Race Vurpor????

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Jag blev så jävla förbannad på en gammal polare (bilåkare) som jag skulle åka å se på Veidec med.

Han hade redan bestämt vilken kurva vi skulle stå i för där är det mest action sa han.

Jag sa, vadå action.

Jo sa han alla de allvarliga krascherna är alltid där å det är ju det häftigaste att se, annars är det ju inte så kul med racing.

Han fick åka själv kan jag säga. :mad:

Dryftade detta med några andra polare å till min förskräckelse så delar dom hans i mina ögon sjuka åsikt.

Är folk så jävla dumma i huvet tills dom ligger där själva???

/M

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Japp, folk är så korkade ibland.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ja jag är rädd att detta är den allmäna och bredaste uppfattningen av vad som är behållning med motorsport. :3freak
Tittade mkt på rally förr i tiden, alltid när man hade ngn mindre insatt med sig så kom kommentarer som : Det här var värdelöst, inte en enda krash!
Jag för min del tycker det är mer spännande att kolla svåra partier längs banan/sträckan, bara för att se hur bra olika förare klarar svårigheter.
Visst har jag sett en hel del spektakulära rallyvurpor, men inte är det därför jag går ut i skogen :kocko
Vad det gäller motorcykelsport, har jag INGEN behållning av krasherna.
Det gör ju så jävla ont :(
Nej för mig är det behållning att se en riktigt duktig förare ta sig i mål på en bra tid efter att ha kört ett snyggt och "fair" race.
//Tobbe

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Dom jävlarna tänker aldrig på vad som händer efter vurpan.

Antingen personskador som såklart är värst.

Eller att personen som kör kanske mer eller mindre får ställa in resterande säsong då han inte har råd att reparera hojen.

En krasch får alltid tråkiga konsekvenser oavsett vad som händer.

Men det tänker inte "svensson" på :mad:

/M

tobbeviking skrev:
Ja jag är rädd att detta är den allmäna och bredaste uppfattningen av vad som är behållning med motorsport. :3freak
Tittade mkt på rally förr i tiden, alltid när man hade ngn mindre insatt med sig så kom kommentarer som : Det här var värdelöst, inte en enda krash!
Jag för min del tycker det är mer spännande att kolla svåra partier längs banan/sträckan, bara för att se hur bra olika förare klarar svårigheter.
Visst har jag sett en hel del spektakulära rallyvurpor, men inte är det därför jag går ut i skogen :kocko
Vad det gäller motorcykelsport, har jag INGEN behållning av krasherna.
Det gör ju så jävla ont :(
Nej för mig är det behållning att se en riktigt duktig förare ta sig i mål på en bra tid efter att ha kört ett snyggt och "fair" race.
//Tobbe

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Vurpor i all ära, så länge föraren klarar sig! Men nog är det ett riktigt bra race man vill se. Med fighter ända in på mållinjen och skiftande av platser om vartannat!! DET är vad jag finner nöjsamt med RR.

Tyvärr, förekommer det ju ibland rena rama utklassningarna på banorna i Sverige, a la Michael Schomaker i F1, och hur kul är det då??? Det enda som gäller då är att försöka leta reda på en liten klunga som kämpar för allt vad tygen håller för en 3:e eller 4:e plats eller något liknande. Det är ju ombromsningar eller omkörningar i spår som ingen trodde var möjligt jag vill se!

Att folk vurpar är dock inget man kan göra något åt. Och självklart dras vissa människor till sporten, som publik dock, endast av det skälet. Men so what! Så länge de betalar fullt entrépris så sporten får in lite pengar (för att hålla nere arrangörernas omkostnader vilket i sin tur kommer förarna tillgodo i form av lägre startavgifter, så bryr jag mig inte!

// Niklas

Tollbert

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ1N
Mike the bike skrev:
Jag blev så jävla förbannad på en gammal polare (bilåkare) som jag skulle åka å se på Veidec med.

Han hade redan bestämt vilken kurva vi skulle stå i för där är det mest action sa han.

Jag sa, vadå action.

Jo sa han alla de allvarliga krascherna är alltid där å det är ju det häftigaste att se, annars är det ju inte så kul med racing.

Han fick åka själv kan jag säga. :mad:

Dryftade detta med några andra polare å till min förskräckelse så delar dom hans i mina ögon sjuka åsikt.

Är folk så jävla dumma i huvet tills dom ligger där själva???

/M

Här kan du läsa vad folk tycker! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51411

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Givetvis står man ju helst där det är spektakulärt dvs där det finns någon form av svårighet, inbromsning eller kurvkombination. Det är ju där det är kul att se hur förarna klarar av den svårigheten och det är ju där det blir dramatiska händelser såsom omkörningar och tyvärr också vurpor.
Däremot så vill man ju inte se vurpor men det är ju där de inträffar.
Hur kul är det att stå mitt på en lång raka och kolla på bilar eller mc som drar förbi så fort att man knappt hinner se vem det är?

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
That´s the thrill of the game!!

Varför tror du att det är så många fler som tittar på tex störtlopp än slalom. Varför är det så ihvt mycket folk som kollar på F1 det är ju dötråkigt! Ellet tex Indy 500??

JB

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...