Racedäck, Pirelli, var handlar man de idag?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tjao!

Köpte senast 2019 och lyckades bryta nyckelbenet så de blev kvar, 2020 körde jag inget så förra året så hade jag ju däck till de få testkörningarna jag gjorde, idag däremot är det bara två set kvar så nu är ju frågan om det är någon som fortfarande säljer däck här i landet eller om man det bara är web-shopar i EU kvar?

Har dragit några mail till de jag brukade handla delar av men en verkar borttagen och övriga har jag inte fått svar av så ja får väl fråga här.

Pirelli tänkte jag fortsätta med, supercorsa lär det väl bli, eller slick kanske..

Någon?

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Jag blrjade köpa däck på tyska webbshoppar i slutet av 90-talet nångång. ?
MC-däck oftast här:
eller ibland här:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Handlade ju på mynetmoto senast men tänkte försöka gynna svensk handel lite grann så det kanske blir kvar någon här därav frågan.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Handlade ju på mynetmoto senast men tänkte försöka gynna svensk handel lite grann så det kanske blir kvar någon här därav frågan.
Dä är det ju bättre att skänka en tusenlapp till svenska handlaren och köpa däcken från tysken, så får du i alla fall färska däck av senaste modell. ;)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Pirelli tänkte jag fortsätta med, supercorsa lär det väl bli, eller slick kanske.
Finns det någon som helst fördel med mönstrat framför slicks? Om man nu inte kör SS600 förstås...

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Finns det någon som helst fördel med mönstrat framför slicks? Om man nu inte kör SS600 förstås...
Grepp med kalla däck om du inte kör med värmare kalla slicks är :crash spännande.

alternerar du mellan gata/bana och har en uppsättning fälgar är mönstrat trevligt och fungerar i regn -:rockslicks i regn njae :näsblod och det händer ju att det regnar på bandagar också ;)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Grepp med kalla däck om du inte kör med värmare kalla slicks är :crash spännande.

alternerar du mellan gata/bana och har en uppsättning fälgar är mönstrat trevligt och fungerar i regn -:rockslicks i regn njae :näsblod och det händer ju att det regnar på bandagar också ;)
Nej, regnar det på bana duger bara regndäck. Att bara åka runt och va livrädd för Framhjulssläppet är inte kul - även om däcken råkar ha några strimmor till mönster.

Men visst är det skönt att slippa värmare, särskilt med Metzeler/Pirellis snabba uppvärmning.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC