Fille#54
Ny medlem
Finns det detonationsräknare som separerar delgas och fullgas?
Jo det ska finnas men tror dem är svåra att få tag på, kolla med henrik nordgren han vet om det finns och säkert vart också
Finns det detonationsräknare som separerar delgas och fullgas?
Ska skicka ansökan om Mc-id. Och börja fylla i formuläret. Det gick bra tills jag kom fram till fältet "kompletterande information". Vad skall anges där?
Är det större modifikationer eller skall till exempel detornationsräknaren anges där? kitt fjädring? fälgar? däck? färg? ja va ska jag ange där?
/ Marcus
Jag sitter nu och mäter upp min cylinder och kolvar. Då de kolvar som jag fick med köpet inte har något miltal, kan jag på något vis dra slutsatser om hur långt kolven har gått genom att mäta slitaget eller bör jag se de som skrot?
Cylinder: 54.02mm
Ny kolv: 53.94mm
Okänd kolv 1:53.93mm
Okänd kolv 2: 53.91mm
Och hur är Vertex och Wössner´s kolvkit? Någon som har provat?
//Stefan
Med tanke på mina problem med mina grannar, hur förvärmer jag vattnet till min räser?
Ehhh.. tack mattias, men den låter som ett kärnkrafverk... Senaste starten krävdes en körning på ca 15min för att komma upp i 45 grader.
Varför är jag en fattiglapp som inte har ett eget varmgarage
Tack so far
Jag har naturligtvis än mer frågor. Jag har nu gjort två uppstarter. Inspektionen efter första påvisade vertikala repor på kolven, både på avgas och insug(går att känna med nageln). Eftersom jag inte visste hur den såg ut ploppade jag i en annan kolv som såg bra ut. Efter andra värmningen har jag nu tittat in i avgasporten och kan naturligtvis se vertikala repor på den också (skall plocka ur kolven imorgon för en noggrannare inspektion).
Kan det bero på smuts eller pga dålig smörjning?
Variabler:
Inget luftfilter
Ej bestyckat helt efter temp. Det har varit ca 15 grader vid varmkörningarna men jag har använt MJ 180.
Tack på förhand!
Eftersom jag gjorde en smygpremiär i Anderstorp har jag ju lärt mig vad man inte skall göra eftersom halva träningen gick åt innan jag kunde köra. Varmkörning + däckvärmare var nytt för mig samt att jag hade noll koll på hur jag skulle tejpa kylaren. Vad är en lämplig tid att vara där som noob?
Däckvärmare på en timma innan körning och av vädret att döma på tisdag, två rader tejp på kylet.
Finns det någon korrelation mellan rader tejp och temperatur? Hade själv tre rader vid 15 grader?
Man lär sig med tiden, beror lite på bestyckning och luftfukt också. Beror dessutom väldigt mycket på hur man hanterar gasen, ju mer man är arg på moppen ju varmare går den. Ett enkelt knep är att börja med en rad 'för mycket' och göra öra på en eller två remsor så man lätt kan åka in i depån och slita bort om det går för varmt.
Det är mycket svårare att få dit MER tejp om man haft för lite.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|