RACEHOUSE på söndag

Krachkungen 1

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
niente... (för tillfället)
Meli skrev:
lite störigt.. Jag körde på 31,244 och daniel körde på 31,223 :arsele
Och ändå slår ni inte mitt och verkligen inte dannes bantid :banana om ni inte har ändrat banan sen förra året....
PS. kommer snart igen så passa er :tuttar

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Krachkungen 1 skrev:
Och ändå slår ni inte mitt och verkligen inte dannes bantid :banana om ni inte har ändrat banan sen förra året....
PS. kommer snart igen så passa er :tuttar

Hehe jodu.. vi kör på gokartbanan och inte minimotobanan! :tuttar

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
hade jag fått den "ställbara" kopplingen att bita, som den inte vill just nu, så hade det varit ännu en kinamoppe på plats

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Meli skrev:
Jag tror dom flesta ska till landskrona.. inkl Mig

E du inte bakis idag? :lol

Jag har iaf. varit på RH idag och det får räcka för mig (jag fick dock skruva i 2timmar :huvet innan jag kunde köra). Det känns i kroppen även om jag inte gick omkull idag.

6/74 var helt rätt, det var en enorm skillnad mot 6/68. Nu kommer kraften precis när man behöver den.

@P2 hoppas du får rätt på prylarna så ses vi på banan ngn. annan gång.

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
Blir det någon körning i mellan dagarna? Skulle vilja testa några nya förgasar inställningar.

Last edited:

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
det står ju på rascehouse.se att " Måndagen den 26/12, körning mellan 12:00-16:00."

hade min j*vla :huvet "ställbara" koppling viljat börja bitas nån gång, istället för att bara skaka på kedjan lite , så hade jag med kommit.

Fjädrarna är max utskruvade, men ändå vill han integå framåt mer än i max 0,5km/h på maxvarv.
Puckarna(?) lämnar en flottig hinna på inre halvan av kopplingshuset, varje gång jag tar av och tittar. tvättar med bromsrengöring och sätter på igen, nästa gång likadant. hjälp? :va

mullerhawk

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
GRC RR 50cc (SF Tuned)
Ta ett 120 papper och dra av beläggen ordentligt. Ta ner kanterna 45 grader så du inte slår av beläggen det första du gör ifrån backarna. Rengör insidan av trumman ordentligt med en ny trasa med bromsrengöring. Ta ett skjutmått sen och mät så samtliga fjädrar har lika lång väg ut. Det kan vara så att enbart en back får kontakt med trumman och slirar. Verkar dock konstigt att du inte får något drag what so ever.. Men börja med det så skall du se att det går bättre.

Mike

p2 skrev:
det står ju på rascehouse.se att " Måndagen den 26/12, körning mellan 12:00-16:00."

hade min j*vla :huvet "ställbara" koppling viljat börja bitas nån gång, istället för att bara skaka på kedjan lite , så hade jag med kommit.

Fjädrarna är max utskruvade, men ändå vill han integå framåt mer än i max 0,5km/h på maxvarv.
Puckarna(?) lämnar en flottig hinna på inre halvan av kopplingshuset, varje gång jag tar av och tittar. tvättar med bromsrengöring och sätter på igen, nästa gång likadant. hjälp? :va

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
gorde så, och satte min slav på att mjuka upp fjädrarna lite, blev liite bättre, men det är fortf. patetiskt drag i den. hoppas på att det blir bättre när den blivit varmkörd imorgon, annars blir jag sur och hyr en motard.

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
här har ni en som hade hela banan för sig själv idag 26/12, förutom en yz-85a som var där i början. tack tomten :tomten

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
tja! Var hittar man information om när det är körning på RaceHouse? Behöver man något speciellt för att kunna vara med och leka? (förrutom en mini-hoj..) ;)

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Hjälm är obligatoriskt, sen är det rekomenderat att ha skinställ. man skaver av hela köttet även med skinställ..
träning är det 10-14 söndagar, dock tror jag inte det blir något denna söndag

RacerX skrev:
tja! Var hittar man information om när det är körning på RaceHouse? Behöver man något speciellt för att kunna vara med och leka? (förrutom en mini-hoj..) ;)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Någon som är på den 22/1

1. Filip RSR
2. GSXR1100R äntligen en ledig söndag
3.
4.

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
1. Filip RSR
2. GSXR1100R äntligen en ledig söndag
3. Jösse med ny kolv..
4.

KetogaN kommer och fotar..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...