Race med trafikpolisen

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Tog typ två minuter att ta hem den, men det var det värt! :tungan

Tyckte du var bra mesig först när du drog bilen, men sen vart det kul igen! :tummenupp

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
R1Monstret skrev:
2535823 Oooohhhh, Lilla Nyköping får lite uppmärksamhet i den stora världen.. :yoparty

Nyköpingspolisen har väl ett rykte om sig att vara extra duktiga på att sätta dit fartsyndare?! Kul att dom fick bita i det sura för en gångs skull :tummenupp

Inte för att jag tror att poliserna i filmen ligger sömnlösa på nätterna över detta men nånstans känns det ändå lite bra. Nyköpings trafiksheriff behövde liksom komma ner på jorden igen. Inte för att vi inte ska ha trafikövervakning men för att denne sheriffs statistik kommer från nitiska fartkontroller av Sveriges bästa motorväg. Hur som helst lär händelsen ha spretat som en oljerigg på ett spegelblankt Kattegatt i hans för övrigt välpolerade statistik. :hihi

/O

Last edited:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
*DanTheMan* skrev:
2536146 Jag tycker det e rent förjävligt att man kör så där på allmän väg :mad:
Tänk på oss som kör laglydigt.Vi ska inte behöva få en massa skit för att andra kör som idioter.
Jag visste att du innerst inne verkligen vill vara präktig och tillhöra oss moraltanter:tummenupp

Skönt att få uppleva dagen då legenden DTM snubblade ut ur garderoben:D

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Fahrer skrev:
2534991 "Farligt nära", måste vara dagens skämt :hihi

Tror knappast att killen som körde hojen "blåste förbi över 200", snarare fes förbi i 140. :hojsmilie

Vet med säkerhet att jag och många andra hade agerat på samma vis som killen i filmen med tanke på att man blir utan lapp + 4000kr fattigare om man stannar.

Tacka det nya bötessystemet för det... :huvet

det går bra mycket snabbare än 140. det ser alltid långsamt ut när man filmar körning på motorväg. 200 ser ut som 100.

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Fireblade 929
Wtf

Kan inte spela upp filmen! Saknas nån "codec" i Media Player. Vad behöver jag göra för att fixa detta. någon?

Nu funkar ljudet men fortfarande ingen bild!! :mad: :va

Last edited:

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Wheels skrev:
2536470 Kan inte spela upp filmen! Saknas nån "codec" i Media Player. Vad behöver jag göra för att fixa detta. någon?

Nu funkar ljudet men fortfarande ingen bild!! :mad: :va

Här har du!

http://www.videolan.org/

edit: Underbar film! :yoparty

Last edited:

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Farbrorblå på mc hade nog inte så mycket koll på läget... ,skulle gärna vilja se hans min :hihi

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Socialstyrelsen,plommonverket,krisberedskapsverket och psykologiskt försvar måste ju vara inblandade i massmedia.

Massmedia måste alltid skriva att polisen hade full kontroll över läget...

Inte konstigt att folk roar sig med polisen när dom har så sprättig och överlägsen attityd....haha - jaja allt har sitt pris - ibland får dom äta upp de.

Helskön video.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu försvarar jag inte fortkörningen men hotade polisen tidningen med nåt då de var tvungna att skriva: "var farligt nära att åka fast för fortkörning" :rofl :lol :rofl

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Hade vatt kul å se vad som hade hänt om polisen hade fått ratta en R1 eller liknande istället..

Nåja, lite fRecKt tyckte jag att det var iaf. :)

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Kul att ni tycker filmen var lite kul iaf. jag tycker givetvis den är ett skoj minne från säsongen :1pajas
vikto000 skrev:
2534818 Ahh då är det dig som jag brukar vinka åt :) fin hoj, med fin ljud :tummenupp

(jag som brukade åka den svarta suzukin med goretex-ställ)
när jag tänker efter så kanske du borde lacka om hojen, finns ju bara en som ser ut som din i nyköpingstrakterna och det är din. :näsblod

//Stenberg
Jag bor inte i Nkp så det är nog inte mig du brukar vinka på:hej

t-quick skrev:
2534792 fan vad hett men har inte mcsnutarna mer att sätta emot? är dom inte snabbare än så så tänker jag aldrig stanna :p vilka var hojarna? gixxer 1000 03-04?
årsmodell -02

-PLM- skrev:
2534554 Härlig rulle. Råkade du bara ha kamerorna på eller var det medvetet? Iskallt i vilket fall! :tummenupp
Kameran har varit monterad periodvis, oftast för att filma race med en kompis och så har den fått sitta till nästa tvättning ifall något spontanrace skulle dyka upp.

Fist Woman

Guest
och jag som försökte lära dig att köra försiktigt när vi övningskörde för typ bara ett år sedan.
Somliga utvecklas snabbt.

Jag vet att Ove (som körde polismotorcykeln) hann se ditt regnr...

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Fist Woman skrev:
2537497 och jag som försökte lära dig att köra försiktigt när vi övningskörde för typ bara ett år sedan.
Somliga utvecklas snabbt.

Jag vet att Ove (som körde polismotorcykeln) hann se ditt regnr...

Shit happens - vissa gillar Liseberg och Grönalund - vissa anser att en sur gubbe på en bmw eller volvo är kul.

Jag tillhör dom som gillar en riktigt varmkörd volvo med blåljus ståendes i en korsning.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Har läst igenom tråden men vad jag såg har ingen frågat vad låten heter...
Så.... Vad heter låten?

I övrigt en riktigt bra film!

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
NSR_Martin skrev:
2538784 Har läst igenom tråden men vad jag såg har ingen frågat vad låten heter...
Så.... Vad heter låten?

I övrigt en riktigt bra film!
Att ingen har frågat kanske är för det redan står på minst två ställen till i tråden vad låten heter. ;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln