Racelicens??

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Tänkte kolla lite hur det är att ta racelicens nu i slutet av säsongen, om det går att fixa nu... Eller måste jag vänta till i början av nästa år?
Vart går det att hitta info om det?

Om allt går som det ska hade jag tänkt börja köra Rookie 1000 nästa år, ruggigt sugen!!

stridis nr60

if you cant bet them.hit them harder
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
gsxr1000-02-Race,wr 250
ring Lms Linköpings motorklubb.Gå in på roadracing.se så finns tel,nummret där.Hittar du inte så hör av dig du vet vem jag är.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
LMS har hållit tre kurser i år, den senaste kullen blev klara förra tisdagen. Nästa kurs blir i april innan säsongen drar igång.

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
LMS har hållit tre kurser i år, den senaste kullen blev klara förra tisdagen. Nästa kurs blir i april innan säsongen drar igång.

Ok, låter bra det. Lär man väl hinna träna lite bankörning innan det också, med tanke på att jag aldrig kört bana :gnissla

Tack för infot! :tummenupp

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag tog licens på Falkenberg i slutet av oktober förra året - måste gå fler kurser i år kan man tycka.

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Jag tog licens på Falkenberg i slutet av oktober förra året - måste gå fler kurser i år kan man tycka.

Ja, man kan ju tycka det... Har dock inte kollat upp det ännu. Kanske bäst att göra det på en gång! Vore skönt att ha det klart tills sakerna drar igång nästa år...

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Ja, man kan ju tycka det... Har dock inte kollat upp det ännu. Kanske bäst att göra det på en gång! Vore skönt att ha det klart tills sakerna drar igång nästa år...

Va inne å kikade på lms.se nu precis. Sista kursen va 4/9 tyvärr:huvet , så det är kört för i år. Får sikta år nästa år...

:va ...............

Vad ställer du dig frågande till?

Last edited:

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
jag undrade samma sak så det är alltså kört?

Ja, enligt LMS info så var ju sista kursen som sagt 4/9...
Sen om det går att ta licensen på annat sätt vet jag inte. Vet bara vad jag läste på lms.se

Kurserna brukar vara innan träningar och sånt kommer igång så kört är det absolut inte. :tummenupp

Då får man hålla ögon och öron öppna då och vara beredd att boka in sig där och när det finns tid/plats... Hoppas verkligen du har rätt! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...