torsten_89
Ny medlem
Hej, hur står sig zx-6r mot tex en r6? zx-6r är ju något billigare än en r6a!
Vad är tex för respektive nackdelar med vardera hojj?
Vad är tex för respektive nackdelar med vardera hojj?
vilken årsmodell gäller det??
snackar vi tex -01 så äger ninjan. vann samtliga tester i 600-klassen de året. bromsarna är outstanding!!!
Efter 01- så har du 636-motorn i ninja, om du inte köepr rr.
dålig erfarenhet av R6 tyvärr, men är den inte lite väl skrikig??
snackar vi tex -01 så äger ninjan. vann samtliga tester i 600-klassen de året.
Spelar ingen roll vem som vann testerna, de flesta som kör dessa hojar är ändå mediokra förare totalt sett, som inte kan utnyttja dem fullt ut som proffsen i dessa tester.
Det beror på vad du ska ha hojen till. Du får nog speca årsmodell. R6an är ganska lik oavsett årsmodell men ZX6an bytte karaktär ordentligt några gånger mellan 98-07. Båda hojarna är naturligtvis väldigt bra. Ninjan innan -03 är inte lika vass som R6an på bana men å andra sidan en lite bekvämare gathoj.
// En som har kört båda ganska mycket
Nu talar du inte riktigt sanning.
Slog igår i en bike tidning från -01 och där vann Gixxer 600:an
säg så här, de är ju inga proff som rör sig på forumet så köp den du gillar
vill minnas att Cralle vann Veidec/Synsam med just en sådan 2003.
Innan 03 så är R6 mer extrem, bättre för bana och snabbare på krokig väg, men zx6 är mer komfortinriktad, inte lika kompromisslös.
Från och med 03 är zx6an betydligt mer rejsig och det är mer av dött lopp, dock även sämre komfort om du ska långpendla. En "vanlig" zx6a har iom 636motorn (åtminstone modell från 03) ett litet effekt/vridövertag pga större slagvolym, en zx6rr saknar detta övertag och låg väl någon kuse back jämfört med R6an men hade i gengäld slirkoppling (inte helt hundra vilket år den fick det dock, om det var redan 03 eller när modellen fick en genomgång 05). R6an är betydligt vanligare i t.ex. rookie600 vilket gör det lättare att hitta beg-delar till, men zx6an 03-04 var konkurrenskraftig på bana, vill minnas att Cralle vann Veidec/Synsam med just en sådan 2003.
Men zx-6r är ju något billigare
I Bike nummer 5/99 testar de CBR600F, ZX-6R, GSX-R och R6
"Kawasaki är det förnuftiga valet för ren touring. Den har behaglig körställning med ganska lågt placerade fotpinnar, en stark och flexibel motor och fjädring med en god komfort och väghållning"
"Yamahan vinner en klockren knockoutseger på bana. Det mest snabbstyrda chassit, de säkra bromsarna, den skrikande vrålstarka motorn och den lysande fjädringen gör hojen till en kompromisslös värsting jämfört med de andra"
Om det nu är de lite äldre varianterna du är ute efter..
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |