R6, zx6r eller gsxr??? vad ska man välja??

Nero_jkpg

större,snyggare,starkare. .MC:n alltså :)
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
GSX-R 750
Tycker absolut du ska köpe en GSX-R eller R6:A anser att kawan är det sämsta valet..Med risk för att bli hatad av några här på sidan :yoparty
 

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Även om R6:an är trängre "upptill" så har väl Suzukin en ändå en elakare benvinkel.

Egentligen borde fler välja cykel efter vilken de sitter bäst på inte vilken kompisarna tycker är fräckast.

Gix skrev:
Angående sittställningen på olika hojar kan även jag hålla med om att man sitter mkt lutat på gixxern å att man får sjuka handleder i stan... och? :va Ingen av dessa hojar e väl ngr touringhojar, alla har sina brister enligt den som kör! :fakta

Å föresten, men vem fan vänjer inte sig vid det man har? :confused:

Vad gäller R6:eek:r tycker jag dom e lite små (om man som jag e typ 90kg å 1,90m). Vad jag upplevde med R6:an var att jag klämde händerna mellan tanken å styret om jag skulle svänga kraftig i sakta fart inne i stan t.ex... (sällan, men iaf) Å jag tyckte jag satt åt helvete upprätt eftersom jag vant mig vid Gixxern... (doh) :arsele

Ninjan sitter man jävligt lågt på å framkåpan försvinner under synhöjd (tyckte jag) (tilläggas bör att en jag provat var lite sänkt). För övrigt sitter man även på den upprätt om man jämför med Gixxern, så samma sak här... jag trivs bäst på min egen Gixxer... (för tillfället) :tummenupp

Honda CBR 900 (-98) t.ex. så har smalt styre å bra växellåda, men de e ju fan i mig omöjligt å köra inne i stan utan styrdämpare... tyckte jag, eftersom jag, IGEN, har vant mig vid Gixxern som har en sån! (vet att man kan bulta en sån på vilken hoj som helst men så var inte fallet här) Visst var det skoj med 150 kubik till, men nog fan sitter jag bättre på Gixxern, eftersom: ....någon som börjat se mönstret? ...jag är van med den!

Men, vem är jag att kritisera dessa hojar? Jo, jag är den som vant mig vid min egen å tycker den känns bra... :banana

Så, köp det du vill ha! Inte fan tänker du sen när du har den (gixxern,Ninjan,R6:an) å ska ut å köra, att: jävlar va jag sitter obekvämt å borde ha köpt en blahablaha ist.! :kocko <-missuppfatta ej!

Bara lite tankar kring detta :notme
 

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Ort
uddevalla
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
min egentliga fråga var mer, vilken som kvalitetsmässigt var bäst, alltså saker som växellåda, topp, motorras, sådana saker, vad som håller i längden, nån som har renoverat sin cykel mer än vanligt osv.. själv så är man inte mer än 170 lång så r6 kanske e ett bra val för mig :eek:)
 

WP

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma så klart
Hoj
Kanske en BMW
Gerts i Ägelholm har en Kawasaki ZX 6R 03 för 79 900:-, helt ny sport hoj för 80 papp...:)
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
hajen5 skrev:
Även om R6:an är trängre "upptill" så har väl Suzukin en ändå en elakare benvinkel.

Egentligen borde fler välja cykel efter vilken de sitter bäst på inte vilken kompisarna tycker är fräckast.

De e precis de ja menar! Börjar bli så less på alla som frågar:

edit: Nikke> menar inte ditt inlägg nu!

- tycker du denhär e bra?
- tycker ni dehär skulle bli snyggt?
-Hur skulle ni göra dehär om ni fick välja osv.?

man ska väl för helvete välja de man själv vill ha!
Å de gäller inom alla områden... köp den hoj man vill ha, styla den som man själv vill, stöt på tjejen du själv tycker om, drick den öl du tycker e god, men sitt inte ner å pissa om du e kille, för de tycker inte jag om! :hihi :lol
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
:D :D :D

Det vart ett apflabb... fasiken, jag som trodde jag var ensam om att bry mig om att stava...

EBS skrev:
Formulet-bilar. :va Du vill inte beskriva hur en sån ser ut. Har sett FORMEL ETT-bilar. Men Formulet-bilar va nått nytt.
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Jag köpte min Zx6:a -98 för 45k, nytt fram/bak däck, slipon & full servicebok & den har gått runt 2500mil. Det känns jävligt bra just nu, men vem vet kanske man tröttnar efter ett tag & köper nått större?. tycker du ska köpa den hojen som du sitter bäst på, :tummenupp
 

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
jag är inte säker såg den för ca. 2 månader sen då jag leta hoj, fanns på blocket. Kolla upp å den va inte kvar. Men leta lite på blocket så kan du hitta fina. Tror att detta klippet dock vart e borta.
 

Arcon

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2003
Ort
En liten by någonstand i västra Skåne
Hoj
Always
En skitfin ZX 636 R -03

nikke skrev:
jag hade väl mest tänkt varva ur den på landsväg :eek:)


Billigt hoj!!
nya zx6r e ruggigt läcker, men 99999:- e lite väl mkt stålar tyvärr...
vågar man köpa en 98 års ninja, från tyskland utan servicebok, dock endast 1 ägare (dokumenterat) 2400 mil...priset landar på ca 44000, inkl service o nytt framdäck som behövs..smått dyrt kanske??


Jag har en polare som ska sälja en skitfin KAWASAKI ZX 636 - 2003
som rullat ca 300 mil för 75000 kr.
Och då ingår ensits kutsen.
Nypris för allt var nog ca 102 000 kr
Den är svart och i mycket bra skick.
Den vassaste orginal 600: jag kört nån gång!! (Nåja nästan 600cc) :)
Är du intressserad eller nån annan så PM a mig för tele nummer

Själv så är jag supernöjd med min R6.....
/Arcon
 

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Ort
uddevalla
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
man får tacka för alla svar, det blev till slut, en geting gul honda cbr 600f 99, sv såld, 2 tid ägare, 2500 mil, fullservad, med massa tillbehör, som ny ser den ut, för 44 papp. känns som den affär jag var ute efter.
nu e det bara en evighet innan man kan plocka ut den o varva :(

om det är nån som sitter o värmer på typ mini blinkers o andra styling o bra o ha saker så hör av er....mvh Niklas
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top