Racehandskar

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Handskar

Jag kör med avklippta fingervantar, luftar så skönt... :D

Näjmen jag har köpt ett par Arlen Ness diablo tror jag dom heter...

Bifogat

• 66-5502-1.jpg
    66-5502-1.jpg
    7.8 KB · Visningar: 58

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Det brukar skicka ut ett erbjudande om billigt paketpris, tror skinnställ, handskar, ryggskydd och stövlar för strax under 10kkr. Bra prylar. Även om de inte är "stylish" enligt allra senaste startrekmodellen ;)

Bra pris förvisso. Men är det verkligen grejer som lämpar sig för racing. Halvarsson förknippar jag med SMC-organiserade karavaner där man stannar och fikar hela tiden.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Bra pris förvisso. Men är det verkligen grejer som lämpar sig för racing. Halvarsson förknippar jag med SMC-organiserade karavaner där man stannar och fikar hela tiden.

Hehe, nej, det är bra prylar med bra skydd. Som man dessutom kan få måttsytt..

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Jag håller med att Halvarsson har en viss "touring" stämpel. Men dessa tyckte jag såg helt ok ut. Funkar de dessutom dokumenterat bra vid vurpa, har bra passform och bra pris så är det skäl nog för mig att välja dem.

Last edited:

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
oFFkeFF skrev:
Hehe, nej, det är bra prylar med bra skydd. Som man dessutom kan få måttsytt..

Måttsytt är ju kanon!
Själv har jag köpt alpinestar, detta är mitt andra par och jag kan inte påstå att jag är nöjd med dem. På båda mina paren tenderar fingrarna att vrida sig vilket gör att de skaver på fingrarna. Så kolla noga om ni funderar på alpinestar.

/J

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Jag stog också och såg på Rex innan jag bestämde mig för 3Composite. Rex är klart sköna, men verkar nästan lite väl tunna på insidan av handen tyckte jag (stretch). Säkert bra känsla dock. "Passar bra till Supermotard, budhojar eller liknande hårda tag" säger Halvarssons själva om handsken.

Men ivfsh, jag har samma "problem" med storeken. Hade en 8'a hemma (av dom jag köpte) och testade, men efter lite övervägande bytte jag till en 9'a. Jag har nämligen ett par handskar sedan tidigare som är precis lite för små, och det är helt ofantligt irriterande. Jag känner sömmarna mot fingertopparna. Det känns inte så illa när man provar handskarna och har dom på i några minuter, men efter en kvart på hojen sitter du och drar i fingrarna för att slippa dom skavande sömmarna. Man undrar ju också hur mycket Rex verkligen töjer sig, mtp att det är så mycket stretch-material där andra handskar normalt har skinn.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!