två :tummenupp

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
GsxR 1000 k9
Suzuki ride the winds of change

Eyub skrev:
Haloj..

MVH

Eyub 71#
Körde Gsxr 750 -02 innan den har mer eller mindre samma chassi som gsxr 1000 dock något sämre bromsar men inte mycket.. väldigt lätt körd. betala 15 000:- hel/hel dock i lilla skåne.. känner en med en r6 han betalar nog typ 10 000:- hel/hel.. men r6 är sjukt slö du kommer nog tröttna på r6an på vanliga vägar...
Hade kört på Gixxern :yoparty

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Gurra Gixxer skrev:
Körde Gsxr 750 -02 innan den har mer eller mindre samma chassi som gsxr 1000 dock något sämre bromsar men inte mycket.. väldigt lätt körd. betala 15 000:- hel/hel dock i lilla skåne.. känner en med en r6 han betalar nog typ 10 000:- hel/hel.. men r6 är sjukt slö du kommer nog tröttna på r6an på vanliga vägar...
Hade kört på Gixxern :yoparty

Sjukt slö ? inte jämnfört med andra 600cc, men ska man jämnföra den med Hojar i helt andra klasser som 750/1000 så kanske den tappar ett par meter på en raka

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
spinnanders skrev:
Är vi inte lite utanför ämnet nu!!!!
Pojken ville ju ha hjälp

Hävda att en R6:a är "sjukt slö" tycker jag är väldigt långt ifrån sanningen iallafall.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag tror han menar att det krävs för mycket varv för att få nån ork. Eller har jag fel?

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jag har denna säsongen ägt båda hojarna. En R6:a -01 och en GSX-R 750 -02:a. R6:an och gixxern skillde för mig 1 (en) krona i pris per månad i försäkring... :confused: . Effektmässigt skiljer det lite och det som framför allt märks är att de sista 150 kubiken ger en bättre körbarhet då gixxern drar lite bättre från lägre varv. Gixxerns växellåda är helt underbar, som att skära smör med varm kniv när man jobbar sig genom växlarna. R6:an klonkade lite mera, dock inte så det stör. Gixxer väger ungefär identiskt som R6:an men den (gixxern) är bredare att sitta på, R6:an känns mindre och smidigare tack vare detta. På gixxern är det ett plus om det finns en hugger eftermonterad då detta inte finns original med problemet att det då skvätter rätt mycket skit upp omkring bakfjädringen när man kör.

Mitt råd till dig är att provköra bägge hojarna och skaffa dig en uppfattning då jag personligen inte kan motivera den ena före den andra. Lycka till med framtida höjköp och kör lugnt...... :tummenupp

Sebbe85

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Ktm 990 Superduke
R6=Slö

Dom är sjukt slö inget vrid överhuvudtaget känns ju som att sitta på en moped... men för en som inte kört ngt annat upplevs dom nog som jävligt snabb- dock så blir ju allt man kör efter en stund slött... tom k5an känns slö nu :huvet åter till ämnet

R6an är mycket mera lättstyrd än gsx-r känns mkt lättare i svängarna osv
tycker att gsx är mer byggt för att gå rakt fram dvs lättare å köra fortare med
har du inte kollat något på honda cbr 600 rr?, den är riktigt schysst.....

Bifogat

• DSC00417.JPG
    DSC00417.JPG
    87.6 KB · Visningar: 56
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Att skriva att r6an är slö är ju lite missvisande, lika bra att skriva att 600cc hojar är slöa då. R6an är ju inte slö när den jämförs med hojar med samma kubik. Jag hade en gsxr750 -00 som gathoj innan och den är ju självklart piggare rakt fram eftersom den har mer effekt. På våra svenska banor är det dock inget tvivel R6!!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...