Racehouse 13/3 15-18

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Om jag kan vika ihop mig på MM så kommer jag, det har gått tre veckor sedan jag skadade mitt knä, det knakar och knastrar i knäskålen, men jag får testa i köket först om jag klarar av fakirställningen.
 

Kung Otto

Rutinerad förare™ Approved by GSXR1100R
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Öster om Landsvägen
Hoj
En Svart
GSXR1100R skrev:
Om jag kan vika ihop mig på MM så kommer jag, det har gått tre veckor sedan jag skadade mitt knä, det knakar och knastrar i knäskålen, men jag får testa i köket först om jag klarar av fakirställningen.
Klart du kan.Många av dom värsta galningarna kommer inte,e i Spanjoren.
Du har väl nya knäpuckar?
 

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
DM Brutale
GSXR1100R skrev:
Om jag kan vika ihop mig på MM så kommer jag, det har gått tre veckor sedan jag skadade mitt knä, det knakar och knastrar i knäskålen, men jag får testa i köket först om jag klarar av fakirställningen.

Det är klart du klarar det. Dom första varven innan du har fått upp värmen i kroppen kan vara jobbiga sen brukar det inte kännas förens dagen efter :)
Jag ska köra iallafall fast handleden fick sig en törn förra gången.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jaha då har man plågat kroppen ännu en gång, lite lagomt söndagsbakis så vek man ihop den onda kroppen på tortyrinstrumentet, inget flyt alls i körningen t.o.m Kung Otto körde ifrån mig idag.

Hojen vibrerade som en Hilti slagborr och det tog inte många varv innan jag krokade ihop med en annan snubbe, jättevurpa igen och nya fina märken på ställ & hjälm.

Ett par varv senare får jag gashäng och drar upp i däckhögen igen.

Sen hoppade kedjan av ett par gånger och jag mekade mer än jag körde idag, till sist så hittade jag felet, hela motorn satt lös och därav kedjehopp & Hiltikänsla i styret.

Med motorn fastskruvad så funkade allt äntligen men då va jag redan för trött & blåslagen för att kunna lägga bra varvtider.

Kedjan har skurit i ett par länkar och måste bytas, bromsarna suger och kroppen värker, men kul va det trots allt.

:)
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Haha vad du är positiv... :lol Kan det inte varit pga. att motorn satt lös som gasen hängde dig... Om den flyttade sig bakåt har ju gaswiren sträckts kanske... Du gick ju iallafall från träningen!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Meli skrev:
Haha vad du är positiv... :lol Kan det inte varit pga. att motorn satt lös som gasen hängde dig... Om den flyttade sig bakåt har ju gaswiren sträckts kanske... Du gick ju iallafall från träningen!
Frågan är om man kan gå i morgon :gnissla
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kung Otto skrev:
Så länge du kan ligga utan käpp....
och dansa utan rullator......
och tugga potatismosen....
Om två veckor så ska du få smisk igen :tungan
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
oki tråkigt... vem ska stå för vurporna! Henrik är ju iofs ganska bra på det också
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Meli skrev:
oki tråkigt... vem ska stå för vurporna! Henrik är ju iofs ganska bra på det också
Ja det är han, kan man beställa glasfiberöverdel av dig snart, min ser rätt skabbig ut nu och är knäckt både fram & bak.
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
GSXR1100R skrev:
Ja det är han, kan man beställa glasfiberöverdel av dig snart, min ser rätt skabbig ut nu och är knäckt både fram & bak.

Jadå... Jag måste bara låna din kåpa isåfall så jag få en exakt kopia... eller så kan du testa min kåpa och se om den passar. Jag ska gjuta i kolfibber också men det kostar myyycket mer... Det krävs minst 2 kvm kolfiber för 1 cuts och 1 kvm kostar drygt 600 kr plus att epoxy är ganska dyrt också!
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Meli skrev:
Jadå... Jag måste bara låna din kåpa isåfall så jag få en exakt kopia... eller så kan du testa min kåpa och se om den passar. Jag ska gjuta i kolfibber också men det kostar myyycket mer... Det krävs minst 2 kvm kolfiber för 1 cuts och 1 kvm kostar drygt 600 kr plus att epoxy är ganska dyrt också!
Glasfiber räcker för min del :tummenupp
 

Max

Hör inte hemma här
Gick med
3 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
Hej?
Meli skrev:
oki tråkigt... vem ska stå för vurporna! Henrik är ju iofs ganska bra på det också
Jag ska nog komma loss så jag kan komma och vurpa för er nästa helg, så det är ingen fara...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Max skrev:
Jag ska nog komma loss så jag kan komma och vurpa för er nästa helg, så det är ingen fara...
Är din fot hel igen, annars kan du ju fot-a :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top