R6 vs GSXR600

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
R6an har också en lite mer varvvillig motor, dvs man måste ligga på höga varv för att det ska hända nåt
Att man måste ligga på höga varv betyder inte att den är varvvillig, det betyder att den har kasst mellanregister :fakta Varvvillig är att motorn svarar snabbt på gas och ökar i varv fort, dvs bla låg rörlig massa i motorn.

varför jag tar upp det är för att "alla" säger att insprut Alltid ger mer Hk än fugge, men så verkar det inte vara i de här fallet.. bara de jag spekulerar i.
Har inte topfuel-hojarna fuggar? :va 800hk, få insprutningshojar som har det :skrämd

Last edited:

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Hoztic skrev:
Att man måste ligga på höga varv betyder inte att den är varvvillig, det betyder att den har kasst mellanregister Varvvillig är att motorn svarar snabbt på gas och ökar i varv fort, dvs bla låg rörlig massa i motorn.

Jaja, men då är den både varvvillig och har kasst mellanregister isf :pannkyss

Men kasst mellanregister ska det va på 600or. Det är liksom det som är charmen :tummenupp

Kenjiro

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
00 Suzuki gsxr 750
Vad kostar det att göra en ventiljustering hos aukhtoriserad verktad ca. nån som vet?

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Jag skulle ju åka och titta på den här istället http://www.blocket.se/vi/15526662.htm?ca=5_s

ser ju väldigt fin ut.

Dock är jag lite allergisk mot import osv och sen vill jag ha en liten och lätt hoj då jag själv är 174cm, och amatör som inte kör speciellt hårt.
Kör hellre med huvudet än gasrullen då jag har en dotter på 1,5 år som säkert vill ha sin pappa kvar:pannkyss

slänger upp lite bilder på hojen om det blir affär.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
en zx7r väger in på ca 210 kg.... En R6 på 162 kg om jag minns rätt.... Jävligt smidig hoj som nog skulle passa till lilla dig alle! -03:an förr 55k är inte fel.....

Linkan_85

Guest
Hmmm Shit vad dyrra hojar ni kollar på!!!
Jag köpte min r6a-05 för 60 tusen o då ingick slippon mm.
Ska du köpa en 02-03 bör du inte ge mer än 50 tusen.
Sen så är r6an betydligt mycket skönare i kurvona och följsamare....

Lycka till

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hmmm Shit vad dyrra hojar ni kollar på!!!
Jag köpte min r6a-05 för 60 tusen o då ingick slippon mm.
Ska du köpa en 02-03 bör du inte ge mer än 50 tusen.
Sen så är r6an betydligt mycket skönare i kurvona och följsamare....

Lycka till

Ibland har man tur, köpte du på vintern?

Den billigaste R6 05 ligger på 72k... just nu

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
ser ju väldigt fin ut.

Dock är jag lite allergisk mot import osv och sen vill jag ha en liten och lätt hoj då jag själv är 174cm, och amatör som inte kör speciellt hårt.
Kör hellre med huvudet än gasrullen då jag har en dotter på 1,5 år som säkert vill ha sin pappa kvar:pannkyss

slänger upp lite bilder på hojen om det blir affär.

Legat ute en månad till det priset, konstigt att den inte blir såld...?

Felcitat, menar GSXR 750:an för 60k.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Insprut på Gixxern kom -97 om jag kommer ihåg rätt, iaf var det så på GSX-R 750!
Ap ap fel fel fel! :mad:

-98 På 750in!

Att jämnföra en R6 oavsett årsmodell och en kawa 7:a är som natt och dag, kawan är precis som du säger stor tung och klumpig. R6:an är lätt, smidig och har bra effekt :)

Jag har kört både R6 av olika årsmodeller och gixxer (ägt en 600) och enligt mig så kändes gixxern betydligt slöare, klumpigare. Den var sämre på alla punkter utom 1 och de var när de gällde att hålla undan fartvinden. Men det fixar enkelt ett dubbel bubbel kåpglas.

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Nu har vi hämtat sukkan :)

645 mil, full servicebok, 2 ägare, svensksåld. Uttagen 0404

Kunde dock inte provköra då det var 1dm snö där den hämtades, kom hem kl 2 inatt, upp kl 06.30 och jobba.

Enda skavanken på den är framskärmen då dom kört iväg med skivbromslåset kvar. Annars fanns INTE EN ENDA repa :D

ställer nog på i slutet av månaden, kanske tidigare om det är fint väder.

Tack för alla råd/tips, och den känns MYCKET lättare än zx7r.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nu har vi hämtat sukkan :)
Grattis till en himla fin hoj. Du hade säkert blivit lika nöjd med en R6 men hojen du valt är verkligt bra. Jag körde en i två år och har nästan bara gott att säga om dem. Det enda negativa är att jag, och jag är inte ensam här, upplevde att fotpinnarna sitter för långt fram på dem. Det är dock enkelt löst med... Hmmm, vad heter de, de där plattorna som flyttar tillbaka pinarna? LSL tillverkar dem. Kostar strax udner tusenlappen nya.

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Grattis till en himla fin hoj. Du hade säkert blivit lika nöjd med en R6 men hojen du valt är verkligt bra. Jag körde en i två år och har nästan bara gott att säga om dem. Det enda negativa är att jag, och jag är inte ensam här, upplevde att fotpinnarna sitter för långt fram på dem. Det är dock enkelt löst med... Hmmm, vad heter de, de där plattorna som flyttar tillbaka pinarna? LSL tillverkar dem. Kostar strax udner tusenlappen nya.

Tack, kommer inte köra varken bana eller stunta så tror inte ens jag skulle märka skillnaden mellan hojarna. Gillar utseendet på R6 också.
är iallafall väldigt nöjd och hojen stämde in på alla krav jag hade :)

Softishman: ZX7R väger 4 gånger mer än mej så jag tror också en 600 blir lagom .:D

Vill bara ut och åka nu!

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
Grattis grabben:tummenupp Har du kollat upp försäkringspremierna än? Jag är också lite halvsugen att byta upp mig till något nyare. Men som sagt det är dom där satans försäkringarna som kostar för mycket.

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Vet inte riktigt hur man gör när man lägger upp bilder här. Är ju helt original så inte så mkt gjort ännu :)

Står just nu i vardagsrummet och glänser ;) skulle dock behöva tvättas lite efter hemfärden. Tur man har 500 meter till jobbet(jobbar som bilrekondare):D :D :D

Tänkte ta ut den i helgen och åka en sväng på gatan å se hur den går. Har inte ens startat den sen vi hämta den.

Ska försöka få in bilder under kvällen.

Nu öppnades första ölen och SM-finalen på tv väntar! :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping