Racedelar är jag ute och cyklar i prisnivå?

"Rask"

Guest
Tror det mer har med årstiden att göra. Sen kanske priset är lite högt, mycket pengar att lägga på en sån "gammal" hoj. Försöker själv sälja Öhlins grejer till K7/K8. Har inte ens fått ett bud, fast det är halva priset på grejerna.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tror det mer har med årstiden att göra. Sen kanske priset är lite högt, mycket pengar att lägga på en sån "gammal" hoj. Försöker själv sälja Öhlins grejer till K7/K8. Har inte ens fått ett bud, fast det är halva priset på grejerna.
Undrar om det beror på att det är vinterdvala i mc-Sverige, eller för att folk verkligen tycker att 07/08'or är för gamla hojar? :va

pjator

We come in peace...
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 -03
Jag lade dock ut annonsen idag så frågar inte för att jag tycker det är dåligt intresse. Och folk som seriöst vill trimma sin hoj borde ju absolut vara intresserad nu och inte när cykeln går.

Jag är dock orolig för att prisnivån är helt off samtidigt som jag inte vill skänka bort grejorna. Man måste väl ändå anse att 45k->12k är en bra rabatt.

men men, någon annan som köpt sånt här begagnat och vad gav ni då?

"Rask"

Guest
Undrar om det beror på att det är vinterdvala i mc-Sverige, eller för att folk verkligen tycker att 07/08'or är för gamla hojar? :va

Tjena

Menade att det nog borde ha mer med årstiden att göra än priset, håller med trådskaparens resonemang att det är nu man borde kitta hojen och inte då säsongen är här.

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Fast om man har en 05'a, vad kostar det då att byra upp sig till en 06'a och få all effekten som en YEC kittad 05'a har och ett modernare chassi på köpet?

pjator

We come in peace...
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 -03
Anders, ett väldigt vettigt argument.

Dock får du inte samma effect i en orginal 06'a som en YEC kittad 05 men ditt resonemang är ändå vettigt.

Sätter ner priset till 8000:-

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...